Harmony 900 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 151

Tråd: Harmony 900

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Går dette på 900 tru?

Answer

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Og du finner noen ikoner her

s q u a r e e y e s i c o n h a r m o n y

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk

Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 900 funker med døren åpen

Hei

Jeg har puttet alt inn i et skap bortsett fra tv. Min Pioneer tv har tuner som er inne i skapet sammen med alt annet.

Her er problemet mitt:

Jeg får slått av og på tv.... men det er det hele.

Når jeg åpner skapdørene så funker alle funksjonene

Jeg har hoved reveiveren ved tv mens de to andre er inne i skapet.

Hvorfor funker ikke de andre funksjonene når jeg har dørene på skapet i gjen`??????

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det naturlige spørsmålet er om du har satt opp alle komponentene til å bruke RF? Dette gjør du på fjernkontrollen under "Alternativer, Innstillinger for RF-system".

Du får teste ut hvor mange RF-sendere du trenger i skapet. Husk at RF-mottakeren også er en sender. Typisk vil det være nødvendig med 1 sender i hver hylle.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bygd meg et teknisk rom hvor jeg kjøpte et rackingskap i stål. i etterpåklokskapen så har jeg ergret meg over at jeg ikke skaffet dette i annet materiale som kan slippe inn signaler bedre, men gjort er gjort, så får jeg heller finne lure løsninger.

ut i fra dette skapet har jeg trukket flere rør med CAT6 i tillegg til at jeg har lagt ut HDMI. tanken min var at jeg skulle fjernstyre min STB (dekoder) fra dette skapet og distribuere signalet til den vegghengte tven uten at noen ledninger synes. Tidligere kunne disse STBene fjernstyres med bruk av en USB IR dongel som man kunne kjøre over CAT5/6, men ettersom denne funksjonaliteten er tatt ut fra siste firmware til STB virker ikke dette.

tanken min er da at jeg må få en annen løsning og jeg kom over denne fjernkontrollen som diskureres. er det bare for meg å sette den store RF klomplen på toppen av rackingskapet, borre hull til IR senderen som deretter plasseres foran dekoderen? eller hvordan er kablingen mellom de IR/ RF sender mottakerne?

jeg har ca 15 cm av rackingskapet hvor jeg kan plassere dingser så gjerne kom med andre tips om det er bedre løsninger som finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne må jeg ha, ettersom jeg er avhengig av å ha ting inni skap pga. en 3 åring i huset. Da passer IR veldig bra :grin:

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje RF passer enda bedre....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens

Har ett problem med att fjernkontrollen til min Abrahamsen forforsterker V3.0 ikke fungerer når tv står på Når tv'n er av eller står i standby så fungerer fjernkontrollen på forforsterkeren som normalt. Forforsterkeren er oppgradert så den fungerer som sagt bra så lenge det ikke er bilde på skjermen.

Fjernkontrollen fungerer mye bedre når tv'n er innstilt til normal modus, men ikke så bra som når tv'n er av. På de andre modusene fungerer fjernkontrollen nesten ikke i det hele tatt. (må trykke 50 ganger på volumet for att den skall gå opp 2-3 hakk)

Det som er litt rart er att den fungerer 50% på normal bildemodus, men når eg bruker en annen bildemodus som etter mine øyner har likt bilde når det er snakk om farger, lyse og mørke bilder så fungerer nesten ikke fjernkontrollen i det hele tatt :???: (Selvfølgelig kann det være litt forskjell og det er garantert målbare forskjeller, men for meg ser bildet veldig likt ut i allefall.)

Dette synes eg er veldig rart og forstår ikke hvorfor det er slik.

Har eg fjernkontrollen ca 1-2 cm fra sensoren på forforsterkeren fungerer fjernkontrollen i alle bilde moduser.

Dumt å kjøpe 900 viss 700 løser problemet like bra, men samtidig dumt å kjøpe 700 om den ikke løser problemet viss det er en fjernkontroll som 900 med mulighet for RF som må til. Lurer også på om 700 har samme muligheter til slike "dungle-greier" men att den ikke har RF signaler men att den kanskje har fra IR til IR med slike kabler fra mottaker som kann festes rett fremfor mottakeren til forforsterker?

Er ikke noen ekspert på dette med RF og IR mottakere og sendere og mulig eg formulerer meg helt feil, men håper noen kann komme med forslag eller gode råd på hvordan dette problemet kann løses?

Spørsmålet mitt blir da om en Logitech Harmony 700 eller 900 kann være løsningen på problemet og i såfall hvilken av de to må eg velge eller kommer ikke noen av de til å fungere heller?

Takker for all den hjelp eg kan få

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei folkens

Har ett problem med att fjernkontrollen til min Abrahamsen forforsterker V3.0 ikke fungerer når tv står på Når tv'n er av eller står i standby så fungerer fjernkontrollen på forforsterkeren som normalt. Forforsterkeren er oppgradert så den fungerer som sagt bra så lenge det ikke er bilde på skjermen.
    Du har ikke tilfeldigvis en pioneer plasma-skjerm? I så tilfelle så er det en kjennsgjerning at den "støyer" i IR-området og kan blokke ut enkelte ir-fjernkontroller.

Løsningen kan være å sette Abrahamsen i et skap med ir-probe forran ir-mottakeren på Abrahamsen.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Du har ikke tilfeldigvis en pioneer plasma-skjerm? I så tilfelle så er det en kjennsgjerning at den "støyer" i IR-området og kan blokke ut enkelte ir-fjernkontroller.

Løsningen kan være å sette Abrahamsen i et skap med ir-probe forran ir-mottakeren på Abrahamsen.

DrE
    Nei det er en Panasonic G20 og den støyer ikke, men du snakker kanskje om "forstyrrelser" i frekvensområdet og ikke hørbar støy om eg forstår deg rett?

Har hatt en kamerat på besøk med en Harmony 700 (edit: 700 og ikke 900 som eg skrev først) i dag og den virket like dårlig desverre, men den "kopierer" jo den originale fjernkontrollen og sender IR signaler på samme måte som den originale så det er kanskje ikke så rart

Må vel bare bruke normal modus da siden fjernkontrollen virker noenlunde greit i den modusen selv om den ikke fungerer like bra som når bildet er av på tv'n:-?

Bildet på tv'n er eg veldig fornøyd med i normal modus og har ikke gjort noen innstillinger der siden eg synes bildet er bra som det er. Den er sikkert bra kalibrert fra fabrikk, men att fjernkontrollen kunne fungert mye bedre i denne modusen også er det ikke noe tvil om.

Har bare hatt tv'n noen dager og har ikke fått sett bluray eller film på den ennå så det er mulig profesjonell modus er en mye bedre modus med de riktige innstillinger selv om eg ikke har klart å se forskjell på normal modus og profesjonell modus med vanlig tv sendinger som tv-serier og kveldsnytt til nå. Er jo uansett litt dumt å ikke kunne få benytte THX eller profesjonell modus bare fordi fjernkontrollen ikke fungerer på de modusene:-?

Edit: Glemte å nevne att kameraten min holdt ett teppe rett fremfor tv skjermen og da fungerte fjernkontrollen på alle moduser akkurat like bra som når tv'n var av eller stod i standby. Fjernkontrollen fungerer slik den skall i alle moduser når bildet på tv'n ikke vises uansett om den er av eller på med andre ord. Tenkte dette kanskje var viktig å få med også.

Å sende IR fra fjernkontrollen er i allefall håpløst når det tydelig er noe som forstyrrer når det er bilde på tv'n, men er litt usikker på hvordan dette med RF fungerer på Harmony 900:-? Kann du utdype dette litt for meg som ikke har noe greie på dette?

Sender Harmony 900 RF signaler fra fjernkontrollen til en mottaker som da sender IR videre via ledninger med en IR sender som kann festes direkte på mottakeren på forforsterkeren? Mulig eg har misforstått hvordan dette fungerer, men er som sagt helt grønn på dette med hvordan Harmony 900 fungerer med RF:-?

Mener du att Harmony 900 kann hjelpe og att tv/skjermen ikke har innvirkning på RF signaler?

Håper på oppklarende svar slik att eg kann forstå om det er mulig å få orden på dette litt frustrerende problemet Du har jo svart meg, men må bare beklage att eg ikke har noe greie på dette og nesten må få det inn med teskje:-D

Takker for svar:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er en Panasonic G20 og den støyer ikke, men du snakker kanskje om "forstyrrelser" i frekvensområdet og ikke hørbar støy om eg forstår deg rett?
    Du forstår meg rett. Støy/forstyrrelser i IR-frekvensbåndet som fjernkontrollen bruker. Typisk plasmaskjerm-issue. Står du lenge nok forran en plasma så blir du kokt 8-)

Sender Harmony 900 RF signaler fra fjernkontrollen til en mottaker som da sender IR videre via ledninger med en IR sender som kann festes direkte på mottakeren på forforsterkeren?
    Yes.

Mener du att Harmony 900 kann hjelpe?
    Det er en mulighet for det ja. Kanskje du må tape litt over ir-transmitteren som du fester på Abrahamsen for å unngå støy.

Du kan jo teste det ved å holde Harmonyen helt inntil Abrahamsen og holde hånda rundt, slik at minst mulig IR-støy når frem. Tror nok bare det er skjerming som skal til.

Jeg var borti et lignende problem med en Pioneer plasma og en Projectiondesign projektor. Projektoren lot seg ikke styre når plasmaskjermen var på. Løsningen var å isolere rundt ir-mottakeren på projektoren (denne hadde pålimt transmitter fra Crestron styresystem)

Funket fint etterpå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du forstår meg rett. Støy/forstyrrelser i IR-frekvensbåndet som fjernkontrollen bruker. Typisk plasmaskjerm-issue. Står du lenge nok forran en plasma så blir du kokt 8-)

Yes.

Det er en mulighet for det ja. Kanskje du må tape litt over ir-transmitteren som du fester på Abrahamsen for å unngå støy.

Du kan jo teste det ved å holde Harmonyen helt inntil Abrahamsen og holde hånda rundt, slik at minst mulig IR-støy når frem. Tror nok bare det er skjerming som skal til.

Jeg var borti et lignende problem med en Pioneer plasma og en Projectiondesign projektor. Projektoren lot seg ikke styre når plasmaskjermen var på. Løsningen var å isolere rundt ir-mottakeren på projektoren (denne hadde pålimt transmitter fra Crestron styresystem)

Funket fint etterpå.

Takker for svar

Har skrevet en edit i innlegget mitt, men mulig det ikke er av betydning.

Har levert tilbake Harmony 700 nå, men får sikkert lånt den igjenn for å teste hvordan den fungerer helt inntil mottakeren på forforsterkeren

Har prøvd å holde den originale fjernkontrollen helt inntil mottakeren på forforsterkeren og da fungerte det bra i alle moduser så tror det blir det samme resultat om eg tester 700 på samme måte.

Da er det kanskje håp med Harmony 900 da?

Edit: Edit i mitt første innlegg var dette:

"Glemte å nevne att kameraten min holdt ett teppe rett fremfor tv skjermen og da fungerte fjernkontrollen på alle moduser akkurat like bra som når tv'n var av eller stod i standby. Fjernkontrollen fungerer slik den skall i alle moduser når bildet på tv'n ikke vises uansett om den er av eller på med andre ord. Tenkte dette kanskje var viktig å få med også."

Når eg tenker mer og mer over dette så ble eg litt usikker igjen på grunn av lite kunnskap om dette.

Er det fortsatt støy/forstyrrelser i IR frekvensområdet som kann være problemet når fjernkontrollen fungerte som den skulle på alle moduser med ett teppe rett fremfor skjermen selv om tv'n var på? Er det en mulighet for att teppet fjernet støy/forstyrrelser i IR frekvensområdet eller tyder dette på att det kann være en annen grunn til problemet?

Håper jo uansett på att Harmony 900 kann løse dette problemet og att tv/skjermen ikke påvirker RF signaler fra Harmony 900 på samme måte som den påvirker IR signaler fra Harmony 700 og den originale fjernkontrollen og da er det vel ett lite håp om att det kann fungere uansett?

Takker for svar?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Glemte å nevne att kameraten min holdt ett teppe rett fremfor tv skjermen og da fungerte fjernkontrollen på alle moduser akkurat like bra som når tv'n var av eller stod i standby. Fjernkontrollen fungerer slik den skall i alle moduser når bildet på tv'n ikke vises uansett om den er av eller på med andre ord. Tenkte dette kanskje var viktig å få med også."

Når eg tenker mer og mer over dette så ble eg litt usikker igjen på grunn av lite kunnskap om dette, men det er mulig ikke tv/skjermen påvirker RF signaler fra Harmony 900 på samme måte som den påvirker IR signaler fra Harmony 700 og den originale fjernkontrollen og da er det vel ett lite håp om att det kann fungere uansett?

Takker for svar?
    Ja, jeg er ikke overrasket over at problemet forsvinner ved å dekke til skjermen.

Skjermen påvirker ikke RF-signaler. Da hadde jeg blitt overrasket. Det du må gjøre er å tape ir-transmitteren rett forran mottakeren på Abrahamsen. Så tester du med Harmony`en (900). Dersom responsen fortsatt merkes dårligere når skjermen står på må du prøve å dekke til rundt det området ir-mottakeren på Abrahamsen er plassert.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er ikke overrasket over at problemet forsvinner ved å dekke til skjermen.

Skjermen påvirker ikke RF-signaler. Da hadde jeg blitt overrasket. Det du må gjøre er å tape ir-transmitteren rett forran mottakeren på Abrahamsen. Så tester du med Harmony`en (900). Dersom responsen fortsatt merkes dårligere når skjermen står på må du prøve å dekke til rundt det området ir-mottakeren på Abrahamsen er plassert.

DrE

Takker for svar og gode tips

Da er Harmony 900 bestilt

Har tro på att dette ordner seg med Harmony 900 og uansett kann den jo også erstatte de andre fjernkontrollene

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Eller kanskje RF passer enda bedre....
    Kanskje jeg må lære meg litt også :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Følger disse med Harmony 900 også: Harmony® Precision IR Cables

Eller er det disse som følger med: Harmony® RF System

Har mistanke om att det er de sistnevnte som følger med og da lurer eg på om disse: Harmony® Precision IR Cables kann kjøpes ved siden av og om pluggene passer til den mottakeren som følger med?

Er litt usikker på dette og mulig eg tar helt feil og att begge varianter følger med, men har i allefall bruk for disse tror eg: Harmony® Precision IR Cables

Edit: Men skall nokk få det til med disse også: Harmony® RF System selv om det kanskje blir litt klumpete om eg må feste de med teip rett fremfor mottakeren til forsterkeren Men selvfølgelig mulig de fungerer fint om de blir plassert nerme nokk i riktig høyde i forhold til mottakeren på forforsterkeren også.

Takker for oppklarende svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Følger disse med Harmony 900 også: Harmony® Precision IR Cables

Eller er det disse som følger med: Harmony® RF System

Har mistanke om att det er de sistnevnte som følger med og da lurer eg på om disse: Harmony® Precision IR Cables kann kjøpes ved siden av og om pluggene passer til den mottakeren som følger med?

Takker for oppklarende svar:-D
    Hei,

Ut i fra hjemmesiden, Harmony® 900

Pakningens innhold

Logitech® Harmony® 900 remote control
    Infrarød sender
    Lader
    Usb-kabel
    2 infrarøde minisendere
    2 strømadaptere
    Litiumion-batteri
    Installerings-cd
    Brukerdokumentasjon

Så du får en mottaker og med 2 minisendere - og det tolker jeg til at er med de kablene du refererer til.
    Det var i alle fall det som fulgte med på min 895

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med min Harmony 90 som jeg kjøpte i slutten av 2009 fulgte "RF system" med og ingen "Precision IR Cables"
    Dette kan jo selfølgelig ha blitt endret i dagens pakker...

Jeg har også diskutert mulighetene for å styre forsterker direkte med kabel fra ir-senderen.
    Jeg fikk da svaret at pluggen var endret på denne modellen siden volt styrken på signalet ikke stemmer med standarden for slike ir-signaler.
    Det er derfor en risiko for at man skader utstyret med å "mekke til" en ledning mellom f.eks forsterker og ir-sender. Er det noen som har noen erfaringer med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    Hei,

Ut i fra hjemmesiden, Harmony® 900

Pakningens innhold

Logitech® Harmony® 900 remote control
    Infrarød sender
    Lader
    Usb-kabel
    2 infrarøde minisendere
    2 strømadaptere
    Litiumion-batteri
    Installerings-cd
    Brukerdokumentasjon

Så du får en mottaker og med 2 minisendere - og det tolker jeg til at er med de kablene du refererer til.
    Det var i alle fall det som fulgte med på min 895

Takker for svar

Har sett det samme under spesifikasjoner, men tolker det som att det er disse som er med i pakken: Harmony® RF System og ikke disse: Harmony® Precision IR Cables

Derfor var eg litt usikker på om Precision IR Cables følger med.

Edit: Det viser seg att Precision IR Cables er tilbehør så da bestiller eg slike i dag

Håper disse: Harmony® Precision IR Cables er de rette siden det står att de fungerer kun på Harmony 900:wink:

Det blir jo spennende å se om dette fungerer på forsterkeren min, men har stor tro på att det kommer til å gjøre det

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •