Harmony One og Pioneer plasma (PDP-4280XA)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmony One og Pioneer plasma (PDP-4280XA)

Hei,

Jeg driver og fikler med å sette opp en Harmony One til hjemmekinoanlegget mitt, men har et problem jeg ikke finner noen løsning på, så jeg prøver her.

Tv'en min er en Pioneer PDP-4280XA. Tv signalene kommer via antennepluggen i veggen, altså en god gammeldags koax ledning som er plugget inn i antennekontakten bak på Pioneer'en (inngangen som heter ANT på tven). Men når jeg skal sette opp Harmony One til aktiviteten "se tv", så er det ikke mulig å velge denne som inngang for tv signal. Jeg får bare opp inngangene Input 1-5 eller PC, men alle disse er jo signaler fra scart-kabler e.l., og hvordan i huleste skal jeg klare å velge signalene fra ANT inngangen?

Håper på hjelp!

Hilsen Eivind

Newcomer Chasin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel lære inn H1 til å sette på den tv kanalen du vil se på?
    Feks TV2 på kanalplass 5, hvis du har den lagret der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vet at nummertastene kan konfigureres til å svippe til ulike nummerkanalene. Men problemet er at det ikke er mulig å velge antenne/antenna som inngang i listen over signalinnganger i programvaren til H1. Dermed må jeg først velge "se tv" som aktivitet, og deretter allikevel veksle over til en annen inngang (antenne) med nummertastene. Da blir det jo bare mer tungvint...

Newcomer Chasin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg har ikke så mye erfaring med H1. Du får ikke "se tv" funksjonen til å bare velge en kanal da? I stedet for inngang? Hvilken kanal du ønsker å se på varierer vel uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er frista til å pælme hele dritten.... :twisted: Egentlig veldig ironisk.... Jeg kaster bort 12 timer på å få til noe som forhåpentligvis skal gjøre tv titting litt enklere og spare et par sekunder her og et par sekunder der.... Tror jeg sender den tilbake på returretten, og holder meg til 3 fjernkontroller som gjør det de skal, istedenfor en som nesten gjør det, bare litt mer tungvint. Det er nok av andre uviktige ting og kaste bort tiden på, he he he...

Men takk allikevel!

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Har Pioneer 4270
    Kjøpte en logitech jeg også.
    Brukt 3 dager på å "perfektsjonere" den
    Pioneern hopper 2,kanalplasser,ofte,og, dvd menyer hopper 2,plasser noen ganger også.
    Kontrollen sender signalet for lenge, og jeg har vært inne på menyene som bestemmer lengden osv...på signalene.
    Gidder ikke mere.
    Lettere med 7 fjernkontroller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde noen forsøk til, bl.a. med Logitech inne i bildet, men får det ikke til. Så fjernkontrollen returneres på angrerett i dag.

Takk for innspill!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •