Hvor mye støy lager egentlig en MP3-spiller??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor mye støy lager egentlig en MP3-spiller??

Da tenkte jeg på rene, MP3-spillere uten mulighet for WIFI og trådløs overføring via FM-bånd.

Egentlig lurt på, hvor mye elektrisk støy kan et sånt lite apparat generere??

Irritert meg litt over det siden jeg har vært en del ute og flydd i det siste, hvor dem opptil flere ganger gjør alle og enhver oppmerksom på at "alle elektroniske apparater, inkludert MP3-spillere skal være avskrudd under take-off og landing"!

Hvorfor det?? Hva slags skade kan egentlig en liten "flash-minne enhet" egentlig gjøre?

Var forresten en som fikk kjeft for å ikke skru av mp3-spilleren sin idag til rett tid

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette har jeg lurt på også. Særlig med tanke på fly. Og jeg har vel egentlig kommet til konklusjonen at de støyer forsvinnende lite. Et viktig kriterie for mp3-spillere i dag er jo batteritid, og eventuell støy som de eventuelt sender ut vil jo være et direkte tap i batteritid.
    Tror ingen produsenter av spillere i dag vil sløse med dyrebar batterikapasitet!
    Når det er sagt, er det også gjort en rekke tester på om mobiltelefoner faktisk forstyrrer instrumentene i fly. Samtlige tester (som jeg har hørt om ihvertfall) viser at med den lave signalstyrken fra telefonene, og skjermingen i flyet er det ingen reell risiko for inteferens. Flyselskapene har likevel valgt å opprettholde forbudet. Antagelig er dette av hensyn til passasjerene. Er ille nok å sitte på bussen med folk rundt deg som hyler og skriker inn i "røret". Synes egentlig det er godt å slippe på fly...
    Ser jeg sporet litt av på slutten her, men det jeg ville frem til er at jeg tviler sterkt på at en liten mp3-spiller vil ha noe innvirkning på flyets elektronikk!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trur det er på grunn av at man skal kunne følge med på meldingene over lydsystemet og være på allerten under landingen/take off, ikke på grunn av eventuel elektrisk støy.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Jeg trur det er på grunn av at man skal kunne følge med på meldingene over lydsystemet og være på allerten under landingen/take off, ikke på grunn av eventuel elektrisk støy.
    ......hva med soving da? Man er jo ikke akkurat på allerten hvis man først har sovnet godt til rette på 40x40cm

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en episode med Mythbusters, hvor de tester dett med støy osv på fly. De fikk ikke praktisere dette under flyvning. sikker redde flyet skulle dette ned
    Men de testet dette i et flyskrog på bakken, og de testet alt, satte inn al verdens måleutstyr osv, Samma ka de gjorde fikk de ingen utslag på noe som hels av instumenter osv. bare tull og vas med dagens elektronikk.
    Så på reklame her en dag, ja er jo litt reklame innomellom de programma:twisted: :twisted: :twisted:
    Fikk ikke med meg hvilke flyselskap det var, men skulle nå bli mulig og surfe på nett når en er ombord på fly, og en eller annen for for trådløst "BØR" det jo være

Og ingen kan vel si at en mp3 spiller sender ut mere signaler/støy osv en et trådløst nettverk, bestående av 50-100laptopper om bord et fly

Eneste ulempen med mp3/mobil osv om bord på et fly er jo at de kan utløse en bombe laget med billige komponenter, tenk om den var beregnet til og gå av på en tur fra oslo roma, og så sitter du der på bergen- oslo ruta og sender sms, booooom...:???: Må jo være slik desse Flyreglene er laga, og selvsagt av amrikanere da............

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vell en litt gammel tråd men...

Skjønner f.eks ikke at mobiltelefoner må skrus av eller på flymodus. Er jo ikke dekning der oppe uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjoTTbein
    Dette er vell en litt gammel tråd men...

Skjønner f.eks ikke at mobiltelefoner må skrus av eller på flymodus. Er jo ikke dekning der oppe uansett.
    Gammelt nytt. Det er påvist at det ikke er farlig å ha mobiltelefoner på i fly. Det er bare for å unngå panikk omtrent. Folk er stivante. Som nevnt her så kan du stappe inn alt du vil av elektronikk før flyet tar kvelden.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ulovlig å pratew i mobiltelefon under fylling av drivstoff på bensinstajson, det er og ulovlig å ha motor i gang under fylling. mange av tingene er høyst selvmotsigende. En bil som går har mindre sjangse for å mota statisk utladning en en bil som er avslått.

Når det kommer til ting som bruk av mobiltelefon osv på fly så tror jeg det er i større grad for å beroe og betrygge kundene, "vi bryr oss om 1 av miliard sitvasjonene".

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens du sitter på flyet å lytter til musikk på mp3 spilleren din så kan du spørre deg selv "hvor er drivstofftankene på et fly"... Svaret er mer urovekkende en om piloten kan kompensere for den elektriske forstyrrelsen som en mp3 spiller kan påvirke styringsystemene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •