Logitech Harmony 1100????????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 101
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony 1100????????

Jeg tok akkurat en telefon til Hifi Klubben for å høre om de hadde Harmony 1000 inne. De har den i nettbutikken til 1990,-.
    Tenkte det var billig og skulle handle en.

Selgeren sier så til meg at den desverre ikke var inne,men kunne bestilles.

MEN,så sier han at det i slutten av denne mnd kommer en ny, Logitech Harmony 1100.

Noen som vet noe om den????

Skulle visstnok koste et par hundrelapper mer bare, påsto han......

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmpf, hvorfor ikke fikse "sykdommenne" på H1000 før de kommer med ny modell? Irriterende....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det er på fordi H1000 har et så dårlig oppsett i seg selv at det ikke er vits i å oppdatere det. Se foreksempel på trykkskjermen, hvor utrolig dårlig den er i forhold til Harmony One. Jeg tipper den kommer til å være omtrent som sin nyere og bedre bror, men en hippere modell for oss som er villig til å betale!

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne godt tenk meg en større Harmony jeg. Har gode erfaringer harmony One, men har egentlig aldri hatt helt sansen for 1000.

Hadde vært artig om de nå kom med en skikkelig toppmodell

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en ny modell på vei ja, men vet ikke hvor snart den slippes dessverre. Tipper den kommer med bluetooth, satse på at den er litt raskere og har bedre respons også. Da ryker nok jeg på en slik en ja.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er Logitech i et nøtteskall. I steden for å jobbe tungt med å få et produkt opp å stå, spyr de ut masse "dritt" hvert eneste år. Felles for Logitech produkter er:

-Utstyret er stort sett er laget av billig plast
    -Softwaren er i Beta-stadiet når den slippes, og Logitech bruker lang tid på å utbedre feil
    -Hardware-feil blir løst med å slippe et nytt produkt
    -Hardware er ikke nevneverdig påkostet

Men det selger fordi de er flinke med reklame, har mange funksjoner (med dertil fancy ord og uttrykk) og ikke minst fordi produktene er billige. Det ser også ut til at de har klart å overbevise folk om at det de lager er forbruksvarer som helst skal byttes en gang i året.

Per i dag klarer fortsatt ikke "ingeniørene" hos Logitech å lage noe så enkelt som en museknapp (nei, du har sikkert ikke fått problemet men søk på Google). At de har fått til en fjernkontroll er imponerende.

Har en 895 selv, og har snust litt på en 1000. Men for meg står det (som vanlig) frem som et halvferdig produkt som kunne ha blitt så mye bedre om de hadde satset litt mer på å få et produkt skikkelig til før de beveget seg videre. 895 fungerer stort sett, men jeg kan ikke si jeg er ekstremt imponert. IMO, burde den ikke kostet mer enn halve prisen.

Se på Philips Pronto. Lite problemer, mye muligheter og de utvikler stadig software på gamle modeller. Men ulempen er at det er dyrere enn Harmony. Jeg kommer nok til å investere i en Pronto neste gang. Som bonus slipper man å se produktet sitt bli utdatert etter få måneder. :-D

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer den til å se slik ut?

Dette bilde er det eneste jeg har funnet av info om denne. Så om dette stemmer,
    eller er manupulert vet jeg ikke.

Syns det er pussig at det skal komme ny modell og null info?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den kommer med blåtann. Snakket med Logitech og den slippes utpå vinteren. det eneste de kunne si var at det er mere knapper på kontrollen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle Logitech ønske å ha med blåtann på en fjernkontroll? Rekkevidden på BT er kort, og de aller fleste enheter går på IR.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dette er Logitech i et nøtteskall. I steden for å jobbe tungt med å få et produkt opp å stå, spyr de ut masse "dritt" hvert eneste år. Felles for Logitech produkter er:

-Utstyret er stort sett er laget av billig plast
    -Softwaren er i Beta-stadiet når den slippes, og Logitech bruker lang tid på å utbedre feil
    -Hardware-feil blir løst med å slippe et nytt produkt
    -Hardware er ikke nevneverdig påkostet

Men det selger fordi de er flinke med reklame, har mange funksjoner (med dertil fancy ord og uttrykk) og ikke minst fordi produktene er billige. Det ser også ut til at de har klart å overbevise folk om at det de lager er forbruksvarer som helst skal byttes en gang i året.

Per i dag klarer fortsatt ikke "ingeniørene" hos Logitech å lage noe så enkelt som en museknapp (nei, du har sikkert ikke fått problemet men søk på Google). At de har fått til en fjernkontroll er imponerende.

Har en 895 selv, og har snust litt på en 1000. Men for meg står det (som vanlig) frem som et halvferdig produkt som kunne ha blitt så mye bedre om de hadde satset litt mer på å få et produkt skikkelig til før de beveget seg videre. 895 fungerer stort sett, men jeg kan ikke si jeg er ekstremt imponert. IMO, burde den ikke kostet mer enn halve prisen.

Se på Philips Pronto. Lite problemer, mye muligheter og de utvikler stadig software på gamle modeller. Men ulempen er at det er dyrere enn Harmony. Jeg kommer nok til å investere i en Pronto neste gang. Som bonus slipper man å se produktet sitt bli utdatert etter få måneder. :-D
    Helt enig. Har selv Harmony 1000 og den er en skandale til prisen. Den blir bare verre og verre. For hver nye ting de fikser i softwaren, dukker det opp en ny og enda mere irriterende feil. Fremdeles låser min seg og skrur volum helt i bånn. Til prisen burde en slik fjernkontroll være testet, utprøvet og feilfri.
    Min neste fjernkontroll blir en Phillips Pronto eller lignende, ihvertfall noe av bra kvalitet.

Edit: blåtann skulle jeg likt om flere fjernkontroller og enheter var utstyrt med.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt OT, men jeg synes Logitech Hardwaren er bra, ihvertfall på PC utstyr, men man kan for gudsskyld ikkeinstallere noe software fra dem, det blir bestandig tull. Man må benytte dediverne som XP/Vista finner selv. Jeg hadde håpet på at H1000 skulle bli anneledes, men den gang ei Heller ikke mye hjelp å få fra supporten, de vil gjerne hjelpe, men de får det aldri til

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte min Harmony 1000 og kjøpte en one.
    Den er myyye bedre.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Edit: blåtann skulle jeg likt om flere fjernkontroller og enheter var utstyrt med.
    Om "alt" var utstyrt med blåtann kunne det vært interesant, men det er vel egentlig bare PS3 som kan styres via blåtann (og der finnes det USB-IR enheter som kan benyttes). Det er vel neppe gratis å integrere den standarden i en fjernkontroll heller.

Få heller på plass en totalpakke med RF og dertil mottakere, støtte for z-wave/EIB, WLAN og 100% programmerbar software som er 100% stabil. Men det er vel der de litt dyrere produktene som Pronto og Nevo kommer inn....

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1100 kommer da på snaut 4.000 :-(

Ny toppmodell i Harmony-serien - Tek.no/Audiovisuelt

Forøvrig er jeg kjempefornøyd med mine to Squeezebox Duet og min Harmony 885. Har fra tid til annen litt nettverksbugs med Duetene, men ikke verre enn andre trådløse nettverksproblemer en av og til opplever.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd denne?? Prisen er jo ganske stiv, og hva er den store forskjellen på denne og lt h1100 og h1000 ??

eneste jeg kan se er at den støtter BT, noe som strengt tatt ikke er nødvendig da lite utstyr støtter dette uansett.

Så litt på denne testen, og den virker jo ganske så lik H1000. Bra HW, forferdelig SW.

Link til testen: Test: Logitech Harmony 1100 - Foto, mobil og gadgets - MSN Mann

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Er det noen som har prøvd denne?? Prisen er jo ganske stiv, og hva er den store forskjellen på denne og lt h1100 og h1000 ??
    Jeg kjenner ikke 1000, men hadde før jeg bestilte 1100 lest at det var noe trøbbel med denne og hadde et håp om at problema hos 1000 ville være løst.

Jeg mottok 1100 for et par dager sia sammen med en RF-extender. Programmering og oppsett gikk greit, alt lot seg programmere for mitt utstyr. Men her stopper alt. Dersom 1000 trass i sine feil i det hele tatt fungerer, må 1100 være et stort steg til det verre. Den er fullstendig ubrukelig. Det går maks et par minutt med vandring i menyene før alt låser seg, og det er nødvendig å plukke ut batteriet og sette det tilbake. Så tar det et lite minutt for greia å boote opp, og ettersom fjernkontrollen da er ute av synk med alle enhetene, er det nødvendig å rote rundt i menyene for å få ting til å fungere igjen. Og oftest henger hele greia igjen innen jeg blir ferdig med det. "Oftest" er faktisk ingen overdrivelse. Det er mulig at det krasjer mindre dersom en holder seg til en enkelt aktivitet og aldri trykker "hjelp"-tasten, men da er jo hele poenget borte. Min 1100 går i retur til ps.no og jeg anbefaler dem å stoppe salget inntil Logitech beviselig har løst problema. Jeg kan ikke skjønne annet enn a returprosenten må bli høg, og de som eventuelt ikke velger å returnere, vil være misfornøyde kunder.

Jeg syns imidlertid konseptet til Harmony-fjernkontrollene er godt, og RF-extenderen trenger jeg virkelig. Kan noen anbefale en annen modell som vil virke med RF-extenderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var responstiden på H1100? Er den raskere enn H1000? Tenker spesiellt på bytte av sider på menyene (selv noe så banalt som å dra fram num-padden tar 1-3 sekunder) og hvor mye lag det er fra du trykker på noe til den sender signalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Hvordan var responstiden på H1100? Er den raskere enn H1000? Tenker spesiellt på bytte av sider på menyene (selv noe så banalt som å dra fram num-padden tar 1-3 sekunder) og hvor mye lag det er fra du trykker på noe til den sender signalet.
    Jeg kjenner ikke H1000 og jeg brukte H1100 lite før jeg sendte den i retur - et par timer, og mesteparten av den tida gikk til å ta ut batteriet, sette det i og vente på oppstart. Navigering i menyer var ikke lynrask, men ikke så seint at det var noe jeg tenkte over. Å velge en aktivitet tok noe tid, men så er det en del ting som skulle sendes i tur og orden. Andre knapper som volumkontroll og piltaster, var raske nok til at jeg ikke la merke til noen plagsom forsinkelse.

Jeg sendte altså min i retur og jeg la ved følgende oppskrift som fikk den til å henge hver eneste gang:

1. (Ta ut og) sett i batteri, vent på meny.
    2. Trykk på "se på tv", vent på at sekvensen blir ferdig.
    3. Trykk på "hjelp" (her kommer det opp en tom skjerm, det er feil).
    4. Trykk på "activities"-knappen (under skjermen).
    5. Trykk på "se på DVD". "Aktiviteten starter" kommer opp, så låser alt seg. Batteriet må tas ut.

Altså helt vanlig bruk. Dette når H1100 er programmert for mine enheter, det kan jo hende at andre er heldigere.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen flere som har erfaring fra H1100?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viste seg at min H1000 hadde defekte hard-buttons, og det var innenfor garantitid. Dermed bestemte Logitech for å sende meg en H1100 som plaster på såret. Meget god support!!!

Uansett, mine erfaringer med H1100 er sålangt nesten bare positive. Det eneste minuset var at jeg ikke kunne overføre min H1000 konto over til H1100. Måtte dermed sette alt opp på nytt (ny HW i H1100 som ikke var kompatibel med H1000). Når det gjelder programmering, så merket jeg at det gikk MYE fortere å oppdatere fjernkotrollen i Software'n. Der hvor du tidligere kunne vente minutter, gikk det kanskje bare en 10-15 sekunder.

Knappe respons er også mye raskere. Kan nesten ikke merke noe treghet i menyene på touchscreen'en.

Ellers er den ganske lik H1000. Litt forskjell på enkelte ikoner, men har du brukt H1000 eller andre Logitech modeller så finner du fram ganske raskt. (Har selv vært gjennom H885, H895, H1000 og nå H1100).

Alt i alt meget fornøyd, men har ikke prøvd denne med RF. Prøvde tidligere både H895 og H1000 med RF, men syntes rett og slett det var for dårlig.

Bruker H1100 til å kjøre en Pioneer LX6090 plasma, Pioneer BDP-51FD Blu-ray, Pioneer SC-LX71 Reciver, Sonos digital jukeboks, PS3 (Er ikke Blåtann støtte på H1100), Dvico TViX HD-M6500A Mediaspiller og Get digital TV.

I mitt oppsett fungerer alt prikkfritt!!

Men ta nå i betraktning at jeg har mye erfaring med Logitech sine fjernkontroller......

Er det noen mer spesifikke spørsmål, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •