Fjernstyrt stikk kontakt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernstyrt stikk kontakt.

Vet ikke om denne har vært omtalt før? :
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Helt genial sak hvertfall! For drøye 200kr kan man få alt lys i rommet på en fjernkontroll.
    Og hvis man har ca 10 lamper i rommet man må gå for å slukke, hver gang man skal se film, er dette meget lettvint.

Produktet kan jo også brukes til å feks slå av og på effektforsterkere som mangler 12v trigger.
    Og det har sikkert mange andre gode bruksområder i hjemmekinoen også!

Jeg fikk hvertfall total lyskontroll i rommet for 229kr! Og det er jeg meget fornøyd med

Legger man på litt penger kan man utvide oppsettet til omtrent all strøm i hele huset. Og man kan ha alt sammen på en fjernkontroll!

Det får være så at det er et billigprodukt. Dette virket faktisk overraskende bra!
    Og ja, jeg ble litt fasinert av hele opplegget Hvorfor har ingen tenkt på en så genial ting før?

Fjernkntrollen går for øvrig på RF signal, så den kan desverre ikke programmeres inn på en universal fjernkontroll....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi brukte tilsvarende i den forrige leiligheten vi bodde i, desverre gjorde noen av naboene det samme og til tider skudde lyset seg av og på nokså tilfeldig fra det vi ønsket.

Har også sett nabounger springe rundt med slike fjernkontroller på jakt etter folk i nabolaget med RF stikk... Kreative pøbler!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Vet ikke om denne har vært omtalt før? :
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Helt genial sak hvertfall! For drøye 200kr kan man få alt lys i rommet på en fjernkontroll.
    Helt enig. Har en slik selv.

Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Produktet kan jo også brukes til å feks slå av og på effektforsterkere som mangler 12v trigger.
    Helt uenig. De tåler ikke så mye spenning (eller noe) - da jeg koblet støvsugeren til en av disse, gikk den av (men ble ikke ødelagt).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Waveman

Jeg har brukt Waveman, også fra Clas Ohlson, i min hjemmekino og ellers et par steder i huset for simpel på/av og dimming av lys. Mye finere fjernkontroll enn den vist over, da jeg bruker "panelet" 32-6448, og med høyeffektmodulen kjører jeg uten problem av/på på subwooferen. En ide også for de som har motorvarmer nå i vinterhalvåret?

Jeg likte spesielt godt dimmeren som gjør at når jeg starter film og trykker på av så dimmes lysene på siden av lerretet ned og slåes av. Gimmick ja, men moro lell :-)

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1096586

Bruker dette selv på soverommet, ja det er genialt men er det så genialt at det fortjener to tråder?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1096586

Bruker dette selv på soverommet, ja det er genialt men er det så genialt at det fortjener to tråder?
    Ja, minst to tråder!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Moderator kommentar: Den andre er nå slettet, denne forumsdelen passer bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

Helt uenig. De tåler ikke så mye spenning (eller noe) - da jeg koblet støvsugeren til en av disse, gikk den av (men ble ikke ødelagt).
    En kamerat av meg har to stk effektforsterkere koblet på slike. Hvor mye de yter husker jeg ikke, men de driver noen kurrante fronter. Tror de var på ca 400w per stk.

Så jeg må nok si meg uenig, de kan fint tåle en effektforsterker eller to..

En støvsuger derimot trekker mer strøm enn et effekttrinn (med mindre du har et SKIKKELIG effekttrinn, eller en dårlig støvsuger)
    Støvsuger =ca 1500-2500W konstant.
    Effekttrinn= ca 200W konstant(?) og maks kanskje 800w forutsatt at du har et skikkelig effekttrinn..

Uansett et genialt produkt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •