Logitech Harmony 555 forvirrer TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony 555 forvirrer TV

Har en Logitech Harmony 555 og en Panasonic TH37-PV45. Når jeg bruker 555-en til å skru TV-en av og på hender det (ganske ofte) at TV-en slutter å reagere på IR-signaler, både fra 555 og den originale fjernkontrollen.

Nå har 555 vært uten batterier en stund, så vi har brukt originalkontrollen, og problemet er helt fraværende. Men da jeg satte i batterier og begynte å bruke 555 begynte problemene igjen. Eneste løsningen er å skru TV-en av og på med power-knappen.

Helt ærlig synes jeg dette problemet virker totalt ulogisk og kan ikke skjønne at et apparat kan bli satt helt ut av forvirrende IR-signaler, men jeg kan heller ikke finne annen feilkilde siden TV-en virker aldeles fortreffelig med originalkontrollen. Har forsøkt å justere tidsintervallene i oppsettet uten at dette har hjulpet.

Er det noen som har vært borti liknende?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsinkelse på GET-boks

HAr tilsvarende problem med min GET-boks (enkleste utgaven). Når jeg kjører aktivitet "se på TV" se tar det en god stund før jeg klarer å styre GET-boksen. TV og receiver skrus på og stiller seg riktig inn ogfjernkontrollen virker på disse med en gang. Men Get boksen ser ut til å være blokkert for en stund.

Har forsøkt å leke med delys etc uten resultat.

Noen som tilsvarende erfaringer - og evnt forslag til løsning?

PS: bruker (GetKCF-2000NS)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter både Harmony 555 og One på Kaon Get-boks uten problemer. Hos meg heter den Device'en KaonKCF-2000NS.
    Kanskje du bør søke etter den i databasen? Det kan jo være annen informasjon i IR-kodene i denne.
    Vennlig hilsen
    Tore

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det virkelig mulig at den kan sende noen koder som forvirrer apparatet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et par tester.........

Sitat Opprinnelig postet av Tore2000
    Jeg benytter både Harmony 555 og One på Kaon Get-boks uten problemer. Hos meg heter den Device'en KaonKCF-2000NS.
    Kanskje du bør søke etter den i databasen? Det kan jo være annen informasjon i IR-kodene i denne.
    Vennlig hilsen Tore?
    Hei Tore, takk for forslag. Skal prøve Kaon'en. Men tror ikke det er det som er problemet, se forklaring under.

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men er det virkelig mulig at den kan sende noen koder som forvirrer apparatet?
    Godt spørsmål, høres rart ut men mistenker at det er tilfellet. I dag gjorde jeg følgende test.

1) Alt er skrudd av og TV'en er skrudd av med av/på knappen, altså ikke i stand-by. Går på devices og skrur på Get-dekoderen. Skifter kanal umiddelbart når jeg trykker, alt fungerer som det skal. Skrur nå av dekoderen, og skrur på TV'en.

2) Alle komponenter står nå i standby. Bruker Aktiviteten "Se på TV". Fjernkontrollen gjør nå følgende:
    Komponent Status/handlinger
    Sony AV-receiver Sony AV-receiver er på
    Sony Tv Sony Tv er på
    Get Digital-tv-boks Get Digital-tv-boks er på
    Annet Alle andre komponenter er av
    Get Digital-tv-boks Get Digital-tv-boks er satt til Tuner
    Sony Tv Sony Tv er satt til AV1
    Sony AV-receiver Sony AV-receiver er satt til CD

Det som nå skjer er at alt går som det skal, men jeg klarer ikke å styre Get-dekoderen for etter ca 20 sek. Irriterende. Imidlertid kan jeg sttyre både TV'en og receiveren umiddelbart. Deretter fungerer det utmerket igjen. Skrur nå av alt igjen.

3) Alle komponenter står nå i standby. Bruker Aktiviteten "Se på TV". Fjernkontrollen gjør det samme som i 2)

Alt går som det skal, og jeg klarer å styre Get-dekoderen umiddelbart.

Oppsummert: et mysterium. mistenker at dette har noe med at TV-skrur seg på for første gang. Men det må da være noen som har tilsvarende erfaringer?

BTW: jeg har Harmoney 525 uten at jeg tror det har noe med saken å gjøre.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, men dine problemer er da tross alt relativt forutsigbare. Hos oss kan det gå noen dager mellom problemene oppstår, før det plutselig skjer hver gang man skal skru på TV. Da er det kun å skru TV av og på med power-knappen som fungerer, og man må gjennom hjelpeguiden for at kontrollen skal skjønne hvor i kommandosystemet den er.

Jeg har forsøkt å lære opp Harmony-kontrollen med originalkontrollen på on- og off-kommandoene uten at dette hjelper.

Typisk skjer dette når kona eller den minste ungen skal skru på TV-en. :evil: Og i desperasjon bruker de da originalkontrollene, dermed er vi ute å kjøre vi som bruker Harmony...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok - egentlig et lite problem i den store sammenhengen, men litt irriterende lell.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man sammenligner med "klimakrisen", Midt-Østen og svineinfluensa er det jo bagateller, men for husfreden kan det være alvorlig nok

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en marantz universalting med display.. den er noen år men da måtte jeg passe på at da jeg programerte kontrollen så måtte jeg holde nede noen knapper da jeg programmerte å noen andre måtte jeg bare ha et trykk på, ellers klikka tv'en da jeg brukte knappen etterpå men det er en QPV tv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker 555 til HTPCen ? , hvordan setter man opp den da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Sony Tv Sony Tv er på
    Get Digital-tv-boks Get Digital-tv-boks er på
    Har du prøvd å bytte rekkefølge på disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Har du prøvd å bytte rekkefølge på disse?
    Mener jeg har forsøkt det meste.
    Prøvde å ta en reset på doderen - følte det virket lovende men "problemmet" kom raskt tilbake.

Det er noe med TV'en, for når jeg skrur av TVen så virker plutselig dekoderen igjen. ja ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    HAr tilsvarende problem med min GET-boks (enkleste utgaven). Når jeg kjører aktivitet "se på TV" se tar det en god stund før jeg klarer å styre GET-boksen. TV og receiver skrus på og stiller seg riktig inn ogfjernkontrollen virker på disse med en gang. Men Get boksen ser ut til å være blokkert for en stund.

Har forsøkt å leke med delys etc uten resultat.

Noen som tilsvarende erfaringer - og evnt forslag til løsning?

PS: bruker (GetKCF-2000NS)
    Jeg har samme problem med min Harmony 895, bare at hos meg gjelder det både TV-en og altibox PVR-en min. Hadde akkurat det samme problemet med Altibox-boksen uten PVR også.

TV-en har vært av når jeg opplever dette, men PVR-en står alltid på. Begge deler virker hele tiden med de originale fjernkontrollene.

Dette medfører at jeg alltid må først må starte den aktiviteten jeg avsluttet sist for og så vente et halvt minutt før jeg kan velge det jeg egentlig skal.

Har veldig lyst til å komme til bunns i dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IR støy

Uten å ha tatt noen nærmere feilsøking med dere så høres dette ut som IR-støy.

Sjekk dette. Når du starter aktivitetene og det ikke virker gå nærmere ditt oppsett test...hvor nærmere må du være før det virker??

Dekk 2/3 til 3/4 av skjermen med ett teppe. Start aktiviteten. Hvordan virker det nå??

Jørgen@Harmony

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen@harmony
    Uten å ha tatt noen nærmere feilsøking med dere så høres dette ut som IR-støy.

Sjekk dette. Når du starter aktivitetene og det ikke virker gå nærmere ditt oppsett test...hvor nærmere må du være før det virker??

Dekk 2/3 til 3/4 av skjermen med ett teppe. Start aktiviteten. Hvordan virker det nå??

Jørgen@Harmony
    Har testet litt på dette nå. Å gå nærmere TV-en hjelper ikke, ei heller å dekke til gradvis med teppe.

Det er en liten rød LED på TV-en som indikerer at den mottar IR-signaler. Når problemet oppstår er denne LED-en helt død uansett, så tilsynelatende oppdager ikke TV-en IR-signalet fra Harmony, og da er det også ett fett om jeg også prøver å bruke Hjelpe-funksjonen eller originalfjernkontrollen; helt dødt. Det virker som TV-en låser seg på et vis. Hvis jeg skrur den av og på igjen med strømknappen på TV-en, så blir alt bra. Men det er en smule frustrerende.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problemer med Pioneer tv´n og CD HD tuneren.

Det var ikke mulig å bruke fj.kontrollen til CD boksen.
    Jeg klistret en liten lapp over ir mottaket på Pioneer tv´n, og da fungeret alt helt fint.

Etter mange samtaler med både Pioneer og CD, skyldte begge på hverandre.
    En dag kom en oppdatering på CD boksen, og alt virket som det burde.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, men ditt case henger jo ikke helt på greip, for å si det mildt. Altså CD-boksen fungerte fint etter at du hadde gjort Pioneer-Tven IR-blind? Hvordan i alle dager kan det henge sammen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •