DT 770 Pro 32 Eller Stax SR-003?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DT 770 Pro 32 Eller Stax SR-003?

jeg har lett litt rundt på nettet men fant ingen tester som utfordrer disse 2 samtidig, noe som er forståelig siden de er relativt anneledes.

Mitt spørsmål er da bare hvem av de dere syntes er best?

De øreklokkene jeg har allerede er et par Beyerdynamic 770pro 32, og jeg er superfornøyd med de, jeg skulle ønske bassen var bittelitt mer direkte, men ellers fornøyd
    men jeg har fått høre at Stax SR 003 muligens er et bedre valg for meg og min musikksmak, som for det meste er rock\metal, triphop og jazz.

Er det noen her som har noe kjennskap til disse Stax SR-003? syntes dere de var gode og ha på seg over lengre tid? fordi jeg bruker øretelefoner ca 5-7 timer på jobben hver dag, og da er det kjekt at de er gode, og at de er lydisolerende.
    Jeg prøvde SR-003 tidligere i dag, og lyden var feilfri, men noe manglet

Takk på forhånd for alle svar

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stax krever vel separat forsterkeri ? Det er vel en ganske stor forskjell fra DT770.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Pro Bias Connection
    The STAX SR-003 is the home audio version of S-001 MK2 Earspeaker with a 5-pin plug connector suitable for any STAX driver unit or adaptor with "Pro" capability."

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv et sett med SR-001 Mk II, som er helt identisk med SR-003, men for bærbart bruk. Og jeg er meeeeget fornøyd med dette, ja. Klassisk Stax-detaljert lyd, og for min del sitter de perfekt i ørene, noe svært få "øreplugger" gjør. Årsaken er nok at de har gummiforinger som passer mine øreganger, samt at bøylen de kan settes i er usedvanlig vellykket.
    Noen klager over at de får en viss grad av sårhet i øregangene, men dersom de først passer dine ører, skal dette ikke være noe problem over tid heller.

@asvaberg: Ja, de trenger en egen forsterker (som for SR-001 følger med), men den er som tidligere beskrevet ultralett og drives av to penlight-batterier. Jeg benytter oppladbare sådane, og driften på hvert sett er rimelig mange timer.

SR-003 (og SR-005) benytter en mer stasjonær "driver". Sånn sett vil jeg heller anbefale SR-001 Mk II. Da får du også benyttet settet i "friluft"... ;-)
    Hjemme har jeg et sett Stax SRS-4040 Signature System II.

@Hanus: Hva er det du savner i lydbildet på disse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •