Headseat annbefalinger - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke fornøyd med iPod mini, eXa? Vurderer 6GB utgaven...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOOOOOOOO! :evil:
    skrev mitt lengste innleg noen sinne og var nesten ferdig da jeg kom til å trykke på "søke" og alt forsvant!
    :cry:

*deprimert, gå å legge seg. skriver innlegget på nytt seinere!*

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok på`n igjen!

dt231! har brukt de litt nå. er veldig fornøyd(kjøpte de på tilbud og 8) )
    de er mye bedre enn px200 som jeg har brukt litt før jeg fikk 231.
    px200(som jeg syns er bedre enn samtlige plugger jeg har prøvd) er en god del dårligere enn 231, lyden er mye mer papp aktig og bassen er mye dårligere. på 231 bruker jeg ikke eq men på 200 så gjør jeg det!(elektronisk på mini)

har testa 231 opp mot pappa sine phillips sbc hp900. aner ikke hva slags omtale de har fått men det var da vesentlig dyrere(og fysisk større) enn 231.
    først og fremst: phillipsene er bedre! (men ikke så drastisk som på 200 vs 231) bassen på phillipsene er temmelig lik som på 231 men videre oppover er phillipsen bedre. de er litt mer luftigere, 231 er litt mer tett på!
    phillipsen er en smule mørkere i klangen og tror jeg.
    231 fokuserer en smule mer på sss lyder enn phillipsene.
    men jeg er meget fornøyd med 231 i forrhold til phillipsene.
    200 blir trist i forhold!

når jeg kommer hjem skal jeg teste mot noen eldre akg hodetelefoner, som også kosta litt i sin tid!

lurer på om jeg skal levere px200 tilbake, men er litt usikker på hvor smart det ser ut med dt231 på hue midt i stavanger(innspill!) frister mye mer med 231 enn 200.
    vurdere og å kjøpe ett par av de in-ear pluggene til sony ex70(eller noe)
    men er egentlig ikke så gla i plugger, og når sonyene går helt inn i øret!?
    (de har å ett par som heter etteller annet med 888 som kunne være ett alternativ!)
    skal å få prøvd koss porta pro, de er diskre nok til å traske rundt med(mer diskre enn 200, og har ikke noe problem med å traske rundt med de)
    har sennheiser eh250 lang bak i hodet og, de er jo relativt lettdrevet!

hersens katte... *slippe den ut*

forresten, jeg hadde ikke fått med meg at 231 ikke er fullverdige hodetelefoner, dvs at de ligger litt på øret! men det går greit.
    Hadde tenkt å bruke de hjemme hvis jeg fant ut at de ikke passa med ipoden, men nå blir de vel sennheiser hd515 der likevell etterhvert.
    231 er jo en smule tungdrevet, har vel bortimot maks av hva minien klarer når det er bittelitt støy rundt!
    phillipsene imponerte der, de var mye mer lettdrevet(gjorde testinga litt vanskelig)

all testinga er gjort på mini(det er jo hovedsaklig den som skal brukes!)
    uten eq.
    er fornøyd med minien, med mp3gain og volumeboost og null eg ble det i grunn bra!
    dama kjøpte zen micro, men det tok meg ikke mange sek før jeg fant ut at minien var mye mer for meg!

tja jeg er vel ikke verdens beste til å formidle mine inntrykk, men håper da dette hjalp noe!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har også nettopp anskaffet meg et par DT231. Er meget fornøyd med dem så langt, bortsett fra en ting: Dersom man vrir rundt på pluggen når den står i spilleren (bruker Sony NW-HD5), så kommer det mye skurring, og lyden varierer i styrke og mellom høyttalerene etter som man skrur. Det betyr at spilleren må ligge helt i ro, slik at kabelen/pluggen ikke beveger på seg mens man spiller. Har noen av dere gjort tilsvarende erfaringer?

(Dette er ikke et problem med mine Sennheiser HD-212PRO. Det er dermed ikke inngangen på spilleren som er årsaken.)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det ann å bestille sånn forsterker på nettet? sånn bærbar en? finnes det forhandlere i norge?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Hei!
    Jeg har også nettopp anskaffet meg et par DT231. Er meget fornøyd med dem så langt, bortsett fra en ting: Dersom man vrir rundt på pluggen når den står i spilleren (bruker Sony NW-HD5), så kommer det mye skurring, og lyden varierer i styrke og mellom høyttalerene etter som man skrur. Det betyr at spilleren må ligge helt i ro, slik at kabelen/pluggen ikke beveger på seg mens man spiller. Har noen av dere gjort tilsvarende erfaringer?

(Dette er ikke et problem med mine Sennheiser HD-212PRO. Det er dermed ikke inngangen på spilleren som er årsaken.)
    det var sånn på mine 231 og! men jeg bare vrei litt fram og tilbake så forsvant det. er helt borte nå! virker som om det er ett bellegg eller no på pluggen, men det problemet forsvinner altså!

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Sennheiser 595 til iPod, og disse er meget lettdrevne og spiller mer enn høyt nok for min smak. Knall lyd!
    Ulempen er at disse vel egentlig ikke er lukkede, men åpne klokker så du kan få mer støy utenfra enn du ønsker. En annen ulempe er at de kommer med stor jack i enden av kablen, og ikke med minijack, slik at du må bruke jack-minijack overgang til iPod/Zen/MuVo og får en litt stor "plugg" på utsiden. (ca 8-10 cm lang "klabb"). Men man kan løse dette ved enten og bytte kabel, bruke hodetelefonforsterker eller en liten forlengerkabel vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at Grado SR60 er de absolutt beste på alle måter. Har et slikt par selv og bruker det til en gammel Muvo^2. Den er uovertruffen. Vannvittig behagelig lyd, og den er behagelig å ha på seg time etter time. Eneste ulempen er at andre rundt deg også hører det du hører på, men det er vel ikke ditt problem ;-))

Zonker

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har beyerdynamic DT770-80. Disse er 80ohm og ikke så veldig lettdrevent. Jeg har bygget en forsterker og synes den gjør en god jobb ,men den fungerer ikke for øyeblikket.

Snart får jeg Grado SR125 og Grado RA-1. Skal ta en sammenligning på disse ,men jeg er stort sett veldig fornøyd med beyerdynamicene ,men de trenger en forsterker for å være så morsomme som de kan være. Virker som hele hodet rister når jeg ser på en film med høyt volum.. Gleder meg til SR125 kommer , har lest endel positive og negative ting om grado og gleder meg til å teste noen selv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •