Reklamasjons spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklamasjons spørsmål.

Kjøpte meg ny telefon for 5-6 uker siden, det var en Sony Ericsson W890. Denne hadde jeg bare i 2 dager og byttet den inn i en annen modell pga det enorme strømforbruket på telefonen.

Den nye modellen en W715 som kostet 1000kr mer skal ifølge spesifikasjonene ha 400 timer standby på gsm nettet med 3G, bluetooth og alt annet skrudd av. Med litt snakking og musikk så holdet den i 2 døgn. Leverte den inn for sjekk og fikk den igjen etter 2 uker med kun oppgradert sw (noe som jeg kunne gjort selv).

Nå har jeg testet den og med mine beregninger så vil den holde i max 4 døgn på standby hvis man ikke bruker den i det hele tatt, det vil si at det mangler nesten 2 uker ifølge spesifikasjonene. Jeg vet jo at den aldri hadde klart 400 timer uansett, men ivertfall mer enn enn 1/4 av det den er oppgitt til med gode mottakerforhold.

Når det gjelder forbrukerloven så sier den at man kan heve kjøpet etter 3 reprasjonsforsøk. Men gjelder bytte av den andre modellen også, slik at de har ett forsøk igjen før jeg kan heve kjøpet?

Mobilen er kjøpt hos lefdal.

Aldri mer Sorry Ericsson på meg ivertfall.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Kjøpte meg ny telefon for 5-6 uker siden, det var en Sony Ericsson W890. Denne hadde jeg bare i 2 dager og byttet den inn i en annen modell pga det enorme strømforbruket på telefonen.

Den nye modellen en W715 som kostet 1000kr mer skal ifølge spesifikasjonene ha 400 timer standby på gsm nettet med 3G, bluetooth og alt annet skrudd av. Med litt snakking og musikk så holdet den i 2 døgn. Leverte den inn for sjekk og fikk den igjen etter 2 uker med kun oppgradert sw (noe som jeg kunne gjort selv).

Nå har jeg testet den og med mine beregninger så vil den holde i max 4 døgn på standby hvis man ikke bruker den i det hele tatt, det vil si at det mangler nesten 2 uker ifølge spesifikasjonene. Jeg vet jo at den aldri hadde klart 400 timer uansett, men ivertfall mer enn enn 1/4 av det den er oppgitt til med gode mottakerforhold.

Når det gjelder forbrukerloven så sier den at man kan heve kjøpet etter 3 reprasjonsforsøk. Men gjelder bytte av den andre modellen også, slik at de har ett forsøk igjen før jeg kan heve kjøpet?

Mobilen er kjøpt hos lefdal.

Aldri mer Sorry Ericsson på meg ivertfall.
    Reklamasjonen gjelder den telefonen du har nå, ikke den du hadde først. Og du kan heve kjøpet/få ny etter tre reparasjonsforsøk så lenge det er den samme feilen hver gang.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye modellen en W715 som kostet 1000kr mer skal ifølge spesifikasjonene ha 400 timer standby på gsm nettet med 3G, bluetooth og alt annet skrudd av. Med litt snakking og musikk så holdet den i 2 døgn.
    2 døgn er vel helt normalt det?? Jeg prater og tekster veldig mye med min W995 og den må lades ihvertfall annenhver dag...

Men at produsentens spesifikasjoner er noe villedende er jeg enig i :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    2 døgn er vel helt normalt det?? Jeg prater og tekster veldig mye med min W995 og den må lades ihvertfall annenhver dag...

Men at produsentens spesifikasjoner er noe villedende er jeg enig i :roll:
    Men du hadde forventet at den varte i mer enn 100 timer hvis du ikke brukte den i det hele tatt?
    Du sier at du pratet og tekstet MYE før du må lade annen hver dag. Vel, det har ikke jeg gjort de 2 dagene strømmen varte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må det sies at produsentene oppgir standby-tider som forholder seg til 'opp til' 400 timer.

At en tlf. i disse tider med så lyssterke skjermer, samt mange funksjoner og lite nytt på batterifronten må lades i 2 dagers sykluser er ikke unormalt med en normal bruk.

Reklamasjonsreglene i henhold til dette er som nevnt over 3 x samme feil før eventuelt heving av kjøp. Av erfaring blir ikke den batteritiden du opplever betegnet som 'unormal' eller en produksjonsfeil så du vil neppe få igjennom noe reklamasjon.

Mitt tips er å ved en 4-5 anledninger lade telefonen helt opp for så helt ut og se om dette kan ha noen virkning. Som regel trenger batteri litt tid på å få ut sitt fulle potensiale.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt normalt det... min k810 varer i 1 dag med hardt bruk å en uke da jeg ikke bruker den...
    i tillegg trenger batteriet noen uker på å bli topp... lithium batterier trenger utladninger å oppladninger da det er nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Nå må det sies at produsentene oppgir standby-tider som forholder seg til 'opp til' 400 timer.

At en tlf. i disse tider med så lyssterke skjermer, samt mange funksjoner og lite nytt på batterifronten må lades i 2 dagers sykluser er ikke unormalt med en normal bruk.

Reklamasjonsreglene i henhold til dette er som nevnt over 3 x samme feil før eventuelt heving av kjøp. Av erfaring blir ikke den batteritiden du opplever betegnet som 'unormal' eller en produksjonsfeil så du vil neppe få igjennom noe reklamasjon.

Mitt tips er å ved en 4-5 anledninger lade telefonen helt opp for så helt ut og se om dette kan ha noen virkning. Som regel trenger batteri litt tid på å få ut sitt fulle potensiale.
    Har jo ikke noe å si hvor mange funksjoner telefonen har så lenge de ikke brukes eller er slått av.

Har aldri klaget eller hatt noe problemer med alle de telefonene jeg har hatt siden midten av 90 tallet. Har bare vært en sony ericsson jeg har eiet tidligere T610 tror jeg den het.
    Men dette er noe av det mest elendige jeg har vært borti. Min gamle Nokia N73 holder fremdeles i en uke med normal teksting/samtaler før jeg må lade den og den er oppgitt til 350t standby og 6 timer tale mot 400 timer og 10 timer tale på w715. Det klarer jo ikke sonyen uten å bruke den engang....latterlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har den ligget uten å vært i bruk i 12 timer siden jeg ladet den opp igår kveld. Og allerede har den brukt 20% av batteriet.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har den ligget uten å vært i bruk i 12 timer siden jeg ladet den opp igår kveld. Og allerede har den brukt 20% av batteriet.
    Det hørtes nå veldig rart ut, det kan jo ikke være rett? Min SE bruker ikke noe spesielt mye strøm når den bare ligger uten å brukes, det jeg mente var at med min bruk så må jeg lade nesten hver dag, ihvertfall annenhver dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det hørtes nå veldig rart ut, det kan jo ikke være rett? Min SE bruker ikke noe spesielt mye strøm når den bare ligger uten å brukes, det jeg mente var at med min bruk så må jeg lade nesten hver dag, ihvertfall annenhver dag...
    Det er jo det jeg sier at noe er galt. Men nå var jeg nettopp ute å kjøpte meg nokia telefon igjen, så leverer jeg sonyen inn igjen på mandag så får de bare finne feilen på den slik at jeg kan selge den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •