Nokia 5800 XpressMusic tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 233
    Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kallenator
    Oppdater operativ systemet, så tenker jeg alt forsvinner.

Jeg har selv ikke hatt noen problemer med denne telefonen, bortsett fra at jeg synes den knirker litt for mye, skjermen er ikke følsom nok, kameraet er vanvittig dårlig og den er ikke rask nok.

Er redd jeg bytter ut til Samsung Jet eller Pixon 12, men må prøve de først
    Siste oppdatering var innstallert, men vi fikset problemet med hastigheten ihvertfall. Det var en effekt på menyen som lå inn på temaet på telefonen. Fjernet denne og den ble mye raskere med en gang. Men er vel fremdeles ikke imponert av telefonen nei...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Siste oppdatering var innstallert, men vi fikset problemet med hastigheten ihvertfall. Det var en effekt på menyen som lå inn på temaet på telefonen. Fjernet denne og den ble mye raskere med en gang. Men er vel fremdeles ikke imponert av telefonen nei...
    Får gi litt good will at slik kan skrus av i motsetning til iphone

Bør og tenke på at 5800 er en smule rimeligere telefon som i bunn og grunn er mer avansert enn iphone også, men dessverre kan den på ingen som helst måte måle seg med den ur deilige responsen iphone stiller med. =)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Noen av dere som har testet Shazam da?

http://www.shazam.com/music/web/home.html

Jeg har versjonen som passer til Nokia 5800.Om noen vil teste ut så send meg en PM så kan jeg sende filen pr epost.
    Hva er det for et program?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et program som gjenkjenner musikk. F.eks hvis du hører en låt på radio og ikke vet hvem artisten og låten heter kan du bruke Shazam til å finne ut det ved å starte programmet på telefonen. 8)

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min i 2uker nå , og er kjempe fornøyd . Noe trengere i respons enn iphone , men liker denne mye bedre så langt .

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gi litt good will at slik kan skrus av i motsetning til iphone

Bør og tenke på at 5800 er en smule rimeligere telefon som i bunn og grunn er mer avansert enn iphone også, men dessverre kan den på ingen som helst måte måle seg med den ur deilige responsen iphone stiller med. =)
    Hehe. Sant sant!
    Må vel legge til i diskusjonen også at Nokia er Nokia og Apple er Apple med sine fordeler og ulemper. Tror nok dog at for fruen i huset som bare vil at ting skal fungere så er nok iphone et mer naturlig valg (noe hun har forstått også)

Responsen føler jeg er bedre ja og Nokiaen blir liksom så keikete å bruke med fingrene, man må liksom frem med pennen og det er en ulempe for min del ihvertfall

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Sant sant!
    Må vel legge til i diskusjonen også at Nokia er Nokia og Apple er Apple med sine fordeler og ulemper. Tror nok dog at for fruen i huset som bare vil at ting skal fungere så er nok iphone et mer naturlig valg (noe hun har forstått også)

Responsen føler jeg er bedre ja og Nokiaen blir liksom så keikete å bruke med fingrene, man må liksom frem med pennen og det er en ulempe for min del ihvertfall
    Nå har ikke jeg pølse-Hansen fingre, så jeg er kanskje litt heldigere stilt med mine lange, tynne fingre.
    Uansett, så er det ikke noe problem å bruke mobilen uten pennen.
    Til web-surfing er det dog en absolutt fordel å bruke pennen (eller plekteret)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte min her om dagen- og kan bare si at jeg er veldig fornøyd. Var litt redd for at det skulle være en "to-hånds" telefon, noe det faktisk ikke er!

Eneste jeg har lastet ned var ett annet program til å navigere i bildene med.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender den låser seg ved oppstart, at bare det hvite bilde med NOKIA logo står og lyser og ingen SIM kode inntasting kommer opp.

Håper det "går over".............

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det hender den låser seg ved oppstart, at bare det hvite bilde med NOKIA logo står og lyser og ingen SIM kode inntasting kommer opp.

Min var sånn når den kom, jeg fikk den aldri forbi det hvite bildet, så jeg sendte den til reparasjon.
    Tror jeg hadde gjort det samme gitt nå som du fortsatt har garanti i behold

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min var sånn når den kom, jeg fikk den aldri forbi det hvite bildet, så jeg sendte den til reparasjon.
    Tror jeg hadde gjort det samme gitt nå som du fortsatt har garanti i behold
    Har sendt e-post til Moobi (salgsoperatøren som Tele2 bruker), men har enda ikke fått svar. Har purret via Tele2, men sender meg bare videre til Moobi.

Skal ringe dem på mandag og være sur og sinna mann!! (mellom oss: jeg er ikke sur og bare kjempefornøyd med 5800)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett om det er noen programvare oppdateringer til den da? Det kan jo løse bugs og andre plagsomme ting med disse telefonene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Har ikke sett om det er noen programvare oppdateringer til den da? Det kan jo løse bugs og andre plagsomme ting med disse telefonene.
    As soon as it starts to rain, I will check

I mellomtiden er det full fokus på det nye lille tilbygget med gulv og utvendig maling.
    Og så holder vi på å skifte kledning på 2/3 av huset + nye vinduer og inngangsdør.

Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min 5800 i ca 1 mnd nå, og er igrunn godt fornøyd med den.
    Synes kameraet gir brukbare bilder jeg, eneste ulempe er att det blir for dårlig i skumring. Men kameraet på denne kontra min htc730 er jo virkelig stor, i nokias favør.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    As soon as it starts to rain, I will check

I mellomtiden er det full fokus på det nye lille tilbygget med gulv og utvendig maling.
    Og så holder vi på å skifte kledning på 2/3 av huset + nye vinduer og inngangsdør.
    Lykke til med opp pussing. Min datter har 5800 og er meget fornøyd spesiet etter å ha bli vandt til den. Det er vel det det handler om. Bruker grensesnitt. Ingen vil om at Appell har gjort hjemmelekse si, men derimot er Nokia en bedre og billigere tlf med trykkskjerm. Det kommer man rett og slett ikke forbi. Hvis du er villig til å binde deg opp til et dyrere abonemang, og en noe høyrer tlf pris, ja da gå for den nye iphone som kommer denne mnd. Det er den med oppgradert programvare og bedre mobilkamera. Bare ikke glem at Nokia 5800 har to mobkamera.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Lykke til med opp pussing. Min datter har 5800 og er meget fornøyd spesiet etter å ha bli vandt til den. Det er vel det det handler om. Bruker grensesnitt. Ingen vil om at Appell har gjort hjemmelekse si, men derimot er Nokia en bedre og billigere tlf med trykkskjerm. Det kommer man rett og slett ikke forbi. Hvis du er villig til å binde deg opp til et dyrere abonemang, og en noe høyrer tlf pris, ja da gå for den nye iphone som kommer denne mnd. Det er den med oppgradert programvare og bedre mobilkamera. Bare ikke glem at Nokia 5800 har to mobkamera.
    Om iphone blir en dyr telefon eller ei handler jo KUN om personlig forbruk og ikke. For min del har ikke denne telefonen kostet meg mer enn 1500 kr i innkjøp da mitt forbruk tilsier at jeg ikke overskrider 100sms, 100min og 100 mb pr mnd (pga jobbtlf i tilegg). Om nokiaen er en bedre mobil med trykkskjerm det kan vel diskuteres,der vil jeg si apple ligger MYE lenger foran, men det bunner vel ut i smak og behag der også sikkert. Det jeg lurer på er hvor mye man har bruk for TO mobkamera? Har hatt tlf med det også og ikke brukt det en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om iphone blir en dyr telefon eller ei handler jo KUN om personlig forbruk og ikke. For min del har ikke denne telefonen kostet meg mer enn 1500 kr i innkjøp da mitt forbruk tilsier at jeg ikke overskrider 100sms, 100min og 100 mb pr mnd (pga jobbtlf i tilegg). Om nokiaen er en bedre mobil med trykkskjerm det kan vel diskuteres,der vil jeg si apple ligger MYE lenger foran, men det bunner vel ut i smak og behag der også sikkert. Det jeg lurer på er hvor mye man har bruk for TO mobkamera? Har hatt tlf med det også og ikke brukt det en gang.
    Det andre kameraet er som du sikkert vet for 3G telefonsamtaler der video sitter i fokus.
    Ganske kult egentlig, har hatt en del telefoner med dette, men har selv aldri brukt det....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zarchon
    Har hatt min 5800 i ca 1 mnd nå, og er igrunn godt fornøyd med den.
    Synes kameraet gir brukbare bilder jeg, eneste ulempe er att det blir for dårlig i skumring. Men kameraet på denne kontra min htc730 er jo virkelig stor, i nokias favør.
    Joda, kameraet er ikke dårlig som amobil vil ha det til.
    Men det er et stykke til det du får i et greit kompaktkamera, og milevis til SLR kameraer.

Vedlegg 51653

Vedlegg 51654

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta ut minnekort og simkort, noe slikt. Fikk dette problemet selv når jeg startet den første gang, ble fikset etter 5min på google

Strålende fornøyd med telefonen, aldri vært så fornøyd før med en mobil.

Noen som vet hvordan man kan styre squeeze center med denne telefonen?? :-D

Edit: Ble positivt overrasket over kamera i telefonen selv, mest pga amobils slakt. Om du til nøds trenger et bra bilde, så ta av dekselet bak på telefonen, så slipper du å ta bilde igjennom masse dårlig plast.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SMS font/farge

Jeg synes sms med sort bakgrunn og hvit skrift er vanskelig å lese, spesielt i dagslys.

Noen som vet om det finnes mulighet for å endre dette til hvit bakgrunn med sort tekst?

Og "fra" (avsender navn/nr.) kommer med rød skrift på grå(?) bakgrunn som er nærmest uleselig.

Skriftstørrelse satt til stor gjelder bare oversikt over mappene, ikke selve medlingen. Kan det gjøres noe slik at skriftstørrelsen blir større i selve meldingene også?

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •