Trenger hjelp til valg av nye hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Trenger hjelp til valg av nye hodetelefoner

Hallo.

Jeg har i det siste tenkt på at jeg burde kjøpe meg hodetelefoner. For tiden bruker jeg ørepropper(sony ericsson) på reiser, og jeg begynner å bli lei av ørepropper(er vel heller ikke så gode). I tillegg skal jeg snart på klassetur til Polen(med mye busskjøring), så et headsett blir nesten et must.:-P

Men problemet er: hvilke hodetelefoner skal jeg kjøpe? De bør ha god lyd(selvfølgelig), vere lukkede(lydtette), sammenleggbare(ikke ta stor plass), vere med ledning(ikke trødløse), og sist, men ikke minst, bør de ikke koste mer enn rundt 600-700 NOK.

Jeg har sett på noen hodetelefoner som kan vere aktuelle. De jeg har sett på er: AKG K420, AKG K430 og AKG K450. Men jeg er litt usikker på om en av disse er det rette valget, så det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med det.

Akkurat nå, etter litt etterforsking ser det ut som det bli AKG K450, men anbefaler dere andre fremfor dette, kan dette skifte. Men jeg har et spørsmål angående AKG K450. Har headsettet mulighet for å koble til mobil med bleutooth i tillegg til ledning? I tilfelle, kan jeg koble det til min Sony Ericsson Z530i?

Takker for alle svar
    NB: jeg reiser til Polen om ca en måned, så det er fint om dere svarer kjapt, slik at jeg rekker å bestille før jeg reiser.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et forslag, Sony MDR-V6. Har de ikke sjøl men folk snakker positivt om denne rundt om. Se Customer Reviews hos Amazon.

"Folk" anbefaler også å bytte øreputer. bphotovideo.co har/hadde (e-mail og spør) pads som skal passe modellen, artikkelnavn BEEDT250V. Samme butikk har også øretelefonene. Men så var det fraktprisen.

Så ut til at DependableResource, gjennom Amazon kunne sende til Norge, var inne og sjekka porto og mulighet for leveranse hit. Frakta var billigere derfra enn hos bphotovideo.com, men om man får putene med i samme bestilling, så. Stort pluss at `fonene er sammenleggbare.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Svar til zeezar

Ser greie ut de, men jeg skal ha dem med på lang busstur til Polen (og ellers bruke dem når jeg reise), og disse er vel ikke sammenleggbare? :???:

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, var mye ute å reiste før og har hatt en del forskjellige hodetelefoner opp gjennom tidene. For min del foretrekker jeg plugger på reise av 2 grunner:

1: tar veldig mye mindre plass, lett å ha i lommen osv.

2: Jeg syns plugger er mer behagelig i lengden, (kommer ikke i veien når man har siden av hodet intill puten og derfor lettere å sitte på fly/bus/tog og halvsove med)

Men det kan være vanskelig å finne de riktige pluggene, både med tanke på passform og lydkvalitet. Selv bruker jeg noen relativt gamle sony plugger som har ok lyd og passer mine ører perfekt.

Uansett hva du kjøper (plugger eller hodetelefoner) så kjøp noe som har ekstremt god lydkvalitet, det er verd å legge en del penger i det. Samt at god lyd betyr at man ikke trenger så høy lyd at man tar skade av det for å få kick av musikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ok. Tror jeg går for hodetelefoner, selv om du har et poeng i det der med å sove. Men da kan jeg heller ta opp øreproppene når jeg skal sove, for de liker jeg ikke å sitte med lenge (får så vondt i øret). Og jeg tror ikke jeg kjøper headsett for mer enn 800 kr, i alle fall, men det holder vel til et bra headsett?

Men kan noen svare meg på spørsmålene om AKG K450? Har de bluetooth? Finst det en utgave med og en uten, eller...?

Tusen takk svarene så langt.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du ikke liker å sitte med de lenge er mest sannsynilig passformen, skal ikke mase mer om plugger nå...

Ang akg k 450 og bluetooth, ja ser ut som dette er mulig men at det krever noe ekstrautsyr (akg kaller det optional communication kit på nettsiden sin)

Jeg finner ikke noe videre informasjon om dette fra norske nettbutikker

AKG Personal Audio - K 450

!!!!edit: Ser i denne tråden fra akgs forum at det ikke er noen blueooth muligheter per dags dato men at det muligens kommer noe i september...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

takker. :-D

tror jeg går for Akg k450 8-)

Vet du forresten hvor jeg kan finne dette utsyret ("optional communication kit") eller hvor mye det koster?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •