Harmony 900 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 151

Tråd: Harmony 900

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her kan du teste om enhetene dine er kompatible med 900.

Hvis du har 2 soner på forsterkern din, så spar Harmony om du bruker dem begge osv.

Jeg er utrollig godt fornøyd med min, men dette måtte litt testing til for å få det 100%

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Jeg har innmari lyst på en universalkontroll, å da virker Harmony 900 spennedne. Ja den er dyr, men jeg syntes det er verdt de ekstra pengene for RFsignal og fargeknapper(et MUST), imotsetning til Harmony ONE

Det jeg har av utstyr, og det jeg skal bruke Harmony 900 til i STUE og SOVEROM:

STUE(Hovedbruk)
    - Sony 52W4500 TV
    - Harman Kardon AVR 435 Reciver
    - Get HD PVR kanalbox
    - PS3

SOVEROM :
    - Tatung 32" TV
    - En billig DVD spiller med et ukjent merke "Limitid Label"
    - Get Digital boksdekoder

MINE SPM :

1. Vil Harmony 900 fungere på alle disse komponente som nevnt over til mitt ønske mon tro?

2. Er det mulig og ha 2 stk "Profiler" med navn f.eks "STUE" og "SOVEROM", slik at jeg kan bruke kontrollen på stuen når jeg er på stuen, og det samme gjelder sove rom ?? Eller fungerer kontrollen like optimalt med de samme funksjonene på begge rom, altså "STUE" og "SOVEROM" ?? Blir det noe prob?

3. Fungere den til GET HDPVR boksen, like bra som den medfulgtekontrollen til get ? ? Da mener jeg med tanke på navigereing osv... ??

4. Noen Ulemper med denne kontrollen som er greit å vite før den evnt kommer til Innkjøp ?

Håper noen kan gi meg noen hjelpsomme svar på mine spm ?

Takk for hjelp med spm 1, det var en genial side.
    Kan du kanskje også hjelpe meg med spm 2,3,4 ? Eller noen andre
    kanskje ?

Et tilleggs spm: Trenger jeg 2 stk sensorere(motagere for kontrollen) hvis jeg skal bruke kontrollen i 2 forskjellige rom "STUE", "SOVEROM" ?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MINE SPM :

1. Vil Harmony 900 fungere på alle disse komponente som nevnt over til mitt ønske mon tro?
    Dette har vi svart på
    2. Er det mulig og ha 2 stk "Profiler" med navn f.eks "STUE" og "SOVEROM", slik at jeg kan bruke kontrollen på stuen når jeg er på stuen, og det samme gjelder sove rom ?? Eller fungerer kontrollen like optimalt med de samme funksjonene på begge rom, altså "STUE" og "SOVEROM" ?? Blir det noe prob?
    Usikker her, men om du kan ha det du bruker på soverommet innenfor IR rekkevidden, er det ikke noe i veien for å lage aktivitet: Se TV soverom
    3. Fungere den til GET HDPVR boksen, like bra som den medfulgtekontrollen til get ? ? Da mener jeg med tanke på navigereing osv... ??
    Den fungerer fint på min CD HD PVR, men har ikke testet alle funksjonene.
    4. Noen Ulemper med denne kontrollen som er greit å vite før den evnt kommer til Innkjøp ?

Bergen litt tid til prøving og feiling. Du må nok programere flere ganger, for å få det slik du vil

Newcomer Tace sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste pris ?

https://www.mamoz.no/mamozv3/default...n=915%2D000031

Har fått min Harmony 900 fra Mamoz.no. Kr 2295

Nå starter programeringen...hmmm spennende..:?

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg fjernkontroll med mulighet for å styre lys samt hjemmekinoen. Spørsmålet da er om jeg skal kjøpe Harmony 895 til 1500 eller 900 til 2500? Er 895 såpass utdatert at jeg bør legge i 1000.- ekstra? Har også forstått det slik at 895 kan kommunisere direkte med lysstyring mens 900 ikke kan dette. Hva ville dere kjøpt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony 895 er den eneste som har Z-wave støtte. Nettopp kjøpt den selv og et par z-wave plugin-dimmere som fungerer som bare det. Skal sette inn en del faste z-wave dimmere senere når pengene strekker til.

Hva som er "utdatert" med den kan jeg ikke svare deg på. Fargeskjermen kunne sikkert ha bedre oppløsning, men det er ikke derfor man kjøper den uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på ebay nå at du får 900 for rundt 1600 inkl frakt til norge.hvis selger sender som gave så blir det jo veldig billig!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    895 er ikke utdatert ut ifra et automasjons-perspektiv. Det er såvidt meg bekjent ikke noe den ikke kan gjøre i forhold til 900. Det er vel heller andre veien.

Eneste jeg biter meg merke i med 895 er at den ikke har 100% kontakt i ladestasjonen lengre (etter noen år). Må sette noe oppå for at den skal lade...

Jeg har også Z-wave moduler, og 895 er eneste logitech-løsning som styrer Z-wave.

Når det er sagt så finnes det jo maaaaaaange veier til Rom. Utrolig synd at ikke Z-wave (eller andre protokoller) fortsatt er interessant å tilby kundene fra Logitech sitt ståsted.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, da spørs det om det blir en 895 på meg. Jeg er helt ny på dette og lurer på om noen kan linke til de modulene jeg trenger for å få styrt lyset. Jeg har per i dag en spotskinne i taket som er koblet til en vanlig lysbryter. Skal også koble opp et par lampetter i en vanlig kontakt, disse kan godt styres sammen. Ønsker å ha mulighet for dimming begge plasser. Håper jeg kan få til dette så billig og enkelt som mulig.

Takk
    Erlend

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til 895, men bruker selv 900.
    Her har jeg styring av lys, men via X-10 lysstyring.

X-10 produker finner du her

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kikket litt på disse produktene, men har forstått det slik at jeg da må gå for RF-IR som gir signal til en boks som jeg kobler til en stikkontakt. Ved å gå for 895 og Z-wave håper jeg å kunne unngå denne boksen. Men jeg vet ikke hvilke produkter jeg trenger.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den IR-RF saken.
    Den står i det tekniske rommet, sammen med resten av komponentene.
    Selve styringen går vi strømnettet.
    Kan derfor koble til hva som helst, hvor som helst - og styre det fra 900 kontrollen.

Jeg har dimmer på taklyset, og vanlig bryter på LED lyset bak lerretet.
    Enkelt å sette opp, samt enkel programering.

X-10 styringen ligger også inne på aktiviteter. Altså automatisk av/på og dimming ved valgte aktiviteter.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut det ja. Kommer til å gå for den løsningen som koster meg minst tror jeg. Ser at jeg får 900 til 2300 nå. Så det er ikke umulig jeg går for den løsningen. Ser jo at z-wave ligger en del over x-10 i pris. DenonBuster: Kjøpte du det du trengte hos Tronika? Ser ut til å være en grei nettbutikk, er bare å bestemme seg for hva jeg skal kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer 900 eller one, men klarer ikke å skjønne dette med makrofunkjson vs. aktiviteter.
    Kan noen gi meg et reelt eksempel på hva "one" kan gjøre med sin makrofunksjon, som man ikke kan få 900'en til å gjøre? Så jeg kanskje skjønner.

Har jeg rett dersom jeg har forstått det slik at 900 også kan brukes mot X-10 komponenter? Eller kreves det noe tillegg av utstyr da?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gss
    Vurderer 900 eller one, men klarer ikke å skjønne dette med makrofunkjson vs. aktiviteter.
    Kan noen gi meg et reelt eksempel på hva "one" kan gjøre med sin makrofunksjon, som man ikke kan få 900'en til å gjøre? Så jeg kanskje skjønner.

Har jeg rett dersom jeg har forstått det slik at 900 også kan brukes mot X-10 komponenter? Eller kreves det noe tillegg av utstyr da?
    Det er også en forskjell på de 2, med at 900'n kan styre komponenter som er skjulte via RF noe ikke One kan.

Er dette viktig for deg da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så viktig for meg akkurat idag, men da kan jeg kanskje slippe å kjøpe ny kontroll når behovet er der. Men jeg har noen x-10 komponenter som kunne vært kjekke å styre med kontrollen.

Er det noen ulemper ved å kjøpe fra utlandet? Kan man legge inn norsk språk likevel?

Som nevnt i forrige post lurer jeg også på denne: Kan noen gi meg et reelt eksempel på hva "one" kan gjøre med sin makrofunksjon, som man ikke kan få 900'en til å gjøre? Så jeg kanskje skjønner.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg kjenner ikke til 895, men bruker selv 900.
    Her har jeg styring av lys, men via X-10 lysstyring.

X-10 produker finner du her

Hvilke produkter vil du anbefale meg å bruke på lys? Skal koble opp 8 spotter i kinoen 230v med dimmer, men har ikke handlet enda...
    Det er jo bare dumt å ikke velge lysstyring også når jeg har H900..

EDIT. Kjører 2 soner.. a 4 spotter.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gss
    En aktivitet kan være f.eks "se dvd". Ett trykk på den knappen gjør kanskje følgende:
    - slå på tven
    - velge hdmi1 på tv
    - velge dvd-input på forsterker
    - slå på dvd-spiller

Denne "aktiviteten" er i all høyeste grad en "makrofunksjon". Jeg ser ikke at det er noe forskjell på disse to begrepene.

DrE

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Hvilke produkter vil du anbefale meg å bruke på lys? Skal koble opp 8 spotter i kinoen 230v med dimmer, men har ikke handlet enda...
    Det er jo bare dumt å ikke velge lysstyring også når jeg har H900..

EDIT. Kjører 2 soner.. a 4 spotter.

Jeg hadde valgt:

-Denne til å styre alt
    -Denne som dimmer, usikker på om den kan brukes på 2 soner, men det var slik jeg forstod teksten.

Ta en tlf til smarthus, han finner ut hva du trenger.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en 900 på meg og den fungerer smertefritt, er meget godt fornøyd. Ser at noen har lagt inn logoer til de ulike tv-kanalene. Hvordan gjør dere dette?

Erlend

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •