Nokia 5800 XpressMusic tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 233
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra, Rune.
    Det er til tider hårreisende prisforskjeller som ikke kan forsvares på noen måter.

Apropos 5800 - jeg anbefaler på det varmeste "Invisible shield" fra ZAGG.
    Noe knoting i monteringen, og det ser ikke så veldig bra ut i begynnelsen - men etter 2-3 dager er det helt strøkent...

Invisible Shield Nokia 5800 Front - Elektronikk - CDON.COM

ZAGG Invisible Shield for Nokia 5800 XpressMusic Screen - eBay (item 140336781733 end time Aug-29-09 15:15:11 PDT)

[youtube]bJH3xZ5ZDwE[/youtube]

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Noe knoting i monteringen, og det ser ikke så veldig bra ut i begynnelsen - men etter 2-3 dager er det helt strøkent...
    Hey, hey! Det høres midt i blinken ut! Litt skeptisk til holdbarheten til 5800-skjermen nemlig.

Er det noe mer knot enn å "lime" på en plastikk? Hva er det som ser dårlig ut i begynnelsen, og hvorfor/hvordan blir det bedre etter hvert?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hey, hey! Det høres midt i blinken ut! Litt skeptisk til holdbarheten til 5800-skjermen nemlig.

Er det noe mer knot enn å "lime" på en plastikk? Hva er det som ser dårlig ut i begynnelsen, og hvorfor/hvordan blir det bedre etter hvert?
    Du må nesten se det med egne øyne, men limet på folien er meget klebelig.
    I esken ligger det en spray som du MÅ ha på fingrene for ikke å sette fingermerker på foliens limside.
    Man skal også spraye selve folien + telefonen, men her oppdaget jeg at man ikke skal ha på for mye heller.

"Lightly spray....." bet jeg meg merke i.

Filmen sklir da nærmest på plass og man bruker det medfølgende gummiverktøyet til å presse ut overflødig spray og bobler.

Mikro-boblene forsvinner etter 2-3 dager, noe jeg var skeptisk til men som viser seg å være helt sant.

Like etter jobben er gjort, ser skjermen litt herjet ut, men vent 12-14 timer før du tar den i bruk og du vil da se at folien har strukket seg og etter 2-3 dager er den helt fri for mikro-boblene.

Det finnes også folie til å ha på baksiden (koster da mer), men jeg så ikke helt poenget med det for min del.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Du har overbevist meg. Vel, egentlig bestilte jeg en etter den forrige posten din ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min jakt på ekstra USB-kabel til telefonen min kom jeg over et par alternativer på nett:

Alternativ 1

Pluss frakt og omkostninger

Alternativ 2

Inkludert frakt og omkostninger

Jeg valgte det siste...

Det dyreste er vel det beste? :lol:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Det dyreste er vel det beste? :lol:
    Hehe - ja, det er en del som tror det...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Kalenderoppføring

Jeg er av den sorten som er utstyrt med teflonhjerne og trenger å bli MINNET PÅ kalenderoppføringene/avtalene mine. Derfor vil jeg i 90% av tilfellene ha på alarm på avtalene. Finnes det noen måte å stille inn kalenderen på som gjør at dette blir default? Slik som det er np må jeg for hver /&%(/&%/(& oppføring ned i menyen og skru på alarmen manuelt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmmm, tenke tenke

nope, tror ikke det er mulig nei..... hmmmm

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra, Rune.
    Det er til tider hårreisende prisforskjeller som ikke kan forsvares på noen måter.

Jepp, nå har jeg lagt et slikt Invisible Shield på telefonen. Tror jeg knotet litt mer en snittet med å få den på. Fikk inntrykk av at man skulle kunne "skli" filmen sideveis for å justere den på plass, men ikke i ræva om dette gikk i mitt tilfelle. La man den ned så ble den liggende der jeg la den - urokkelig. Det endte med at jeg måtte ta den opp gjentatte ganger til jeg traff.

Når jeg først har fått den på virker den bra. Er litt usikker på alt den skal forhindre, men det blir i alle fall ingen ekle fett/fingermerker på skjermen lenger. Eneste som er litt minus er at folien er litt "seig". Har blitt litt vanskeligere å scrolle og føre ting (pekepenn og negler) over skjermen.

Jeg synes egentlig den ble skikkelig gjennomsiktig ganske umiddelbart. Mulig den er litt "bølgete". Får se om den strekker seg litt til.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmmm, tenke tenke

nope, tror ikke det er mulig nei..... hmmmm
    Får høre med Nokia om de har noen triks i ermet...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får høre med Nokia om de har noen triks i ermet...
    Gi oss svaret når du har fått beskjed..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som er litt minus er at folien er litt "seig". Har blitt litt vanskeligere å scrolle og føre ting (pekepenn og negler) over skjermen.

Jeg synes egentlig den ble skikkelig gjennomsiktig ganske umiddelbart. Mulig den er litt "bølgete". Får se om den strekker seg litt til.
    La den ligge 12-24 timer før du bruker den - nærmere 24 enn 12.
    Den "klissete" følelsen går over

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av den sorten som er utstyrt med teflonhjerne og trenger å bli MINNET PÅ kalenderoppføringene/avtalene mine. Derfor vil jeg i 90% av tilfellene ha på alarm på avtalene. Finnes det noen måte å stille inn kalenderen på som gjør at dette blir default? Slik som det er np må jeg for hver /&%(/&%/(& oppføring ned i menyen og skru på alarmen manuelt.
    Regner med det er en "repeat-funksjon" på kalenderoppføringer (type til bursdager, brylluosdager osv). En liten påminnelse kan man jo få ved å legge inn en kalenderoppføring som kun sier: HUSK SJEKK KALENDER og sette denne til å varsle hver dag til et klokkeslett tidlig på dagen. Da har man ihvertfall kikket på kalenderen den dagen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en lykkelig eier av Nokia 5800 her, etter to ukers krangling med nettbutikken til Telenor.
    Bestilte nettopp skjermbeskytteren fra cdon, men ser man kan få full body protection på ripefritt.no. Har dog ikke bestilt noe derfra noen gang, så jeg vet ikke hvordan det er slik sett.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La den ligge 12-24 timer før du bruker den - nærmere 24 enn 12.
    Den "klissete" følelsen går over
    Lettere sagt enn gjort å la en slik godbit ligge i 24 timer. Det er jaggu vanskelig nok med en helt vanlig mobiltelefon

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Regner med det er en "repeat-funksjon" på kalenderoppføringer (type til bursdager, brylluosdager osv). En liten påminnelse kan man jo få ved å legge inn en kalenderoppføring som kun sier: HUSK SJEKK KALENDER og sette denne til å varsle hver dag til et klokkeslett tidlig på dagen. Da har man ihvertfall kikket på kalenderen den dagen
    Tja, kalenderoppføringene for dagen får du vel midt i tryne bare man ser på telefonen, men når det er et kvarter til ett av ormeyngelet skal på trening da vil jeg at noen sier høflig ifra med LYD. Jeg har en relatift heftig hverdag med 100 ting som skal huskes på av ungekjøring til skole, barnehage, trening, piano, kor, +++ og den dagen kjører vi og den dagen kjører de. Jeg trenger rett og slett HJELP til å huske alle disse små-eventene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kalenderoppføringene for dagen får du vel midt i tryne bare man ser på telefonen, men når det er et kvarter til ett av ormeyngelet skal på trening da vil jeg at noen sier høflig ifra med LYD. Jeg har en relatift heftig hverdag med 100 ting som skal huskes på av ungekjøring til skole, barnehage, trening, piano, kor, +++ og den dagen kjører vi og den dagen kjører de. Jeg trenger rett og slett HJELP til å huske alle disse små-eventene.
    Hjelpen er nær:

haha

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Enda en lykkelig eier av Nokia 5800 her, etter to ukers krangling med nettbutikken til Telenor.
    Bestilte nettopp skjermbeskytteren fra cdon, men ser man kan få full body protection på ripefritt.no. Har dog ikke bestilt noe derfra noen gang, så jeg vet ikke hvordan det er slik sett.
    "Full-body" vil si at det også er en beskyttelse som skal festes bak på telefonen, på bakdekselet.

Jeg ser ikke helt poenget med dette på 5800 da bakdekselet er enkel plastik og ikke stål/stållignende ala iPHONE.
    Eneste fornuftige grunn jeg har lest meg til, er at beskyttelsesfilmen også gjør baksiden mindre glatt og at telefonen derfor ikke så lett sklir ut av hendene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpen er nær:

haha
    :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Full-body" vil si at det også er en beskyttelse som skal festes bak på telefonen, på bakdekselet.

Jeg ser ikke helt poenget med dette på 5800 da bakdekselet er enkel plastik og ikke stål/stållignende ala iPHONE.
    Eneste fornuftige grunn jeg har lest meg til, er at beskyttelsesfilmen også gjør baksiden mindre glatt og at telefonen derfor ikke så lett sklir ut av hendene.
    Godt poeng, derfor bestilte jeg da også bare frontbeskyttelsen fra cdon.no.
    Relativt godt fornøyd med min til nå, sitter rett som det er og leker litt. Noe er det da jeg lurer på, er det noen av dere andre som har litt knirk i bakdekselet? Mye når pennen er tatt ut, noe når den sitter i sporet sitt. Er vel mest på den siden det knirker og. En annen liten ting er denne kanten rundt skjermen på telefonen, på venstre side virker min litt løs, er det noe som er vanlig for disse? Et siste lille fenomen er at det siver ut litt lys opp i høyre hjørne på siden. Grunnen er visst at det sitter skruer i alle hjørner, men her sitter den litt lengere inn pga ettellerannet, og derfor denne lille glippen.

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •