Harmony One eller Harmony 885?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmony One eller Harmony 885?

Vurderer å bytte ut fjernkontrollene på stuebordet med en universalfjernkontroll.
    Synes vel egentlig at Harmony One ser kjekkest ut, men ønsker ikke å bruke mer penger enn nødvendig. :-D
    Ser at Harmony 885 koster fra 763 kr (Logitech Harmony 885 - Fjernkontroller - Finn beste pris hos Prisguide.no) mens Harmony One koster fra 1153 og oppover (Finn beste pris hos Prisguide.no.
    Er Harmony One verdt å betale ca 400kr mer for? I tilfelle hva er det som er bedre med den?
    (kom gjerne med forslag til andre gode universalfjernkontroller, som er lette å bruke, ikke så dyre og haller ikke så veldig vanskelige å sette opp!) :-D

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Harmony 555, og skulle ønske jeg kjøpte Harmony One! Min 555 har samme dpad ( direction pad ) som 885, og for meg som bruker kontrollen til htpc angrer jeg på at jeg ikke gikk opp til Harmony One.

Så definitivt, ikke bare dpaden er bedre, men også kanal opp/ned og volum opp/ned knappene er mye bedre.

Ellers har jeg ingenting å utsette på kontrolloppsettet. Veldig smertefritt og greit

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår deg er knappene bedre plassert på Harmony One. Har sett på dette selv også, og er enig i at det ser ut som spesielt kanal opp/ned og volum opp/ned er mye bedre plassert på Harmony One.
    Men er dette verdt å betale så mye mer for? Man blir vel vant til hvordan knappene er plassert uansett hvilken kontroll man har?

Jeg skal bruke fjernkontrollen på surroundforsterker, dvd-spiller, cd-spiller, tv og til tider også bærbar pc (når jeg ser filmer med pcen tilkoblet anlegg og tv). (kanskje også en Popcorn hour, squeezebox eller liknende en gang i fremtiden) :-D

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke bare bedre plassert, men de er i gummi, isteden for den knirkete plasten. Og de er mer responsive. Ihvertfall for meg som til stadigheter navigerer opp og ned, og blar frem og tilbake så er dette gull verdt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer?

Noen som har negative erfaringer med noen av disse kontrollene?
    Så at det er en tråd her med problemer mellom Harmony One og LG-tv. Gjelder dette alle LG-tver? Jeg har et LG 42PC1R tv...
    Evt. andre argumenter for/mot dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opplæring via ir?

Mener å ha lest at det er mulig å lære opp enkeltknapper på Harmony One via IR fra andre fjernkontroller. Stemmer dette? Kan dette gjøres på Harmony 885 også?

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplæring kan gjøres på alle Harmony kontrollerne. Kontrolleren leser signalet du sender, og lar deg legge det inn på din kontroller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Opplæring kan gjøres på alle Harmony kontrollerne. Kontrolleren leser signalet du sender, og lar deg legge det inn på din kontroller.

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere argumenter for/mot?

Noen som vet om billigere (og gode) plasser å kjøpe dem enn sidene jeg viser til i første posten?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?