Legge all musikk til Itunes bibliotek

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Legge all musikk til Itunes bibliotek

Hei

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan legge all musikken som jeg har på hardisken til itunes biblioteket i en håndvending?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fil - legg til mappe i bibliotek - velg mappen og trykk ok

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk bare å påse at "kopier til iTunes" er aktivert under avansert meny i iTunes, dersom du vil kopiere musikken dit...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Husk bare å påse at "kopier til iTunes" er aktivert under avansert meny i iTunes, dersom du vil kopiere musikken dit...
    Jeg finner ikke det du snakker om her jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel Mac bilde, Tiger?
    Er vel ikke slikt bilde i selve iTUNES for PC?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå i "rediger" menyen. Trykk på innstillinger og fanen helt til høyre hvor det står avansert.
    Da finner du bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    låner denne tråden litt,hvis jeg gjør dette i itunes, vil den da katalogisere og rote med all musikken min på harddisken eller kopierer det bare musikken inn i itunes?
    husker når jeg la inn itunes på pcn så spurte den om jeg ville importere musikk eller noe sånt og da trykekt jeg på ja, da gjorde itunes om hele systemet jeg hadde til bare rot og laget nesten mappe for hver artist og sang!verste rotet jeg har vært borti!brukte flere timer på og ordne det tilbake til slik jeg hadde det,at hvert album hadde sin egen mappe.....så hvis jeg gjør som beskrevet over gjør itunes slik igjen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 bibliotek i itunes

Har 40000 mp3 som jeg bruker itunes til å styre. Ønsker å digitalisere mine cd over til lossless, å bruke itunes å styre musikken her også. Bruker iphone remote for å styre dette når jeg sitter ved anlegget. Er det mulig å ha 2 bibliotek i itunes? En for mp3 og en for lossless. Ønsker å sitte med min iphone i stua å bare søke i lossless sangene

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er greit at jeg låner tråden litt:

jeg har en iPOD Video classic full av musikk som jeg ønsker å overføre alle sanger fra til den nye jobb-PC'en

Bruker MediaMonkey og det ser tilsynelatende greit ut.
    Men akk, bare 249 av de 1711 låtene flyttes over og jeg forstår etterhvert ut hvorfor:
    iPOD'en har merkelig nok laget samme filnavn på en haug av sanger da den ble synkronisert med hjemme PC'en.
    F.eks er alle låter av Gilbert'O Sullivan lagret med filnavn: Gilp.mp3
    Av da 20 låter, kommer kun 1 over til den nye jobb-PC'en.

Det skal sikkert være slik i iPOD/Apple verdenen, så jeg har vel da ikke annet valg enn å innstallere iTUNES og så overføre sangene der istedet?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får desverre ikke overført filer fra iPod til PC via iTunes. Kobler du iPod'en til den pc'en uten musikk, vil du få spm om å slette musikken på iPod'en, det er det eneste.

Du må nok bruke en ekstern disk, å overføre musikken på den manuelle måten.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    låner denne tråden litt,hvis jeg gjør dette i itunes, vil den da katalogisere og rote med all musikken min på harddisken eller kopierer det bare musikken inn i itunes?
    husker når jeg la inn itunes på pcn så spurte den om jeg ville importere musikk eller noe sånt og da trykekt jeg på ja, da gjorde itunes om hele systemet jeg hadde til bare rot og laget nesten mappe for hver artist og sang!verste rotet jeg har vært borti!brukte flere timer på og ordne det tilbake til slik jeg hadde det,at hvert album hadde sin egen mappe.....så hvis jeg gjør som beskrevet over gjør itunes slik igjen da?
    Du kan velge i innstillingsmenyen om iTunes skal kategorisere/ordne albumene for deg eller ikke. Personlig har jeg ikke problemer med at iTunes gjør dette for meg, men jeg har allikevel valgt min egen framgangsmåte. Jeg legger album "manuelt" i iTunes -> iTunes Music, deretter importerer jeg det til iTunes biblioteket. Innstillingene for kopiering eller organisering er slått Av. Da har jeg ihvertfall full kontroll på hva som skjer.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rojo74
    Har 40000 mp3 som jeg bruker itunes til å styre. Ønsker å digitalisere mine cd over til lossless, å bruke itunes å styre musikken her også. Bruker iphone remote for å styre dette når jeg sitter ved anlegget. Er det mulig å ha 2 bibliotek i itunes? En for mp3 og en for lossless. Ønsker å sitte med min iphone i stua å bare søke i lossless sangene
    Google er din venn 8)
    Søk "itunes multiple libraries"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ha flere biblioteker, men såvidt jeg vet bare ha tilgang til ett av gangen. Du velger bibliotek ved å holde inne "alt"-knappen når du starter programmet (i alle fall er det slik på Mac).

Min løsning er å ha et bibliotek med komprimerte filer på Mac'en (bærbar), og et bibliotek med ukomprimert/lossless på en nettverksdisk (med iTunes 9 vil dette bli satt opp for deling).

På Mac organiserer iTunes musikken slik:

Bruker > Musikk > iTunes > iTunes Music > Artist > Album > lydfiler

Evt annen sortering gjør du i iTunes' brukergrensesnitt, med spillelister og tagger på filene. Her er mulighetene tilnærmet ubegrensede.

Hele vitsen med iTunes er jo at det skal være enkelt og oversiktlig i bruk, og ikke kreve annet enn at brukeren importerer musikken fra CD, fil eller iTunes Store. Om du organiserer musikken på en annen måte enn programmets standard, forsvinner vel noe av den fordelen?

Om jeg hadde hatt behov iTunes ikke oppfyller, ville jeg nok heller vurdert å bruke annen programvare, enn å komplisere noe som er laget for å virke ute komplikasjoner.

Når en eller annen ovenfor mener at iPod har laget nye filnavn, tar han nok feil. iTunes kan muligens finne på noe slikt, om de importerte filene ikke er tagget etter vanlig standard.

Egentlig er det så enkelt som dette: Om filene er importert på standard-måten i et format iTunes godtar ("native", eller vha et plug-in), går alt glatt. Om en fil er ikke-standard (f.eks. mangler tagger) må brukeren gå inn og fikse ting manuelt. Noe som er ganske lett om man gjør det i iTunes' brukergrensesnitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •