Spre IR signal til flere komponenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spre IR signal til flere komponenter

Hei folkens!

Kjøpte med en RF/IR mottaker som vist på linken her.

Meningen min er at denne skal styre 3 komponeter som står inne i et skap med dårlige mottaker forhold for min IR Harmony One kontroller.

Men grunnet måten denne er konstuert på (må bytte ut et batteri inni fjernkonrtollen og dette fungerer bare med AA batterier) så er den ikke mulig å bruke i kombinasjon Harmony one kontrollen.

Så finnes det noe annet der ute som kan hjelp meg? Jeg trenger bare å styre 3 komponenter selv om 4 selvfølgelig også hadde vært konge

Jeg trenger altså ikke RF funksjonen - trenger KUN den 1 IR inn -> 3 eller 4 IR ut om dere skjønner. Jeg har ikke funnet dette noe sted.

Kanskje ordet "IR splitter" bedre passende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du selge den? Vil den fungere med universelle fjernkontroller tror du?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den danske produsenten Kjaerulff 1 har flere modeller i denne genren, med en eller to IR-mottakere; med og uten radio-overføring mellom rom. Deres Digiality IR Bender er en enkel sak med med en IR-mottaker og kabel med 3 lysemittere, som klistres på mottakeren til de apparatene som skal kontrolleres. Koster et par, tre hundre kroner.

Ellers finnes det mer fleksible systemer fra produsenter som Xantech, Russound og Speakercraft. Men da blir prisen fort et par tusen eller mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut disse boksene som skal overføre tv bilde og lyd trådløst til en annen tv.
    De har IR extendere.

Elkjøp, expert whatever.
    Alle el-sjapper har de.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par IR extendere, den ene hvor mottakerboksen er synlig (298kr), og den andre hvor selve boksen er skjult og det bare er et øye som er synlig (998kr).

SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. Invisible Control - IR forlenger

SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. IR Extender - IR Control Pro8

Jeg skal også gjemme alle boksene, og kommer nok til å kjøpe den mest diskrete.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •