Logitech eller Marantz ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Disse selges ikke i norge? Jeg hadde jo egentlig lyst på Harmony 1000 men pga folk sier det er mye bugg på den ble jeg veldig usikker. Var modellene TSU9800 og TSU9600 jeg syns fristet mest. Noen som vet hva de ligger på i pris? Eller hvor dyr de er? De ser vertfall ikke billig ut..
    tsu9600 ligger til 783$ på ebay. ikke så gal pris det

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse selges ikke i norge? Jeg hadde jo egentlig lyst på Harmony 1000 men pga folk sier det er mye bugg på den ble jeg veldig usikker. Var modellene TSU9800 og TSU9600 jeg syns fristet mest. Noen som vet hva de ligger på i pris? Eller hvor dyr de er? De ser vertfall ikke billig ut..
    TSU 9600 ligger på 13.000 SEK i Sverige.
    Her er en grei oversikt over fjernkontroller:
    Fjärrkontroller - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du TSU9600 fra ebay PHILIPS TSU9600 /37 Remote Control TSU 9600 - eBay (item 390002848658 end time Nov-22-08 18:36:27 PST) Ca 5800,- + frakt.

Vet ikke om noen som har de i norge, men kan sikkert bestilles. Men det blir jo en helt annen pris da. Jeg kjøpte min TSU9400 fra usa for 4500,- tror jeg, nypris i norge var da 8-9000,-

Edit: De skaffer dem hos datakjeden:

TSU 9600 TSU 9400 TSU9800
    Som sagt en HELT annen pris.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    TSU 9600 ligger på 13.000 SEK i Sverige.
    Her er en grei oversikt over fjernkontroller:
    Fjärrkontroller - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
    Fin side. Trist at alt jeg lyst på dersom det ikke kommer fra logitech koster 9000 og oppover.

Det er vel en stund siden One kom også no? Noen som vet om det kommer noe nytt? Hadde jo vært fint med en Logitech med bluetooth støtte

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Her har du TSU9600 fra ebay PHILIPS TSU9600 /37 Remote Control TSU 9600 - eBay (item 390002848658 end time Nov-22-08 18:36:27 PST) Ca 5800,- + frakt.

Vet ikke om noen som har de i norge, men kan sikkert bestilles. Men det blir jo en helt annen pris da. Jeg kjøpte min TSU9400 fra usa for 4500,- tror jeg, nypris i norge var da 8-9000,-

Edit: De skaffer dem hos datakjeden:

TSU 9600 TSU 9400
    Som sagt en HELT annen pris.
    tror det blir en budrunde på en NY 9600 om 5 dager jeg
    Får jeg den for 800$ er jeg fornøyd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med buy now har du den for $808 inkl frakt. Tror jeg hadde stått i de 8 dollarene extra jeg. Får somregel ikke by på gjenstander med kun 'buy now'. Når fristen går ut blir de bare listet på ny.
    Lykke til med kjøpet, du vil ikke bli skuffet med en Pronto..

edit: Dette gjaldt *NEW* PHILIPS PRONTO TSU9600 TSU 9600 REMOTE CONTROL - eBay (item 390003997317 end time Nov-07-08 06:16:35 PST) Var billigere enn den jeg først linket til..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin side. Trist at alt jeg lyst på dersom det ikke kommer fra logitech koster 9000 og oppover.
    Og det synes jeg er vanvittig mye å gi for en fjernkontroll. Men jeg har selvsagt lyst på en slik selv ...:-x :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med buy now har du den for $808 inkl frakt. Tror jeg hadde stått i de 8 dollarene extra jeg. Får somregel ikke by på gjenstander med kun 'buy now'. Når fristen går ut blir de bare listet på ny.
    Lykke til med kjøpet, du vil ikke bli skuffet med en Pronto..
    sant det.takker for det:-D

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er philips tsu 9600 kjøpt og betalt

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    Fra hvor og for hvor mye? Jeg er misunnelig jeg nå!

EDIT: Jeg leste vist ikke alle postene, fant ut av det.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :evil:
    Fra hvor og for hvor mye? Jeg er misunnelig jeg nå!
    5600kr på ebay

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Du kan jo laste ned programvaren med en gang å begynne å leke deg litt.

Her er min config for TSU9400 som du kan se på hvis du installerer Prontoedit 9400.. http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1219447729

Kan jo godt holde litt liv i denne også: http://avforum.no/forum/av-gadgets/6...ps-pronto.html
    Kunne vært interessant å se hva andre gjør..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fjernkontroll

ingen forslag hmm:neutral:
    jeg tenkte på harmony 1000, men snakket med en som hadde prøvd denne, han var ikke fornøyd med den, den må betjenes med to hender og har dårlig med harde knapper.
    så ble annbefalt harmony one, så jeg har bestillt den på cdon

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Du kan jo laste ned programvaren med en gang å begynne å leke deg litt.

Her er min config for TSU9400 som du kan se på hvis du installerer Prontoedit 9400.. http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1219447729

Kan jo godt holde litt liv i denne også: http://avforum.no/forum/av-gadgets/6...ps-pronto.html
    Kunne vært interessant å se hva andre gjør..
    takker:-D
    takker og bukker.skal legge igjen en notis når den dag kommer jeg

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr mustang
    jeg tenkte på harmony 1000, men snakket med en som hadde prøvd denne, han var ikke fornøyd med den, den må betjenes med to hender og har dårlig med harde knapper.
    så ble annbefalt harmony one, så jeg har bestillt den på cdon
    TSU9400 er 1 hånds kontroll. Jeg synes 9600 blir for stor.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de fjernkontrollene jeg har hatt:
    • Philips Pronto RU950
    • Sunwave SRC 9200
    • Sunwave SRC 3000
    • Logitech Harmony 895
    ... Så er det Harmony 895 jeg har beholdt. Grunnen til at jeg "kastet" RU950 ut på bruktmarkedet var at den kjentes billig ut, og ble veldig raskt treg når den fikk litt å bryne seg på. En ting å sjekke ut før man kjøper Philips Pronto er at man velger en som har kjapp nok prosessor, og gjerne flerfarget skjerm (de nyere har vel sikkert det "by default"?)

Harmony 895 har alt jeg trenger, har aldri "hengt seg", er kjapp, har RF, har dockingstasjon, har støtte for husautomasjonsutstyr på Z-Wave konseptet.

Eneste minus med logitech Harmony er programmvaren som jeg synes er lagt opp alt for omstendelig. Jeg ville hatt en "expert" del i programvaren som lot meg gjøre ALT jeg ville. Hardwaren støtter det. Ikke det at jeg er så "jysla ekspert" at det gjør noe, men programmeringen tar jo et år og en dag med tanke på at ting skal testes innimellom. Alt for mye til/frakobling under programmering.

Når man endelig er ferdig så er harmony 895 ekstremt mye for pengene. Logitech Harmony 1000 har jeg aldri hatt sansen for. Jeg vil ha fjernkontrollen i hånda, ikke i hendene.

Fjernstyringsdrømmen (dvs, halvparten av den) står i gangen: En Crestron CNMSX-AV. Mangler bare nettverkskortet (som forøvrig har en veil pris på ufattelige 7k!) for å kunne gjøre det jeg drømmer om.
    (drømmer om en touch-fjøl som logger seg på webserveren på CNMSX-AV og viser GUI`et mitt). RS-232, IR, relè-utganger nok til å styre det jeg kommer på. I tillegg ligger det stappefult av Cresnet ting&tang på ebay som det bare er å "hengsle på" i cresnet-kjeden for utvidelser.

nettverkskortet ligger også av og til på ebay... til en betydelig lavere pris enn 7k...

En ting til: den egentlige drømmen er en serie2 kontroller (Crestron CP2e) og to-veis trådløst panel, men det koster mere enn jeg har tenkt å bruke på fjernkontroll i stua...

DrE

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Av de fjernkontrollene jeg har hatt:
    • Philips Pronto RU950
    • Sunwave SRC 9200
    • Sunwave SRC 3000
    • Logitech Harmony 895
    ... Så er det Harmony 895 jeg har beholdt. Grunnen til at jeg "kastet" RU950 ut på bruktmarkedet var at den kjentes billig ut, og ble veldig raskt treg når den fikk litt å bryne seg på. En ting å sjekke ut før man kjøper Philips Pronto er at man velger en som har kjapp nok prosessor, og gjerne flerfarget skjerm (de nyere har vel sikkert det "by default"?)

Harmony 895 har alt jeg trenger, har aldri "hengt seg", er kjapp, har RF, har dockingstasjon, har støtte for husautomasjonsutstyr på Z-Wave konseptet.

Eneste minus med logitech Harmony er programmvaren som jeg synes er lagt opp alt for omstendelig. Jeg ville hatt en "expert" del i programvaren som lot meg gjøre ALT jeg ville. Hardwaren støtter det. Ikke det at jeg er så "jysla ekspert" at det gjør noe, men programmeringen tar jo et år og en dag med tanke på at ting skal testes innimellom. Alt for mye til/frakobling under programmering.

Når man endelig er ferdig så er harmony 895 ekstremt mye for pengene. Logitech Harmony 1000 har jeg aldri hatt sansen for. Jeg vil ha fjernkontrollen i hånda, ikke i hendene.

Fjernstyringsdrømmen (dvs, halvparten av den) står i gangen: En Crestron CNMSX-AV. Mangler bare nettverkskortet (som forøvrig har en veil pris på ufattelige 7k!) for å kunne gjøre det jeg drømmer om.
    (drømmer om en touch-fjøl som logger seg på webserveren på CNMSX-AV og viser GUI`et mitt). RS-232, IR, relè-utganger nok til å styre det jeg kommer på. I tillegg ligger det stappefult av Cresnet ting&tang på ebay som det bare er å "hengsle på" i cresnet-kjeden for utvidelser.

nettverkskortet ligger også av og til på ebay... til en betydelig lavere pris enn 7k...

En ting til: den egentlige drømmen er en serie2 kontroller (Crestron CP2e) og to-veis trådløst panel, men det koster mere enn jeg har tenkt å bruke på fjernkontroll i stua...

DrE
    Dette hørtes spennenede ut men jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva dette er.. Har du lyst å utdype litt mer? Eller har du noen linker som forteller litt mer om disse produkta du snakker om?

EDIT: Jeg fant likavel det jeg trengte på google Fant ikke det med en gang..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •