Beyerdynamic DT 770 til iPod Nano

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beyerdynamic DT 770 til iPod Nano

Tenkte å kjøpe meg Beyerdynamic headsettet til min iPod Nano, men er usikker på om jeg skal kjøpe 80 eller 32 ohm. Er det stor forskjell i lyd på disse, og vil nanoen i det hele tatt kunne drive 80 ohm?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte på det samme før jeg bestilte mine, men gikk for 32 ohm's utgaven.
    Skal bl.a. bruke de på Ipod Nano selv også.
    Valgte å stole på det som står på HPX.no:
    Merk at dette er 80 ohms varianten av DT770 Pro, så den er relativt lett å drive for bærbart utstyr og lydkort. Men, den anbefales IKKE til MP3 spillere o.l. utstyr! Disse vil, hvis lydvolumet settes på maks, kunne brenne elementene! For denne type enhet --> velg DT770-32!
    Selv om jeg ikke kommer til å sette lydvolumet på maks er det greit å være på den sikre siden.
    Jeg skal hente de på posten i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt DT-770 noen timer og førsteinntrykket er veldig bra.
    Er glad for at jeg kjøpte 32 ohm.
    Jeg synes det er passe med volumet satt til ca 75% på Ipod Nano. Da har jeg et behagelig lyttevolum.
    På min gamle mp3-spiller, Creative MUVO2, holder det med volumet satt til ca 65%.
    Synes faktisk lydkvaliteten fra gamle MUVO2 er merkbart bedre en Ipod Nano, så det spørs hvor lenge jeg beholder Ipoden. Men det er en annen sak.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som lurer så krever lav impedans mye strøm, mens høy impedans mye spenning. I portable mediaspillere er spenningen gitt, mens strømmen kan man drenere mer.

Hva betyr så det? Default plugger til iPod er 32 ohm. Sennheiser HD650 er 300 ohm. AKG K701 er 62 ohm. Krever du høyt volum så vil K701 gi deg på grensen av hva du ønsker, mens HD650 ikke gir deg det volumet du ønsker.

En portabel forsterker (gjerne på batteri) vil gi deg kvalitet / lydnivå du er ute etter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •