Beste lukkede øretelefoner til min portable Cowon O2 spiller? Sennheiser HD 25-1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Beste lukkede øretelefoner til min portable Cowon O2 spiller? Sennheiser HD 25-1?

Hei folkens!

Nå gikk mine AKG k414p øretelefoner i stykker, og mine eldre Denon AH-D750 øretelefoner låter ikke spesielt bra med min O2. Er liksom litt "daffe", mangler både bass og luft/åpenhet i lyden.
    Jeg var egentlig ganske fornøyd med mine k414p øretelefoner. For størrelsen var lyden ganske fyldig og klar med masse bass, etter man fikk spilt dem skikkelig inn.
    Jeg har sett anmeldelser av den nye arvtakeren, AKG K450, men den har fått mange negative omtaler. Har prøvet å finne andre mindre, portable øretelefoner med god, detaljert lyd, men det virker nesten ikke som om de finnes.

Har noen prøvd disse? Audio Technica ATH-ES7, Sennheiser HD 25-1 II. Sennheiser modellen virker å være den beste så vidt jeg kan se, men på ca 80ohm lurer jeg på om den vil låte bra med min Cowon spiller..

Ellers så hører på mange sjangere inkl. pop/rock/prog/klassisk, men kanskje mest jazz. Jeg er avhengig av et headset som er detaljert i midrange-området, og ikke bare er masse bass og diskant.

Setter stor pris på gode innspill. Som sagt, trenger et headset som takler ulike sjangere, har en lukket konstruksjon, og fungerer bra med en portable spiller (Cowon O2) uten forsterker.
    Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic DT770 (32 ohm) tror jeg kan være et alternativ for deg.
    Jeg er veldig fornøyd med mine i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pandu
    Beyerdynamic DT770 (32 ohm) tror jeg kan være et alternativ for deg.
    Jeg er veldig fornøyd med mine i hvert fall.
    Takker for svaret! Jeg endte opp med å bestille Audio Technica ES7. Fant ingen andre alternativ som var aktuelle for meg. Dt700 blir rett og slett for store for portabelt bruk. Så også på Sennheiser HD 25-1, men de var store og stygge, og dyre...
    Jeg bruker mine headset på buss, trikk, når jeg går rundt i byen etc., og da blir DT770 litt voldsomt. De er sikkert veldig bra for hjemmebruk og innebruk..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de er litt store.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlend31
    Hei folkens!

..og mine eldre Denon AH-D750 øretelefoner låter ikke spesielt bra med min O2. Er liksom litt "daffe", mangler både bass og luft/åpenhet i lyden.
    ..
    Takker!
    Hva med å bytte forsterker? Jeg har hatt Denon-hodetelefoner selv, også AH-D750, og det låt fantastisk godt. Mangler bass og luft er langt unna sannheten. Tok mine med til Geir i hifi-asylet i Dronningens gate i Oslo for ørten år siden, og lot han høre på dem... Veeeldig skeptisk, men når han hørte på dem så ble det sagt "disse e' de' ittj Denon som har produsert!!" (ment som god-ord altså) Hva med å bytte forsterker? Evt AH-D1000?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio-Technica kjennetegnes ved sitt vide lydbilde, er veldig musikalske og lett å like lyden av. Gratulerer med god smak! Frekvensen var langt fra verst på disse, tipper kanskje av litt tidlig.

Fra Headphone.com

Når du nevner COWON O2, finnes det en menighet på anythingbutipod. En mobil amp er kjekk å ha og fås stort sett fra 100 dollar og opp. A-T er vel lettere å drive enn Denon.., begge er på 30 Ohm, men Denon av en eldre modell. Regner med at teknologien i A-T er bedre tilpassa dagens spillere. Nyt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar! Zeezar, takk for grafen. Ser at ES7 ikke virker helt topp på å gjengi høye frekvenser, men etter å ha spilt i rockeband i mange år...hvem bryr seg..
    Neida, som sagt, tror ES7 er det beste alternative for portable/bærbare headset. Har ikke klart å finne noe bedre, og jeg har lest igjennom ganske mange poster og artikler nå..
    Takk igjen!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt kjøp :-D
    Godt du ikke kjøpte HD-25. De er ikke akkurat lineære og mangler frekvenser både i bunn og topp samt at de er skammelig dyre. Det positive er at de tåler enormt med juling, spiller usannsynlig høyt(ikke utelukkende positivt) og alle delene kan byttes.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ES7 øretelefonene idag.
    Lydmessig så blir jeg ikke helt klok på dem, men designmessig er de helt rå.
    Når det gjelder pop/rock/jazz med standard instrumentbesetning låter de veldig bra. Men når jeg setter på popmusikk med store, intrikate arrangement, ala Rufus Wainwright, med strykere, akustisk gitar og diverse andre instrumenter, låter de skuffende i mine ører. Mellomtonen blir krass og anstrengt. Vel, de fleste øretelefoner trenger å bli “spilt inn”, så forhåpentligvis låter de bedre etterhvert.

Edit:
    Har hatt de noen dager nå, og har fått "brent de inn". Veldig bra lyd, og genialt design. Kan virkelig anbefale disse til andre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •