Logitech Harmony 1100???????? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 101
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har bestilt en H1100 nå så jeg håper at problemene dere har er for at dere er hjernedøde.
    Vet ikke om dem er hjernedøde, bare utrolig klønete

Neida, må si at kontrollen min fungerer meget bra og er dønn stabil imotsetning til H1000!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Vet ikke om dem er hjernedøde, bare utrolig klønete

Neida, må si at kontrollen min fungerer meget bra og er dønn stabil imotsetning til H1000!
    Hehehe

Høres bra ut. Jeg har forresten tålmodighet til å sitte å knote for å få det til. Tror kanskje noe av problemet til enkelte ligger nettopp her.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å få denne til å slutte med å gjøre alt automatisk? Jeg ønsker å ha full kontroll på alt som om jeg satt med alle de orginale kontrollene bare med én fjernkontroll.

Dvs jeg vil ha tilgang til komponentene på første side og kunne gå inn på den siden som hører til f.eks. TV og få tilgang til "fjernkontrollen" til TV uten at fjernkontrollen prøver å slå på alt mulig.

Jeg er ikke ute etter bruksanvisning her, bare bekreftelse/avkreftelse på at dette går.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å få denne til å slutte med å gjøre alt automatisk? Jeg ønsker å ha full kontroll på alt som om jeg satt med alle de orginale kontrollene bare med én fjernkontroll.

Dvs jeg vil ha tilgang til komponentene på første side og kunne gå inn på den siden som hører til f.eks. TV og få tilgang til "fjernkontrollen" til TV uten at fjernkontrollen prøver å slå på alt mulig.

Jeg er ikke ute etter bruksanvisning her, bare bekreftelse/avkreftelse på at dette går.
    Ja, dette går jo på de andre Harmony kontrollerne så ser ikke noen grunn til at deg ikke skulle gå på denne. Du velger jo helt selv åssen du vil sette den opp.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Ja, dette går jo på de andre Harmony kontrollerne så ser ikke noen grunn til at deg ikke skulle gå på denne. Du velger jo helt selv åssen du vil sette den opp.
    Ok. Da er det bare å gå seg vill i innstillingene.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne er veldig låst i innstillingene. Har ikke mye frihet når jeg skal velge aktivitet.

Noen som kan positivt bekrefte om det går an å bruke den som en vanlig multikontroller uten all automatikken?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne er veldig låst i innstillingene. Har ikke mye frihet når jeg skal velge aktivitet.

Noen som kan positivt bekrefte om det går an å bruke den som en vanlig multikontroller uten all automatikken?
    Harmony programvaren låser deg veldig i innstillingene. Derfor må du lage aktivitetene til slik du vil ha dem, og her kan du lage det akkurat slik du vil. Egentlig bare fantasien som setter grensene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 1100

Da oppretter du én aktivitet for hver komponent du ønsker å styre. Legg til kun den komponenten du ønsker i aktuell aktivitet og konfigurer oppsettet slik du måtte ønske.

Er det noen spesiell grunn til at du ikke ønsker å bruke aktiviteter der flere komponenter slås av og på og styres samlet? Det er jo nettopp dette som er det geniale med denne type fjernkontroll. Du har uansett alltid tilgang til hver enkelt komponent fra alle aktivitetene. Legg merke til at du kan angi om en aktivitet skal slå av eller om den skal la komponenter stå på når du går ut av aktiviteten og inn i en annen.

Tar litt tid før du venner deg til hvor de forskjellige valgene ligger i Harmonyprogramvaren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg vil bare ha styringen. Jeg bruker utstyret litt ukonvensjonelt går jeg ut ifra. TV'en er PC-skjerm óg. Jeg bruker ofte PIP sammen med PC. Jeg vil bare bruke H1100'en som de orginale kontrollene, men uten å måtte bytte kontroller.

Så langt liker jeg den ikke, men det er mulig det blir bedre hvis jeg får programmert den slik jeg vil.

EDIT: Jeg prøver å lage en ny aktivitet med DVD-spilleren, men jeg er nødt til å velge innstillinger for TV'en samtidig. Det er ikke sånn jeg vil ha det. DRITT!!!

EDIT": Går det virkelig ikke an å gjøre noe så enkelt som å BARE slå på TV'en?!? Tror denne blir returnert gitt. Ubrukbart spør du meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg vil bare ha styringen. Jeg bruker utstyret litt ukonvensjonelt går jeg ut ifra. TV'en er PC-skjerm óg. Jeg bruker ofte PIP sammen med PC. Jeg vil bare bruke H1100'en som de orginale kontrollene, men uten å måtte bytte kontroller.

Så langt liker jeg den ikke, men det er mulig det blir bedre hvis jeg får programmert den slik jeg vil.

EDIT: Jeg prøver å lage en ny aktivitet med DVD-spilleren, men jeg er nødt til å velge innstillinger for TV'en samtidig. Det er ikke sånn jeg vil ha det. DRITT!!!

EDIT": Går det virkelig ikke an å gjøre noe så enkelt som å BARE slå på TV'en?!? Tror denne blir returnert gitt. Ubrukbart spør du meg.
    Det går nok fint bare du forstår den grunnleggende mentaliteten i programvaren. Sliter du med at programvaren legger til utstyr du ikke vil skal på kan du bruke standard aktivitet. Her er det helt frie tøyler. Evt. er det mulig du hopper rett inn på komponeneter hvis du sletter alle aktiviteter, men denne er jeg mer usikker på...

EDIT: Standardaktivitet finner du under "verktøy" på "legg til aktivitet."

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å legge til PC'en slik at TV og receiver stiller seg på rett inngang, men jeg må pinadø velge innganger i PC'en!!! Det må nok graves dypt og forskes på dette. Har ikke lyst til å gi meg ennå, men det ser ut til at den ikke kan gi meg det jeg var ute etter. Skulle samle alle kontrollene i én, men denne gjør for mye rart som jeg ikke kan kontrollere og det er ikke bra.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke dette er riktig kontroll for deg nei. Jeg savner også noen av egenskapene du er ute etter.
    For og få det må du nok kjøpe en kontroll hvor en programmerer absolutt alt selv, hver eneste kommando.
    Harmony kontrollene er jo bygd slik at de skal være lett og programmere for hvermasen (selv om det kansje ikke virker slik bestandig)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel bare prøve å finne ut av innstillingene. Mulig det blir til slutt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser herved litt lysere ut. Har fått satt opp dingsen ca sånn jeg vil ha den så den lever litt tryggere nå enn den gjorde i går.

Noen som har kule tips til ting den kan gjøre? Jeg er ikke så stor på å lese manualer så kom gjerne med ting som står der óg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å legge til PC'en slik at TV og receiver stiller seg på rett inngang, men jeg må pinadø velge innganger i PC'en!!! Det må nok graves dypt og forskes på dette. Har ikke lyst til å gi meg ennå, men det ser ut til at den ikke kan gi meg det jeg var ute etter. Skulle samle alle kontrollene i én, men denne gjør for mye rart som jeg ikke kan kontrollere og det er ikke bra.
    Bare velge en eller annen inngang, spiller ingen rolle hvilken du velger i listen, den blir ikke brukt uansett.

Bruk aktiviteter! Tenk nytt! Har du én skjerm for både TV og PC blir det to aktiviteter. Selv kjører jeg TV, PC, Radio og Lysstyring i 4 forskjellige aktiviteter, lysstyring inngår forøvrig i alle de tre andre også. Når jeg f.eks. velger TV vil lysene justeres til min preferanse for TV-belysning, samtidig som A/V Receiver, TV, dekoder slås på og med riktig innganger. Innstillinger for A/V Receiveren gjør jeg også tilgjenglig i alle aktiviteter med unntak av Lys.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig så har jeg én aktivitet med alle komponenter aktivert som gjøre at jeg kommer meg inn i systemet. Egendefinerte knapper tar seg av resten. Det skulle ha vært flere knapper på Favorittersiden, men.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KalleBanon
    Bare velge en eller annen inngang, spiller ingen rolle hvilken du velger i listen, den blir ikke brukt uansett.

Bruk aktiviteter! Tenk nytt! Har du én skjerm for både TV og PC blir det to aktiviteter. Selv kjører jeg TV, PC, Radio og Lysstyring i 4 forskjellige aktiviteter, lysstyring inngår forøvrig i alle de tre andre også. Når jeg f.eks. velger TV vil lysene justeres til min preferanse for TV-belysning, samtidig som A/V Receiver, TV, dekoder slås på og med riktig innganger. Innstillinger for A/V Receiveren gjør jeg også tilgjenglig i alle aktiviteter med unntak av Lys.
    Off topic: Hvilket system bruker du for å styre lys?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 favoritter er litt knepent, skulle virkelig ønske man kunne ha flere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    offtopic: bruker X10 med IR til X10-PLC, siden 1100 ikke er Z-wave kompatibel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KalleBanon
    offtopic: bruker X10 med IR til X10-PLC, siden 1100 ikke er Z-wave kompatibel.
    Ah... Har såvidt snoket på det. Hvor mye har du lagt inn og hvor dyrt blei det?

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •