Harmony 900 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 151

Tråd: Harmony 900

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hørt rykter om at det ikke er mulig å overføre data fra One til 900 pga. for mye endringer.

Jeg forsøkte heller ikke dette siden jeg fortsatt ville bruke min One andre steder i huset. Opprettet derfor en ny konto til 900.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere fortsatt fornøyd med 900? Er på utkikk etter en fjernkontroll, men er usikker på om jeg skal handle one eller 900.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    Er dere fortsatt fornøyd med 900? Er på utkikk etter en fjernkontroll, men er usikker på om jeg skal handle one eller 900.
    Jeg er fremdeles superhappy. Har aldri eid en one, men må være verdt en del å slippe å peke på utstyret i flere sekunder. F.eks. når hele anlegget skal skrues på har min forsterker en oppstartstid på ca 3 sek. Og først når den er startet opp kan riktig inngang (DVD/TV etc) velges. Og med en vanlig one må man da peke i flere sekunder før man kan legger den fra seg igjen for å være sikker på at alle kommandoene kommer fram... Med 900 kan man bare legge fra seg kontrollen med en gang man har trykket uansett oppstartstid etc. Ikke minst gir dette en mye høyere waf, og man slipper å forklare at "ja, men du pekte ikke lenge nok...." når ting ikke blir helt som forventet av de andre i familien...

Prisen på 900 var rimelig stiv i starten (var vel 3990,- når den kom ut), men ser den kryper under 3000,- (2695,- på komplett.no nå ser jeg). Men klart, om det er verdt litt over 1000-lappen ekstra ift one må hver enkelt avgjøre. For min del er svaret helt klart: ja!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også fortsatt veldig fornøyd. Har ikke hatt et eneste problem etter at jeg byttet fra One til 900. Det beste er at roen har senket seg i stua og selv fruen synes at fjernkontrollen fungerer. Tidligere var det et evig mas med komponenter som ble ute av sync.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er en del som klager på at det ikk er mulig å programmere sekenser lenger. Noen som kan forklare hva det er litt nærmere?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sekvens er et oppsett av flere kommandoer etter hverandre. I One kunne man manuelt sette opp slike sekvenser av kommandoer. Dette tilsvarer det som gjøres når det settes opp en aktivitet, men her kan du selv velge hva som skal gjøres.

I 900 er denne muligheten tatt bort.

Jeg har ikke behov for sekvenser i mitt oppsett, så for meg er det ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg forstår riktig så er det bare de aktivitetene som fjernkontrolleren selv setter opp som er mulig å få. Går det an å redigere de aktivitene?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nok et drit happy, harmony 900 eier endelig slipper man og sitte og peke.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står no mellom 900 og ein harmony. Får tak i 900 under veiledande pris i Norge for å sei det slik. Men dette med mangel på makrofunksjoner/sekvensar kva vil det sei i praksis? At kontrollen ikkje vil kunne skru ned volumet automatisk rett etter at den har skrudd på forsterkar f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Står no mellom 900 og ein harmony. Får tak i 900 under veiledande pris i Norge for å sei det slik. Men dette med mangel på makrofunksjoner/sekvensar kva vil det sei i praksis? At kontrollen ikkje vil kunne skru ned volumet automatisk rett etter at den har skrudd på forsterkar f.eks?
    Skjønner ikke helt hva du ønsker, men tror det du ønsker å få til der er fullt mulig å gjøre. Fordi det er knyttet til en "Activity". En aktivitet er typisk "Se på TV", "Se på DVD" etc. Og når man velger en aktivitet kan man legge inn hvor hvor mange fjernkontrollkommandoer man ønsker (i den rekkefølgen man ønsker). Tilsvarende kan man legge inn så mange kommandoer man vil når man går ut av en aktivitet (typisk: velger en annen aktivitet) Så dersom volumet på anlegget ditt er litt for lavt når du hører på CD, kan du legge inn en par-tre trykk på Volume-up ved inngangen til "Høre på CD"-aktiviteten, og tilsvarende en par-tre Volume-down ved utgang av aktivteten.

Men: Når man først er inne på en aktivitet, f.eks. "Se TV", så er det ikke mulig å legge inn at et trykk på en knapp (nummer/skip/spoleknapp etc) skal være mer enn en fjernkontrollkommando. Og det er vel dette som er mangelen på makrofunksjon som du har hørt om.

Jeg er er 900-eier, og har vel aldri savnet "makrofunksjon".

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahaa! Fantastisk oppklarande svar! Tusen takk. Det var det med å skru opp/ned volumet ved start/slutt av ein aktivitet eg meinte, så du forstod meg rett.
    Men då går eg for 900!(på grunn av rf og fargeknappar) Skal bli ein fin julepresang det!

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat mottatt en Harmony 900 selv, som skal erstatte min 895 som sluttet å virke. Siden de hadde sluttet å lage 895 tok det sin tid før jeg fikk min 900, og det har vært to harde måneder med å sjonglere mange gamle fjernkontroller

Til min skuffelse kunne jeg ikke overføre oppsettet fra 895 til 900, så her blir det et par dager med programmering ser jeg... Er logget på med to ulike datamaskiner for å få til å se på gamleoppsettet mens jeg legger inn på den nye.

Men er det noen som vet om emitterne fra min gamle 895 kan brukes med den nye repeateren? Skulle gjerne hatt én som jeg kan klistre fast rett på forsterkeren, er ikke plass til en emitter foran...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runesand
    Men er det noen som vet om emitterne fra min gamle 895 kan brukes med den nye repeateren? Skulle gjerne hatt én som jeg kan klistre fast rett på forsterkeren, er ikke plass til en emitter foran...
    Jeg ville blitt særdeles overrasket om det ikke gikk problemfritt. Selv har jeg koblet både crestron ir-emitter og extron sine ir-emittere på min 895-repeater. Jeg har også en preamp (Classè CP-35) med ir-input (3,5mm jack format). Jeg har en vanlig stereo minijack kabel koblet mellom repeater og preamp.

DrE

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig nok passer ikke pluggene fysisk en gang, det er mindre plugger på 900-repeateren. Jeg får prøve å plassere ut dingsene på en annen måte, eller prøve å finne en overgang mellom 3,5mm og 2,5mm som jeg gjetter det er.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runesand
    Pussig nok passer ikke pluggene fysisk en gang, det er mindre plugger på 900-repeateren. Jeg får prøve å plassere ut dingsene på en annen måte, eller prøve å finne en overgang mellom 3,5mm og 2,5mm som jeg gjetter det er.
    Trodde "clas ohlson var din venn", men det var adapter feil vei... Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en slik i dag. Kamapanje hos Datakjeden til 2499,-

Harmony 900-535972-jpg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rimelig. Eg kjøpte min gjennom ebay, synst veiledande pris er alt for høg i Norge.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Det var rimelig. Eg kjøpte min gjennom ebay, synst veiledande pris er alt for høg i Norge.
    Hva ble prisen på ebay da?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1900 trur eg det var... Meinar å hugse at eg sparte 1000 kroner i forhold til norske prisar då eg kjøpte

Begge prisar levert til nærmaste postkontor.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til en dimmer, eventuelt fjærnbetjent kontakt som er kompatibel med 900´n?

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •