Offisiell tråd: Philips Pronto multifjernkontroller (Nyhet: Sonos module) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Driver å lurer litt på en TSU9400, men kan jeg bruke den mot denne?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davidfh
    Driver å lurer litt på en TSU9400, men kan jeg bruke den mot denne?
    Nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen pronto fjernkontroll som klarer det, eller begir jeg meg ut på mission impossible?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davidfh
    Finnes det noen pronto fjernkontroll som klarer det, eller begir jeg meg ut på mission impossible?
    Nei. Jeg tror nok du får vanskeligheter med det settet der.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet AK bruker en eldre pronto modell som har RF læring. Må si jeg ble litt skuffet når ikke TSU9400 hadde det.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

for amatører?

Jeg skal kjøpe meg en RF fjernkontroll og har sett litt på denne prontoen. Men den virker temmelig dyr og etter og ha lest i denne tråden tror jeg det kan bli vanskelig for meg å sette den opp skikkelig da jeg ikke er så stødig i data programmering. Er dette noe jeg bør styre unna eller er det veldi enkelt og sette opp denne kontrollen mot komponentene mine? eller hvordan er Philips Prestigo SRU8008 i forhold til pronto??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poeddi
    Jeg skal kjøpe meg en RF fjernkontroll og har sett litt på denne prontoen. Men den virker temmelig dyr og etter og ha lest i denne tråden tror jeg det kan bli vanskelig for meg å sette den opp skikkelig da jeg ikke er så stødig i data programmering. Er dette noe jeg bør styre unna eller er det veldi enkelt og sette opp denne kontrollen mot komponentene mine? eller hvordan er Philips Prestigo SRU8008 i forhold til pronto??
    Pronto kan ikke sammenlignes med for eks. Logitech, så er du ute etter en fjernkontroll du få opp å gå på 1-2-3 bør du nok vurdere noe annet.

Jeg syntes ikke programvaren er så tung som enkelte skal ha det til, spesielt ikke for å få de enkleste funksjonene opp å gå. Det er klart en stor fordel å sette seg inn i hvordan ting henger sammen i software, og det tar som så mye annet innen PC-verden fort noen timer. Det er ikke, og heller ikke ment å være, plug`n`play. Men det er jo bare å spørre på forum om man står fast.

Til gjengjeld har en utrolig mye frihet og kontroll når det kommer til egne menyer, bilder, ikoner, farger, tekst og ikke minst funksjoner. Det er en grunn til at Pronto er favoritten blant custom-installatører. Her i huset er fjernkontrollen nesten blitt en liten mini-hobby som jeg finpusser litt på av og til. :-D

En annen ting er at Pronto er rask, stabil og det hele bare fungerer slik det burde. Det gjør ikke alltid Logitech og andre billige alternativer.

Prestigo SRU8008 kjenner jeg desverre ikke. På Remote Central er det sikkert noen som kan svare deg på akkurat det.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå er nok en Pronto på vei. :-D

En TSU9400 og en RFX9600 til. Jeg hadde satt opp min TSU9600 til å styre både stuen og soverommet med et enkelt valg i hovedmenyen, men det ble rett og slett for tungvindt å flytte fjernkontrollen mellom stuen og soverommet. Poenget er jo også at det skal være mulighet til å bruke begge rommene samtidig, så da var det ingen vei utenom til slutt.

Grunnen til at det blir en RFX9600 til er at jeg går tom for RS232 utganger når begge rommene er ferdige. Målet er å styre minst mulig med IR. Går da fra 4 til 8 utganger som burde holde.

-Flatskjerm på stue
    -Flatskjerm på soverom
    -Prosjektor
    -BluRay avspiller
    -Prosessor
    -Muligens HTPC/media-avspiller

Resten blir styrt med IR og 12V trigging.

Blir artig å teste TSU9400 og sammenligne med TSU9600. Er vel kun utformingen og skjermstørrelse som er ulik, men en fordel med TSU9400 (bortsett fra prisen) er at den til større grad kan styres med en hånd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt meg en Pronto til, en til TSU9400

Når jeg fikk den første TSU9400 ble min gamle Marantz RC5000 'degradert' opp i stua, men der har den lidd same skjebne som den gjorde i kinoen. Den er for treig og det blir til at jeg kun bruker den til å erstatte forsterker-kontrollen, og har sofaen full av kontroller. Men nå er det snart slutt heldigvis
    Vil beholde den da direkte ir opplæringen der var mye enklere enn på TSU9400.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tsu 9400 & Rfx 9600

Da har jeg meldt meg inn i Pronto "klubben".

Leste meg opp og ned både her og på AVS forum og RemoteCentral forum før jeg bestemte meg for TSU 9400 og RFX 9600. Har til nå hatt Logitech 895 i noen år og blitt bare mer og mer irritert over de regelmessige/urelgelmessige utbruddene den har. Etter det jeg har lest så skal Pronto bli en helt annen liga og jeg gleder meg som en unge.

Litt lite futt i denne tråden, betyr det at Pronto er superenkel å bruke?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PerEspen
    Da har jeg meldt meg inn i Pronto "klubben".

Leste meg opp og ned både her og på AVS forum og RemoteCentral forum før jeg bestemte meg for TSU 9400 og RFX 9600. Har til nå hatt Logitech 895 i noen år og blitt bare mer og mer irritert over de regelmessige/urelgelmessige utbruddene den har. Etter det jeg har lest så skal Pronto bli en helt annen liga og jeg gleder meg som en unge.

Litt lite futt i denne tråden, betyr det at Pronto er superenkel å bruke?
    Gratulerer med valget. Er kanon fornøyd med min TSU9400 (snart minE i flertall)

Den er meget enkel å bruke ja. Må programmeres med datamaskin, og det tar en liten stund å sette seg inn i. Men når du forstår basic'en så går det som en drøm.
    Jeg brukte de preset oppsettene som følger med som utgangspunkt, med litt prøving og feiling. Ble meget fornøyd med resultatet mitt.
    Min setup ligger for nedlasting på et av mine tidligere innlegg her i tråden.

edit: Hadde håpet noen andre (alle ???) også kunne lastet opp config'ene sine så vi kunne lære litt av hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en RX-V3900 som sitter å venter på å bli programert via TSUn. Har tenkt å teste ut den via RS-232. Skal komme med tilbakemelding etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyinnkjøpt pronto

har blitt en lykkelig eier av pronto tsu9400 og rfx 9600
    Men jeg sliter litt med å få koblet opp den trådløse forbindelsen mellom tsu og rfx,

jeg har en d-link trådløs router men får det ikke til å funke, har noen et lign oppsett og fått det til å virke så hadde det vært supert å få noen hint/tips

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tsu 9400 & rfx 9600

Hei, har du prøvd med fast ip?
    Det funka på mitt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var litt kjapp, fant ut at jeg måtte inn på egenskapene til d-linken og endre endel parameter som jeg hadde satt feil, og da kom ting på plass

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe meg en 'seriøs' opplærbar fjernkontroll med integrasjon mot Media Center etc, og ser litt på TSU9300. Har lest litt på remotecentral, sett på datasheet'ene til produktene etc, men har ikke helt fått oversikten ennå. Kan noen si kort hva jeg i praksis går glipp av med TSU9300 kontra TSU9400? Hva bruker dere Prontoscript til i deres oppsett?

Hvordan bruker dere extenderene hos dere? Noen som vil gi meg et eksempeloppsett?
    Såvidt jeg kan se så er den den billige extenderen (RFX9200) kun til TSU9200, mens TSU9300/9400 bruker RFX9400/9600?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Jeg vurderer å kjøpe meg en 'seriøs' opplærbar fjernkontroll med integrasjon mot Media Center etc, og ser litt på TSU9300. Har lest litt på remotecentral, sett på datasheet'ene til produktene etc, men har ikke helt fått oversikten ennå. Kan noen si kort hva jeg i praksis går glipp av med TSU9300 kontra TSU9400? Hva bruker dere Prontoscript til i deres oppsett?

Hvordan bruker dere extenderene hos dere? Noen som vil gi meg et eksempeloppsett?
    Såvidt jeg kan se så er den den billige extenderen (RFX9200) kun til TSU9200, mens TSU9300/9400 bruker RFX9400/9600?
    Prontoscript trengs for å få toveis komunikasjon til komponentene.

Philips har en del ferdige script til eib/knx bussystem, denon recivere osv.

Andre lager script selv som de selger .

Eks: styre squeezebox med pronto, coverbilder på skjerm ala duet.
    Styre mediacenter med wifi

extenderene: Har selv en RFX9600 med ir emittere på forsterker, Bluray, sat tuner, HDMI matrix, MCE pc og en emitter forlenget ca 25m til projector i stue.

Ir signalene ble mere "driftsikre" med emittere rett på komponentene.

Ser selv ingen fordel med å styre komponenter med rs232, hvis man ikke skal ha tilbakemelding til fjernkontrollen.

Mange gode råd og tips på remotecentral.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvilke leverandører som har KNX/EIB utstyr som kommuniserer med Pronto, har tsu9400 og rfx9600 ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en TSU9400 på plass.
    Noen som har fil med IR signaler for Get HD PVR'en? (alt hvilken jeg skal velge om den finnes tilgjengelig?).
    Har dere lagd knapper for norske TV kanaler osv selv? Noen som vil dele?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av GET HD PVR'en, ser ut som den funker fint med KAON STB codeset 2521.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •