Offisiell tråd: Philips Pronto multifjernkontroller (Nyhet: Sonos module) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Er det noen som har erfaringer med styring av musikkavspillingsprogram på pc med 9300 serien og opp. Fungerer dette bra uten forsinkelser og lagg? Fungerer albumart og playlistfunksjonene slik det skal?
    For å styre f.eks. Spotify eller iTunes så kreves det i tilfelle ekstra software i tillegg, da det ikke finnes noen måte å styre noen av disse programmene dirkete via ip eller serieport. For spotify finnes det et api på bla. Codeplex for å trykke play, pause, next og prev, og i tillegg lese informasjon å låten som spilles.

TSU9300 støtter ikke ProntoScript, så den vil du ikke kunne hente albumart eller playlists med, da må du i tilfelle opp på 9400, 9600 eller 9800.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar. Det var da litt rart at denne nye kontrolleren fra Pronto ikke støtter dette scriptet. Man kan jo lese av album art med 9200 & den dongelen man kan kjøpe utenom.

Kanskje man skulle gå opp til neste modell. Hadde i utgangspunktet lyst på en enhåndskontroll. Får tenke på det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Takk for raskt svar. Det var da litt rart at denne nye kontrolleren fra Pronto ikke støtter dette scriptet. Man kan jo lese av album art med 9200 & den dongelen man kan kjøpe utenom.

Kanskje man skulle gå opp til neste modell. Hadde i utgangspunktet lyst på en enhåndskontroll. Får tenke på det

TSU9400 fungerer bra som en enhåndskontroll, så da bør du nok heller vurdere den. Da står du også mye frierer til å lage egne applikasjoner og integrere ferdige moduler.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk!
    Jeg sendte denne mailen til Mono A/S:

Pronto TSU9300‏
    "Når forventes denne kontrollen å komme i salg?
    Vil den støtte avspilling av musikk med albumcover, playlist osv slik som TSU9200 & PCX9200 (såfremt man har WiFi)?"

Jeg fikk dette til svar:

SV: Pronto TSU9300‏
    "Hei,
    Produktet er i salg og på lager hos oss. Den vil støtte avspilling av musikk slik du forespør via tre innebygde moduler i PEP2,4 editoren:
    Till Imerge (speakercraft mode jukebox)
    Till Escient (pure crap)

Till Windows Mediacenter/windows media player (du trenger en client till PC, som heter PAD One).

MVH
    MONO AS"

Selv om PAD One er et rimelig program, ser jeg det som begrensende.
    Jeg kommer til å gå for TSU9400. Virkelig synd at de ikke har implementert ProntoScript i TSU9300, da jeg gjerne vil ha en snerten enhåndskontroll, med ett display/touch som kan brukes til noe mer enn bare knapper...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble litt frem og tilbake dette. Men nå har jeg akkurat fått tak i en ny Pronto 9300 fra USA til 3500.- Skal prøve den ei stund. Finner jeg ut at jeg mangler noe havner den på brukten, og så blir det en større modell...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logoer osv...

Legger ut prontofilen min så kan du få kanallogene til Rikstv om ikke annet... Trur ikke de er helt oppdatert men men... Vurderer å lage til Canal Digital også, men har ikke kommet så langt...
    Forøvrig ligger lærte koder til Canal Digitals HD PVR dekoder der også hvis noen er interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Rs-232 hjelp Pronto

Hei dere!
    Veit ikkje om denne tråden fortsatt er i bruk, men skulle gjerne hatt litt hjelp.

Utstyr:
    TSU9600
    TSU9400
    RFX9600

Styre receiver med RS-232
    Alt er satt opp og fungerer heilt supert via IR-utgangene på RFX9600; stryrer tv, receiver, cd, blu-ray, dekoder.
    Eg skulle så veldig gjerne styrt receiveren min med RS-232, men finner ikkje HEX-koder som eg kan legge inn.

Receiveren er av typen Yamaha DSP Z7. Den bruker samme koder som Yamaha RX-V3900, men ikkje samme koder som andre/eldre Yamahamodeller.

Yamaha har laget eit exelskjema med RS-232 info, men dette gerererer ikkje kodene eg treng for styring. Har søkt rundt omkring på nettet med finner dessverre ikkje kodene som HEX eller prontofil.

Hadde satt stor pris på litt hjelp til å søke opp / generere kodene!
    På førehand takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har du prøvd å kopiere kodene fra xl arket og lime de inn i Pronto Edit?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sado Inc.
    Hei,
    Har du prøvd å kopiere kodene fra xl arket og lime de inn i Pronto Edit?
    Det er dessverre ikkje så lett å finne kodene i xl-arket. Virker som det er ein feil med makroen for å generere RS-232-kodene. Har kontaktet Yamaha Norge, som har sendt forespørselen videre, men er ikkje veldig optimistisk.

Skulle så gjerne funnet kodene til:
    - standby, on/off
    - alle kilder (cd, dvd, bluray, cable osv)
    - volum opp/ned

xl-arket ligger her, blir du/dere meir klok?

yamaha service

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasarus
    Det er dessverre ikkje så lett å finne kodene i xl-arket. Virker som det er ein feil med makroen for å generere RS-232-kodene. Har kontaktet Yamaha Norge, som har sendt forespørselen videre, men er ikkje veldig optimistisk.

Skulle så gjerne funnet kodene til:
    - standby, on/off
    - alle kilder (cd, dvd, bluray, cable osv)
    - volum opp/ned

xl-arket ligger her, blir du/dere meir klok?

yamaha service
    Merkelig. Jeg har fått tak i det samme .xls arket for lenge siden. Det første som var ute var 1.0 versjon som ikke funket. Etter en del etterspørsel, fikk jeg tak i 1.01 versjon her og den funket. Ettersom jeg ikke var klar for å progammere, så lot jeg det ligge. Etter å ha lest din post tenkte jeg skulle fixe saken for deg, men den gang ei. Nå har jeg prøvd via Open Office, men husker ikke om det var det jeg brukte når det fungerte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Importør av Pronto nå?

Hvem importerer Pronto nå? ser de ikke på mono sine sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som importerer Pronto lenger, Philips har sluttet å produsere dissse. Så jeg foreslår at du heller ser på løsninger med iPad eller lignende.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Skulle akkurat til å sende denne linken inn: Styrsystem huvudsida

Se nederst på siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

få igang denne tråden litt da.

Har gått til innkjøp av pronto 9400 og 9200. skal ha en i kinoen og en i stua. Ser at på 9200 har jeg en usb stick som lar meg styre itunes via fjernkontrollen. Finnes det noe lignende funksjon til 9400?

Syns selv at det var litt jobb å lære seg hvordan man la ting til, mens er at jo mer tid man bruker jo enklere blir det. Har ikke gjort ting så avansert enda, men ser at det fort kan bli noen timer til for å gjøre den perfekt. Tips og triks tas imot med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Fortsatt Prontobruker, men sliter med RS232

Registrerte for ei tid tilbake at Philips har stoppa produksjonen. Likevel er eg så fornøyd at eg har investert i enda ein 9600 og enda ein extender til systemet mitt.

Er det ingen der ute som har løyst problemet, evnt har liggende riktige RS232 koder til Yamaha DSP Z7?

Sjekk min post datert: 31st August 2011, 12:35

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •