elko wireless med Logitech Harmony 1000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen@harmony
    Det har bare vært en Harmony fjernkontroll som kunne styre RF og det var Harmony 895 og er ikke i produksjon lenger. Harmony 895 kunne kun styre Z-WAVE RF systemer med noe begrenset funksjonalitet. Harmony 1000/1100 og Harmony 900 har kun RF funksjonallitet mot den trådløse signalomformeren (extender/blaster). Den trådløse signalomformeren (extender/blaster) vil så kommunisere via IR mot dine enheter. Du kan med andre ord IKKE styre noen RF enheter direkte med en Harmony fjernkontroll i produksjon i dag.
    Ok. Dette er nyttig å vite for meg. Slik jeg ser det trenger jeg da strengt tatt ikke Harmony 900 da alle mine komponenter står i fri sikt til sweetspot. Spørsmålet er om det er andre funksjoner som skiller 900 fra for eksempel "one"?

Det ble vel også nevnt tidligere i posten her av "Andhul" at "Du kan styre ELKO Living/ELKO Wireless med Logitech 1000" Slik jeg forstår det nå da så stemmer ikke dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony og RF

Hei,

Det er korrekt Harmony 1000/1100 og Harmony 900 kan IKKE styre noen RF enheter direkte. Hva som gjøres i noen tilfeller er at det benyttes en IR til RF omformer som gjør det mulig å bruke en Harmony fjernkontroll. Det må med andre ord brukes en tredje parts enhet for å få det til å virke. Sjekk med produsent om de vil virke med dine RF enheter og om du kan få tak i IR kodene for enheten i tilfelle de ikke er i vår database.

Forskjellen mellom H 900 og H One er hovedsaklig blaster/trådløse omformeren som kommer med H 900. En annen mindre detalj er H 900 har fysiske farge knapper (rød, grønn, gul og blå) mens H One har disse knappene på lcd displayet.

Jørgen@Harmony

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.. Oppsummert kan jeg si at valget ble 900... pimært grunnet noe som må være verdens dyreste 4 knapper i farge... hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så LK og ELKO Living er det samme. Har sett litt på LK før og har sett at det ser veldig likt ut med ELKO. Prisen er jo en del biligere en ELKO hvis en kjøper fra Danmark.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat innstallert ELKO Living i hele leiligheten og styrer alt lys med min Harmony 1100. Har en ELKO IR mottaker i ramme på veggen i en eksisterende boks og fra denne går det signalkabel til Visualcontrolleren i sikringsskapet. I PC programmet Visual setter man opp hvilken av de 16 kanalene som skal gjøre hva. Kodene fikk jeg av Logitech etter å ha snakket med ELKO som ga de fra seg. Mulig at Logitech skal legge disse ut i databasen under søkenavnet ir16. Men ellers er det bare å ta kontakt med den norske Logitech kontakten så ordner de opp. Dette er ikke et akkurat billig system..men litt småkuult. Vil tro at de fleste fjernkontrollene til Logitech kan gjøre dette da det går på IR og ikke radiosignaler som ELKO systemet baseres på. Lykke til for de som vil prøve seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Det ble vel også nevnt tidligere i posten her av "Andhul" at "Du kan styre ELKO Living/ELKO Wireless med Logitech 1000" Slik jeg forstår det nå da så stemmer ikke dette?
    ELKO Living styrt via Logitech Harmony 900

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=p_l7__EjxE8[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andhul
    ELKO Living styrt via Logitech Harmony 900

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=p_l7__EjxE8[/YOUTUBE]
    Men her benyttes det da en IR til RF omformer som er omtalt tidligere her i tråden?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •