Harmony 900 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 151

Tråd: Harmony 900

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser for meg at prisen på denne kommer til å falle med ca 1000lapp i løpet av neste år.
    Og kanskje kommer noen til å kjøre en kampanje på denne på nyåret, hvem vet.
    Ingen grunn til hastverk, spør du meg.
    Min ONE kommer hvertfall til å gjøre nytten i minst 1 år til, med mindre det dukker opp en jævlig bra tilbud.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men jeg skal ha den . Det er særlig fargeknappene jeg savner, ellers er den jo lik Harmony One som jeg jo bruker nå.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lyst på den nå. Fargeknapper og ikke minst RF er gode kjøpsargumenter. Er ikke helt fornøyd med hvordan min One fungerer mot et par komponenter som står bak en glassdør i et skap... Sikkert ikke One sin feil, men RF vil nok løse problemet tenker jeg.

Avventer i noen dager til for å se om de andre større nettbutikkene også får den på lager.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper min fra Amentio, kan kanskje få den rimeligere om jeg venter, men det er de lett tilgjengelige farge knappene jeg lengter etter.

Harmony One fungerer perfekt hos meg, seff etter endel finjusteringer, men det må en tåle. Nå står alle komponentene mine rett frem for her jeg sitter og ingen bak glassdører, så RF delen er ikke så viktig for meg, men den kommer jo på kjøpet.

Så også på Harmony 700, men det ser ut til at den har en helt annen virkemåte, da den har egne knapper for noen funksjoner. Fant ut at den ikke passet meg.

Får den vel til uka vil jeg tro, gleder meg.:-D
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen erfaringer

Har hatt Harmony 900 i en par ukers tid nå (kjøpt i USA) og kan dele litt av erfaringene jeg har gjort meg så langt.

Mitt oppsett består av en Pioneer TV, Pioneer bluray, Canal Digital HD PVR og en Marantz receiver/forsterker. Pga litt plassproblemer står bluray spilleren litt vanskelig plassert for en vanlig IR-fjernkontrollbruk (nesten på gulvet, delvis gjemt bak et bord) så har ventet på denne fjernkontrollen med muligheter for RF-styring en god stund!

Oppsettet som gjøres på PC gikk veldig enkelt og greitt (antar det er 100% som for Harmony one uten at jeg kjenner eller har noe erfaring med den). Etter å ha søkt fram og valgt komponentene i oppsettet mitt i Logitech's applikasjon må jeg si jeg er imponert over hvor godt ting funket out-of-the-box. Applikasjonen spurte i oppsettsprosedyrene noen sentrale spørsmål: Bruker du TV eller receiver til å styre lyd når du ser på TV? Ønsker du at HD PVR'en skal skrus av/på, eller står den alltid på? Og når disse valgene er gjort (pluss noen enkle valg til) er det bare å styre i vei.

I utgangspunktet er alt IR-styrt, men på fjernkontrollen kan man velge hvilke komponenter som skal styres med RF. Etter å ha testet litt fram og tilbake endte jeg opp med at alle kompontene i anlegget styres via RF. Svært praktisk å slippe peke uansett hvilken operasjon man skal gjøre!

I pakken er det 3 stk "IR-blastere" inkludert. Disse omgjør RF-signale til IR og sender til kompontene. En hovedblaster som må kobles til strøm, og så to mindre "blastere" med en par meter kabel til som må kobles i hovedblasteren. Rekkevidden til disse blasterne ser ut til å være svært bra. Jeg klarte meg i utgangspunktet med den ene hovedblasteren sentralt plassert (lavt i midten av oppsettet), men valgte å montere alle 3 litt spredt rundtomkring for å sikre at alt funker alltid!

Logitech softwaren på PC sørger for automatisk firmwareoppgradering av fjernkontrollen (den sjekker for oppdateringer hver gang man overfører ny setup/innstillinger fra PC til fjernkontroll). Kjekt det, men ble overrasket over at også firmwareoppgraderinger av "IR-blasteren" skjer via fjernkontrollen. Firmwaren til IR-blaster overføres til fjernkontrollen og når alle innstillinger er ferdig overført og fjernkontrollen kobles fra PC'en gir den beskjed om at blasteren må oppdateres og du må ha fjernkontrollen i nærheten av blasteren. Et trykk på "OK" og en lite minutt senere er blasteren også "oppgradert". Uten at jeg helt hva slags funksjonalitet som faktisk oppgraderes i den operasjonen.

Litt fintuning er gjort etter standard-oppsettet. Det går i hovedsak på responstid på knappene. Når man f.eks. styrer volum med gjentatte raske enkelttrykk på Vol+ er det greitt at disse overføres rimelig raskt slik at volumet ikke fortsetter å øke etter man har trykket seg ferdig. Har også forsøkt meg litt fram og tilbake med om "HD-PVR er alltid på" eller ikke. Men pga innspillinger som kan pågå når man skrur av hele anlegget funker det best at den alltid er PÅ her.

Har ingen erfaringer med IR-fjernkontroller som kan gjøre en hel rekke ting med et tastetrykk, men vil kanskje anta at en liten utfordring der er at man legger fra seg fjernkontrollen (slutter å peke) før samtlige kommandoer er overført. F.eks. dersom det er en "bunke" enheter som skal skrus på og riktige innganger skal settes når man velger "jeg vil se TV"). Med en RF fjernkontroll er ikke dette noe issue.

Alt i alt er jeg strålende fornøyd! Og ikke minst, kone og barn er også happy. En liten detalj barna setter pris på er at jeg har lagt inn logoene til barnekanalene i displayet når fjernkontrollen er i TV-modus (6 kanallogoer synlige samtidig) og det bare er å trykke på logoen når man vil se en kanal. Det at det nå også er overkommelig å se på DVD uten hjelp av pappa (til å velge riktig inngang på TV og forsterker) er også verdsatt. Og selvsagt er det kjekt at alt skrus av og på (og riktig inngang velges på TV/forsterker) med et enkelt tastetrykk!

Men det tar tydeligvis tid å venne seg til at man har RF og ikke IR. Samtlige i familen glemmer seg inimellom og driver fremdeles å strekker ut armene og peker på anlegget ved kanalskifte etc... Men et luksusproblem det... :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for grundig gjennomgang. Jeg klarte ikke å vente lenger og bestilte en jeg også... MPX fikk lagt inn 900 i sin butikk i dag - men til 4.000,- var det jo ikke noe vits å vente lenger i håp at prisen skulle gå mye ned på kort tid. Slang med en PS3 adapter, så da tenker jeg det blir full kontroll på alle bokser i stua!

Kjøpsargumenter for meg er:
    1. RF - sliter med å "treffe" bokser som er plassert langt ned bak en glassdør. Skal også bytte ut min Pio plasma som har direktelink til forsterker inne i et skap. Neste tv blir dessverre ikke en pioneer, så da løser RF problemet for meg .
    2. Fysiske fargeknapper. Dagens løsning på ONE med fargeknapper i skjermen fungerer helt utrolig dårlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den lære RF kommandoer? For eks. for å erstatte en annen RF fjernkontroll...

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det korte svaret er "nei". Det lange svaret er at ingen fjernkontroller kan lære RF - i alle fall som jeg har funnet etter å ha googlet en del om emnet.

Eneste muligheten er at en RF fjernkontroll har "predifinert" støtte for andre RF-systemer som f.eks. 895 som støtter z-wave.

Tipper at 900 sin RF-støtte kun er en IR-RF-IR støtte..... Godt nok for meg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min med Tollpost fra Amentio i dag, har konfigurert den og den funker fint. Deilig med fargeknappene jeg savnet sårt, nå kan jeg bruke de uten og måtte skifte grep. Bruker fargeknappene mye i forbindelse med Dreambox DM8000.

Bruker bare IR delen da alle komponentene mine er rett foran meg uten glassdører. Så langt går alt som en drøm. :-D
    Mer info på wilford.no

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg. Farge"knappene" på ONE mot DM8000 er et mareritt, og det er helt håpløst å måtte bruke begge henda til dette. Ser ut som om vi har et identisk behov der :-)

Har du forresten fått til "langt trykk" på fjernkontrollen f.eks. langt trykk på blå knapp for å få opp PiP menyen (funksjonen avhenger av image)

Edit: Fikk trackingnummer allerede nå i kveld så da kommer den vel frem på torsdag tenker jeg. Var jo raskt levert!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var både Harmony 900 og PS3 adapter i hus, pakket ut, ladet (litt) og installert. Må si at jeg er positivt overrasket over flere ting:
    1. Trodde det bare var med 2 IR-blastere, men selve RF-mottakere fungerer også som en IR-sender slik at det totalt blir 3-IR sendere som kan plasseres der de trengs. Foreløpig bruker jeg bare mottakeren og 1 ekstra sender.
    2. Responstiden mot mine komponenter og spesielt mot sat-tuner ble mye bedre. Utrolig deilig å slippe å sikte mot skapet for å skifte tv-kanaler. Selv kona jublet over dette.
    3. Av en eller annen grunn holder den nå mye bedre styr over hvilken komponent som er på og av. Muligens er dette fordi jeg har lagt inn alt på nytt, men kan også være at det har kommet bedre koder for å skru pioneer plasma og dreambox av og på og ikke power/toggle?? Dette er også noe kona har irritert seg over da hun ofte får komponentene i "usync".
    4. PS3 adapteren fungerte også som en drøm, selv om den nå styres via RF->IR->Bluetooth.

Selv etter noen få timers bruk er jeg ikke i tvil om at bytte fra ONE til 900 var verdt hver en krone!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier responsen mot Sat tuner ble bedre, kan du utdype det? Jeg har en DM800 og sliter med å få justert min Harmony-One til å fungere optimalt. Når jeg blar i menyer på min DM800 så reagerer den mye tregere en original fjernkontrollen, eller så reagere den to ganger på en kommando. Merket du noe forskjell der med overgangen fra Harmony-One?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har slitt med det samme. Mulig at problemet var at tuneren er plassert bak en glassdør og at døren skapte problemer for IR-signalet.

NÅ har jeg null problemer med at signalene ikke blir registrert eller blir registrert to ganger.

Tidligere lot jeg alltid tuneren stå på siden den ofte kom i usynk hvis jeg lot fjernekontrollen skru den av/på. Nå fungerer dette prikkfritt og jeg lar igjen tuneren gå i dvale når jeg trykker på "Off".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter selv om jeg ikke har noen glassdør. Savnet etter farge knapper er også stort etter overgang til DM800. Vurderer sterkt å gå over til 900 selv om den kanskje er litt dyr...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan teste rekkevidden på denne?(RF)
    Må virke fra 1. til 2. etg. + 2 vegger,avstand ca. 8meter.
    På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Noen som kan teste rekkevidden på denne?(RF)
    Må virke fra 1. til 2. etg. + 2 vegger,avstand ca. 8meter.
    På forhånd takk
    Har testet litt kjapt her. Har et 2-etasjers vanlig trehus, og ting funket helt fint i alle rom og hjørner med unntak av i badene i 1 og 2 etg. Badene har flislagte gulv/vegger og innerst i badene funket det bare unntaksvis. I nærheten av badedøra (ikke flislagt...) funket det fint enten døra var åpen eller lukket.

RF'en er tydeligvis toveis, for fjernkontrollen sier fra at den ikke klarte å overføre ("RF mottaker er utenfor rekkevidde, forsøk å beveg deg nærmere")

Sånn sett virker det mer som det er hvilke materialer den må gjennom for å komme fram som har mer å si enn antall meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Leste på div. utenlanske fora at d var problem med rekkevidden,men dette hørtes jo lovende ut
    Prisen er nede i 3000,- også nå,så d er vel bare å slå til !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rekkevidde H900

Husk at rekkevidden fremdeles kan variere en hel del, Den er avhengig av hva dine vegger er laget av. Hvor mye metal det er i nærheten. Har du trådløst utstyr som router, trådløs telefon, babycall etc alt dette vil kunne begrense rekkevidden. Med andre ord det er ingen garanti at den vil virke gjennom 2 vegger ett gulv etc etc selv om det bare er 8 meter.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få kopiert alt fra One over til 900? Var en *******s jobb å få alt til å fungere 100% på One og er lite lysten til å starte helt på nytt, selv om RF er noe jeg har savnet.
    Regner med du må opprette en ny konto for 900?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida. ikke opprett ny bruker.

Byttet ut min harmony 985 med harmony One. Logget på med eksisterende bruker. plugget i Harmony one. da fikk jeg spørsmål om jeg ville overføre oppsettet til den nye

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •