Hvilken Harmony for meg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Eneste jeg kan si er at da er ikke Harmony noe for deg, alle er like på programvare og metode. Det er mulig å få det til slik du vil, men så lenge du syns det blir tungvint å komme rundt, noe jeg har stor forståelse for, for det er der Harmony blir komplisert.
    Jeg er ikke enig i det..

Om han vil så kan han veldig enkelt skippe ACTIVITIES....

Velger han den høyre røde knappen på skjermen isteden... som heter komponenter..

Så kan han enkelt styre hver enkelt komponent fra en liste... TV, bluray, receiver, stereo, PVR etc.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du liker ACTIVITIES så er H1100 fet ja.
    Jeg sitter med en følelse av at du ikke har sittet lenge nok med tilpassingen.... One fungerer helt supert for meg. Lagt opp mange aktiviteter og tilpasset disse til min egen bruk.

Ser jeg på dvd, styrer jeg lyden på reciveren og skipper kapittel på BD/DVD'en uten å måtte bytte mellom flere forskjellige innlagte fjernkontroller. Etter min mening kan man faktisk omtrent ikke få det bedre!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg er ikke enig i det..

Velger han den høyre røde knappen på skjermen isteden... som heter komponenter..

Så kan han enkelt styre hver enkelt komponent fra en liste... TV, bluray, receiver, stereo, PVR etc.
    Dette er forsåvidt sant, men det er mye mer tungvindt enn å bruke 5 forskjellige kontrollere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg sitter med en følelse av at du ikke har sittet lenge nok med tilpassingen.... One fungerer helt supert for meg. Lagt opp mange aktiviteter og tilpasset disse til min egen bruk.

Ser jeg på dvd, styrer jeg lyden på reciveren og skipper kapittel på BD/DVD'en uten å måtte bytte mellom flere forskjellige innlagte fjernkontroller. Etter min mening kan man faktisk omtrent ikke få det bedre!
    Jeg brukte endel tid og fikk det nesten bra, men det var alltid noe som ikke var slik jeg ønsket. Jeg vil ikke ha mange ACTIVITIES å velge mellom for å kunne styre alle komponentene fullt ut. Jeg lagde én som var nokså nærme, men jeg gikk tom for knapper å egendefinere. Dessuten så mistet jeg muligheten til å bruke piltastene på mer enn ett komponent. Det var rett og slett ikke et produkt for meg. Den blir returnert i morgen så jakten på noe annet er igang. En kompis påstår at ONE kan brukes slik jeg vil, som ren devices kontroller. Flere som har ONE som kan bekrefte dette? Det er litt vanskelig å stole på en som kaller seg Sickpuppy.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte endel tid og fikk det nesten bra, men det var alltid noe som ikke var slik jeg ønsket. Jeg vil ikke ha mange ACTIVITIES å velge mellom for å kunne styre alle komponentene fullt ut. Jeg lagde én som var nokså nærme, men jeg gikk tom for knapper å egendefinere. Dessuten så mistet jeg muligheten til å bruke piltastene på mer enn ett komponent. Det var rett og slett ikke et produkt for meg. Den blir returnert i morgen så jakten på noe annet er igang. En kompis påstår at ONE kan brukes slik jeg vil, som ren devices kontroller. Flere som har ONE som kan bekrefte dette? Det er litt vanskelig å stole på en som kaller seg Sickpuppy.
    Jo da det stemmer det Sickpuppy sier..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei det er meget enkelt å bruke den røde knappen... jeg bruker feks activities når jeg skal se bluray, men om jeg vil justere bildemenyene og div, så må jeg over på den røde knappen og gå inn på bluray...

Dette fordi activities på min iallefall styrer kun det essensielle til funksjonen, og det er meny, lyd kap fram-tilbake spole pause play etc...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jo da det stemmer det Sickpuppy sier..
    Ok. Betyr det også at ACTIVITIES kan "kobles ut" og ikke brukes? Beklager at jeg maser om dette, men har ikke lyst til å kjøpe en kontroller til for så å returnere den fordi den ikke er som jeg ønsker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig i det..

Jo, men dette har vært avklart for lenge siden i denne tråden. Trengte ikke akkurat å gjenta den biten. Det var slik jeg forsto hans ønske at han ønsket å slipe å gå den veien.

Mulighetene ligger tilstede, men jeg kan forstå hvorfor folk blir frustrerte med avanserte custom aktiviteter, eller en komponent som ikke H helt klarer å samarbeide med.

En kompis av meg hadde en H525 som han ikke hadde lagt inn aktiviteter på, men husker ikke om den startet i komponenter av den grunn. Har nevnt at det er mulig å prøve det.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Betyr det også at ACTIVITIES kan "kobles ut" og ikke brukes? Beklager at jeg maser om dette, men har ikke lyst til å kjøpe en kontroller til for så å returnere den fordi den ikke er som jeg ønsker.
    Det har ikke jeg sjekket. Men hvis du legger inn produkter uten å lage Activties så vil det vel bli lite av det vil jeg tro.!?

Kan du ikke prøve dette da på fjernkontrollen din. Softwaren fra Logitech er jo den samme enten det er One eller 1100

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er storfornøyd med Harmony 1100. Etter en uke er fortsatt ikke de andre fjernkontrollene rørt. Så snart skal de ned i en pappeske og stues bort.

Det skal sies at jeg ikke sitter og duller med innstillinger til daglig. Eneste tilpasning jeg har gjort er å legge inn favoritter som default-valg og EPG på samme siden.

Det eneste jeg kunne tenkt meg var mer enn 24 favorittkanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du behov for mer enn 24 favorittkanaler må du lage en ny aktivitet f.eks. "TV fav 2" og legge inn resten av kanalene der. Siden aktiviteten inneholder de samme komponentene som vil beholde den samme statusen vil det gå smertefritt å skifte mellom "TV fav 1" og "TV fav 2" aktivitetene.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det har ikke jeg sjekket. Men hvis du legger inn produkter uten å lage Activties så vil det vel bli lite av det vil jeg tro.!?

Kan du ikke prøve dette da på fjernkontrollen din. Softwaren fra Logitech er jo den samme enten det er One eller 1100
    Hvis jeg legger inn komponentene uten å lage ACTIVITIES på H1100 så må jeg inn på fastnøkkelen på hjemmesiden og så inn på hver komponent, bla gjennom en haug med sider for å finne rette knapp før jeg kan utføre det jeg ønsker. Da er det enklere å ha de orginale fjernkontrollene liggende i garasjen for å hente de der hver gang jeg skal bruke de. Men om ONE er sånn vites ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg legger inn komponentene uten å lage ACTIVITIES på H1100 så må jeg inn på fastnøkkelen på hjemmesiden og så inn på hver komponent, bla gjennom en haug med sider for å finne rette knapp før jeg kan utføre det jeg ønsker. Da er det enklere å ha de orginale fjernkontrollene liggende i garasjen for å hente de der hver gang jeg skal bruke de. Men om ONE er sånn vites ikke.
    Da er nok One sånn og. Alle Harmony er bygd på identisk plattform, variasjonene ligger i utseendet og RF muligheter. Du må enten sette deg inn i standard aktiviteter eller leite et annet sted.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er EN ting som irriterer meg noe inni grønn******* med Harmony one....

Om jeg skal innstille bilde på Panasonic tvn med Harmony så flytter den justeringen med to hakk uansett...
    Samme gjelder MENY til Yamaha... piltastene funker ikke helt.

DET er irriterende for da må jeg jo opp med tv-kontrollen...

:S

Men det er vel det eneste også...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 785

Foretrekker denne fremfor One, kort og godt pga den har 4 knapper som brukes mye om du har PVR. Kan jo legge de til på skjermen på One, men da må man bruke flere sider for å ha med alt. Denne koster ca 900 på netonnet, så billigere er den og. Kommer med docking og er oppladbar.

Logitech Harmony 785

Tok meg godt under 30 minutter å sette den opp.
    1. Legge til tingene mine.
    2. Aktiviteter, det meste her går av seg selv, knappene er riktig valgt av programmet. Det man stort sett trenger å definere selv er det på skjermen da disse, i mitt tilfelle, er dårlige forslag.
    3. Føre over alt til fjernkontrollen og teste. Savnes noe tar det kort tid å korrigere.

Man kan selvsagt bruke fjernkontrollen uten aktiviteter, men da kan man kun styre en enhet om gangen. I en akivitet styrer man alle enhetene man bruker uten å trykke frem og tilbake.

Det er EN ting som irriterer meg noe inni grønn******* med Harmony one....

Om jeg skal innstille bilde på Panasonic tvn med Harmony så flytter den justeringen med to hakk uansett...
    Samme gjelder MENY til Yamaha... piltastene funker ikke helt.

DET er irriterende for da må jeg jo opp med tv-kontrollen...

:S

Men det er vel det eneste også...
    Skal være justerbart. Komponenter - TV/Forsterker - Innstillinger - Juster intervallene (Hastighetsinnstillinger) Sett ned tiden på kommandointervall.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •