Offisiell tråd: Philips Pronto multifjernkontroller (Nyhet: Sonos module) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Da er en TSU9400 på plass.
    Noen som har fil med IR signaler for Get HD PVR'en? (alt hvilken jeg skal velge om den finnes tilgjengelig?).
    Har dere lagd knapper for norske TV kanaler osv selv? Noen som vil dele?
    Del ligger en del bilder her. Men det krever litt arbeid i et tegneprogram (f.eks GIMP) hvis du vil ha en fin PRESSED og RELEASED effekt på knappene.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede lagd en del logoer, tok et screenshot av nettsiden med kanallogoer (kanaloversikten) på get.no. For å lage pressed og released så gjorde jeg det relativt enkelt, released logo i farger, og pressed logo i svart hvitt. Lagde en makro/action i photoshop som gjorde dette for meg.

Har også lagt inn weather.com modulen, og fått inn værmelding for Oslo på den:
    RC Files: Pronto Professional - Weather.com by Andy Richard
    (Gjorde noen småendringer slik at en får celcius/metriske verdier).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos module er nå sluppet. Det er en STOR nyhet for oss med Sonos og Pronto!

[YOUTUBE]PyfRxXNMIlo[/YOUTUBE]

RC Forums: New Sonos Module (Page 1 of 2)

Modulen er gratis, og finnes på Pronto-sidene til Philips. Har ikke testet den enda, selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Embla Eana
    Er det noen som vet hvilke leverandører som har KNX/EIB utstyr som kommuniserer med Pronto, har tsu9400 og rfx9600 ?
    vet om: SKX-LINKER Zennio home automation product KNX og
    Philips Pronto und KNX / EIB

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke type pronto kontroll og muligheter?

Har vel egentlig bestemt meg for å gå for Pronto, men får ikke bestemt meg for hvilken type.....

Står mellom:
    TSU 9300
    TSU 9400
    TSU 9600

Og da en RFX 9600 og sannsynligvis i tillegg en RFX 9400 på sikt.

Er vel egentlig mest for TSU 9400, men syns den er litt stor, men er denne grei og betjene med en hånd? Eller vertfall holde den i en hand?
    Når det gjelder TSU 9600, får man mye mer info i displayet på denne eller det like greit med 9400?

Til slutt så skal dette brukes opp mot både X-comfort og Sonos.
    Så blir nok ganske kompleks programmering på sikt, men har tidligere programmert både EIB basert systemer og X-Comfort og holder en del på med nettverk så satser på at det skal gå greit.

Går det ann og programmere denne slik at du kan ha den på vekking, der du f.eks kan lese inn en melding og lage en makro slik at den leser opp utetemperatuten for deg(Info fra X-comfort) og også kanskje dagens værmelding som den kan hente fra weather.com eller yr.no?

Er noe slikt mulig eller snakker vi litt overkill her?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har testet TSU 9600 en stund nå, og synes den funker veldig bra etter en har lært seg softwaren litt (som har en noe bratt læringskurve for øvrig). Skal en først gå ned, kan en vel egentlig like greit velge en TSU 9300 synes jeg, og i praksis er det jo knappene en primært bruker kanskje... Hovedfordelen med TSU 9600 er kanskje designet, må jo si at den ser en del stiligere ut enn 9300... Samtidig - prisen er jo deretter, og så lenge en kommuniserer via en RFX 9600 over WLAN er jo resultatet det samme - ekstrem presis reaksjon!

Når det gjelder alle dine store planer om styring er jo det meste mulig så lenge du klarer å få tak i en IR-modul mellom det du skal styre og remoten...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har testet TSU 9600 en stund nå, og synes den funker veldig bra etter en har lært seg softwaren litt (som har en noe bratt læringskurve for øvrig). Skal en først gå ned, kan en vel egentlig like greit velge en TSU 9300 synes jeg, og i praksis er det jo knappene en primært bruker kanskje... Hovedfordelen med TSU 9600 er kanskje designet, må jo si at den ser en del stiligere ut enn 9300... Samtidig - prisen er jo deretter, og så lenge en kommuniserer via en RFX 9600 over WLAN er jo resultatet det samme - ekstrem presis reaksjon!

Når det gjelder alle dine store planer om styring er jo det meste mulig så lenge du klarer å få tak i en IR-modul mellom det du skal styre og remoten...
    Du vet tilfeldigvis ikke hvordan Pronto henter inn signalet fra X-comfort? Direkte via RF tviler jeg på i følge spec på pronto kontrollene, må man bruke RS232 modulen tro?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prontoene lar deg jo styre av utstyr via RS232, men dit jeg har ikke kommet enda dessverre. Har heller ikke fått satt meg tilstrekkelig inn i RF-delen, men har vel egentlig ikke helt forstått hvordan remoten skal kunne lære seg RF-signaler, tenker da f.eks. for å styre Somfy-motorer med RF-mottakere... Bare å bre om deg med din kunnskap HåkonN!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pronto og XComfort

Når det gjelder styring av XComfort utstyr via Philips Pronto så må det gjøres via en RFX9600 og XComfort RS-232 interfacet. Det "eneste" problemet med det er at XComfort benytter en lukket protokoll.

For et par år siden var jeg i kontakt med Moeller som produserer XComfort utstyret, med tanke på å lage plugin mot et home automation system. For å få den krevde de at en hadde et registrert firma og at en signerte NDA, så det er mulig å få protokoll spesifikasjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om denne protokollen ja.... Har tenkt og registrere meg firma, evt så kan jeg spørre min gamle jobb om de kan hjelpe meg.

Men da må jeg altså ha RS 232 interface....

Får skrive opp et lite budsjett med alt jeg trenger, blir jo ganske kostbart etterhvert.

Regner med at man også kan kontrollere varmepumpe? Disse er jo kontrollert med IR :-)

Da kan klima også bli kontrollert i kinoen når denne kommer på plass....

Takker for svar så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune.hana
    Har vel egentlig bestemt meg for å gå for Pronto, men får ikke bestemt meg for hvilken type.....

Står mellom:
    TSU 9300
    TSU 9400
    TSU 9600

Jeg ser også at du hadde tenkt å bruke den sammen med XComfort, så hvis du vil skrive ProntoScript for 2-veis kommunikasjon, så har ikke TSU9300 støtte for det.

Jeg har selv en TSU9600 med RFX9600 og RFX9400, og er fornøyd med det. Hovedforskjellen på TSU9400 og TSU9600 er skjermstørrelsen. Oppløsningen på TSU9400 er halvparten så stor i begge retninger i forhold til TSU9600, så du vil i tilfelle få plass til 1/4 av det du gjør på TSU9600. Men til gjengjeld så er TSU9400 mye mer behagelig å betjene med 1 hånd.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TSU9400 er meget god 1 hånds kontroll ja. Har aldri hatt plassmangel, så lenge det ikke er forsinkelse ved sideskift er det ikke noe problemer.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faller mer og mer mot en 9400 da tror jeg, er jo noen lapper billigere også :-)
    Kan heller velge en 9600 viss jeg ikke er fornøyd når det evt. blir kontroll nr.2

Da gjelder det bare og sjekke litt med Moeller og protokollen deres, slik at jeg får tilgang til den. Men det skal nok gå greit, håper jeg.....

Så får en se hvordan det blir og lære seg og programmere disse forhåpentligvis supre kontrollene....

Kommer til å erstatte:
    Sonos Control
    X-Comfort fjernkontroll
    Logitech Harmony One & 1000

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om Pronto har noe Spotify-støtte på trappene? En Sonos/Spotify-kombo styrt med Pronto hadde vært lekent..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg svaret på spørsmålet ditt da, men vil tro det lar seg programere basert på det jeg har lest på diverse forum.

Siden man jo kan ha enkle netttjenester på pronto, så kan man vel ha spotify på 1side og Sonos modulen på en annen side?

Dette bør gå slik jeg har forstått det.....

Ellers så jobber vel Sonos/Spotify med noe som gjør at de kan "snakke" sammen.... Men fortsatt ingen suksess med å få det til å fungere på hele systemet. Slik jeg har forstått det, så må det være innstalert på hver Sonos enhet du har, slik de har jobbet med det nå. Husker ikke helt hvor jeg las dette men..... Så har desverre ingen link.

Venter bare på noe ovetidsbetaling fra min arbeidsgiver før jeg bestiller Pronto og kan begynne og leke med programmering...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nummer taster

Siden Pronto kontrollpanelene ikke har faste nummer taster, går jeg ut fra at disse er programmert som skjermknapper. Hvordan er brukerefaringene med dette?

Mvh,
    Ole Willy Tuv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tsu 9400+rfx9600+xcomfort

dette var en bra tråd. Virker som det er mer fart i denne en den "andre" pronto tråden. Har selv tsu9400+rfx9600 og bruker xcomfort til lysstyring. Har hatt tsu 1 år nå uten å bli ferdig med programmeringen ops: Har akkurat fått rfx9600, JAGU på tide å bli ferdig. Har selv vært i kontakt med Moeller og fått samme svar som ebu.
    Da er det vel bare å sette igang...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke dere andre legge ut deres config'er her ? kunne være kjekt å se hva andre har gjort ?

HaloYellowPlanet.zip

Vet min ikke er såå komplisert men funker for meg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Siden Pronto kontrollpanelene ikke har faste nummer taster, går jeg ut fra at disse er programmert som skjermknapper. Hvordan er brukerefaringene med dette?
    Programmering og bruk av nummertaster direkte på skjermen fungerer stort sett greit. En av ulempene med det, er at en ofte må se på skjermen for å treffe riktig tast. Når det gjelder TV- og Radio-kanaler så er det veldig vanlig å legge inn logoene til disse, og evt. benytte scrolle-hjulet for å bla i stedet for å taste kanalnummerene. Det vil derfor bli veldig lite behov for å benytte nummertaster direkte, bortsett fra ved bruk av text-tv (men det er det vel ikke så mange som bruker lenger?) og ved inntasting av koder.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med styring av musikkavspillingsprogram på pc med 9300 serien og opp. Fungerer dette bra uten forsinkelser og lagg? Fungerer albumart og playlistfunksjonene slik det skal?

Takker for svar!

Syyyykt så lyst jeg fikk på denne. Sikle fikle sikle....

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •