Nettverksbro.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Nettverksbro.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettverksbro.

Noen som har erfaringer med denne? Amazon.com: Customer Reviews: Linksys by Cisco WET610N Wireless-N Ethernet Bridge with Dual-Band

Tenkt brukt sammen med nettverksfunksjon på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Noen som har erfaringer med denne? Amazon.com: Customer Reviews: Linksys by Cisco WET610N Wireless-N Ethernet Bridge with Dual-Band

Tenkt brukt sammen med nettverksfunksjon på TV.
    Ser det er en stund siden du skrev dette, så mulig du har funnet ut av det andre steder, men here goes:

I lag med et godt 802.11n aksesspunkt bør dette fungere bra. Du bør sette det opp med en 40 MHz kanal i 5 GHz båndet (channel bundling). Selv om den oppgitte båndbredden er 300 mbit, er det i praksis LANGT under det. Vil tro du vil kunne få 60-70 mbit fra en 40 MHz kanal (802.11 er half duplex og har massiv overhead, "54 mbit" 802.11g og .11a vil f.eks aldri gi mer enn henholdsvis ca 22 og 25 mbit i praksis).

Jeg kjører selv en Popcorn Hour C200 via kablet nett, og ser den ligger på rundt 40-50 mbit når jeg streamer bluray jeg har rippet lossless (1080p), så 60-70 mbit vil være godt nok til det meste.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Devolo

Takker for svar, om litt sent;-)

Gikk for denne løsningen: DEVOLO DLAN 200 AVEASY STARTER KIT - Produktinformasjon

Plugget i veggen og det virker. Har ikke testet hastighet, men greit til mitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Takker for svar, om litt sent;-)

Gikk for denne løsningen: DEVOLO DLAN 200 AVEASY STARTER KIT - Produktinformasjon

Plugget i veggen og det virker. Har ikke testet hastighet, men greit til mitt bruk.
    Ah, prøvde noe tilsvarende hos min bror for et par år siden, men det fungerte ikke spesielt godt, var veldig varierende svartider (alt fra 10 ms til 400-500 ms) og båndbredden var langt, langt under 100 mbit. Er nok avhengig av kvaliteten på det elektriske anlegget du kobler det til, og hans var nok ikke av det beste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •