Logitech Harmony 525 - Rimelig og god?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Logitech Harmony 525 - Rimelig og god?

Vurderer å kjøpe en fjernkontroll som kan ta over for de jeg har hjemme.
    Trenger ikke lære seg alle funksjonene til de forskjellige fjernkontrollene, så lenge hovedfunksjonene fungerer.

Har søkt i databasen på Logitech sine hjemmesider, og alle produktene jeg har støttes av denne fjernkontrollen.

Det jeg lurer på er om dette er et godt kjøp til prisen?
    Ser at den koster 379 kr hos CDON Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote - CDON.COM

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne gjør en god jobb. Den er rimelig og erstatter rundt 6 fjernkontroller for min del. Eneste jeg har å utsette på den er litt dårlig byggkvalitet. Den knirker, og lakken blir litt slitt på undersiden. Bortsett fra det er jeg strålende fornøyd med investeringen!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sleit sikkelig med å få til den med mange produkter. Kjøpte meg etter en stund modellen ONE - det var en helt annen verden!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg sleit sikkelig med å få til den med mange produkter. Kjøpte meg etter en stund modellen ONE - det var en helt annen verden!
    Ja skjønner at den er av en annen verden, men så koster da også Harmony One 4 ganger så mye som denne Hamrmony 525 også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ahr hatt den (525) nå i over et år. Ta deg litt tid til å sette opp, og du vil få en kjempegod opplevelse.
    Hvis man sliter , så er det mulig bl.a. å sette forsinkelse på tings slik at man ikke blar 10 sider fremover på kabelboksen på et klikk, f.eks.
    Kone er fornøyd fordi det ikke flyter med fjernkontroller, samt at hun klarer å skru på musikk/ta opp yv serier osv (GET) uten problemer.
    De to eldste gutta mine (4/7) klarer å skru på tv'en selv om morgenen i helgene.
    Litt knirk/Litt slitasje er det, men til den prisen: LØP OG KJØP

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært heldig med min jeg da... Den knirker ikke, og funker som bare det... Styrer det som er av hjemmekino jeg med denne.. Den er enkel og god, og svikter aldri... En veldig god erstatter for x antall fjernkontroller til en rimelig pris.. Har selv lyst på One, men inntil videre så funker 525'en til mitt bruk...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig fornøyd med den selv om det ble en del ekstra jobb da jeg har et par produkter som ikke lå inne i lista enda.
    Utrolig bra med "aktivitetene" som setter på Tv-en på riktig HDMI inngang, slår på mottakeren (enten min Grundig PVR eller Humax iCord) og setter på hjemmekino anlegget på riktig inngang med bare et taste trykk :-)
    Det tar litt tid å sette opp den slik at den blir best mulig men det er det verd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar folkens!

Ser her på forumet at en annen sliter med å få batterier til en Harmony 895.
    Har 525 vanlige AA eller AAA batterier, eller hvordan lades disse fjernkontrollene?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bruker 4 AAA batterier. Ingen lademulighet på denne. Kjempefjernkontroll til prisen!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og batteriene varer leeenge... Til denne prisen er det bare å løpe og kjøpe

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den som heter 555 men jeg tror de er ganske like i funksjon. Fungerer strålende synes jeg, kona liker den ikke. Hun har en tendens til å ty til de andre fjernkontrollene, og da blir 555-en forvirret fordi den husker hvilke funksjoner man har brukt. Hvis man f.eks. har skrudd av tv-en med en annen fjernkontroll og man så trykker på skru-av-alle-knappen på 555 så går tv-en på igjen. Så man må være litt konsekvent i bruken. Ellers kan du programmere den til å gjøre det meste. Synes det er et godt kjøp.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har den som heter 555 men jeg tror de er ganske like i funksjon. Fungerer strålende synes jeg, kona liker den ikke. Hun har en tendens til å ty til de andre fjernkontrollene, og da blir 555-en forvirret fordi den husker hvilke funksjoner man har brukt. Hvis man f.eks. har skrudd av tv-en med en annen fjernkontroll og man så trykker på skru-av-alle-knappen på 555 så går tv-en på igjen. Så man må være litt konsekvent i bruken. Ellers kan du programmere den til å gjøre det meste. Synes det er et godt kjøp.

Gjør som meg, legg de andre kontrollene trygt i en skuffe eller skap

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skulle tatt seg ut, da hadde jeg blitt lynsja. Det ironiske er jo at det er W som hater alle fjernkontrollene...

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en sånn en og har litt blanda følelser for den. Synes programvaren var tungvinn og den slet med noen av komponenetene mine. Det tar tid å stille den inn, men den kan jo i praksis brukes på alt! Jeg kjøpte meg heller en multifjernkontroll fra Sony som er mye enklere i bruk så nå ligger Logitech'en i en skuff og støver bort.

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min erfaring med kontrolleren er at det ikke er egnet for folk som ikke intressert i slike gadgets i så stor grad at de er villige til å bruke mange timer (iallefall brukte jeg det) på å justere kontrolleren perfekt slik jeg vil ha den. Men er du villig til det er det et utmerket produkt etter alt har falt på plass. Jeg er iallefall strålende fornøyd til tross for all tiden jeg måtte bruke på den

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg brukte ca to timer, og så var ting fullstendig innstilt og ready for go Lov å bruke litt tid for å få det til da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopi av innlegg fra Vannmann1:

Region free BDP-S350 for DVD playback only, BD untested.

Full procedure for a oneforall remote is as follows:

1. Press DVD
    2. Hold the magic button until the DVD button flashes twice.
    3. Press 0533

4. Hold the magic button until it flashes twice.
    5. Press 994
    6. Press Magic Key (don't hold)
    7. Press 00189 (if your oneforall remote uses 4 digit or 3 digit codes, use less leading zeros)
    8. Press 1 ( this sets it to key 1 - it flashes twice )

9. Hold the magic button until it flashes twice.
    10. Press 994
    11. Press Magic Key (don't hold)
    12. Press 00255
    13. Press 2 ( this sets it to key 2 - it flashes twice )

14. Hold the magic button until it flashes twice.
    15. Press 994
    16. Press Magic Key (don't hold)
    17. Press 00095
    18. Press 3 ( this sets it to key 3 - it flashes twice )

19. Hold the magic button until it flashes twice.
    20. Press 994
    21. Press Magic Key (don't hold)
    22. Press 00221
    23. Press 4 ( this sets it to key 4 - it flashes twice )

24. Hold the magic button until it flashes twice.
    25. Press 994
    26. Press Magic Key (don't hold)
    27. Press 00079
    28. Press 5 ( this sets it to key 5 - it flashes twice )

The remote is now programmed and ready to use, to make the BDP-S350 region free:

1. Use the remote that came with the player to bring the player out of standby, make sure there isn't a disc in it.
    2. Press 1, 2, 3, 4, 5 on the oneforall remote. The 24p light will start flashing
    3. Put the player back into standby with the Sony remote
    4. Next time you turn on the player it will be region free for DVD playback.

ONE FOR ALL URC4021 4-Device Universal Remote CONTROL on eBay, also, Remote Controls, TV Accessories, Consumer Electronics (end time 19-Sep-08 12:47:33 BST)

__________________________________________________ _____________________________________________

Skal kjøpe en Blu-Ray spiller, og har lest at denne metoden skal kunne gjøre Sony s350 og s550 sonefrie hvis man programmerer en One4all fjernkontroll.

Spørsmålet mitt er om Harmony 525 har denne knappen det her refereres til som "Magic-Key" ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke du behøver en slik "magic key" etter denne prosessen da den visstnok etter dette skal være permanent sonefri... Eller roter jeg nå? Er på vakt, og småtrøtt her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Tror nok ikke du behøver en slik "magic key" etter denne prosessen da den visstnok etter dette skal være permanent sonefri... Eller roter jeg nå? Er på vakt, og småtrøtt her
    Jeg tenkte mest på om den "Magic-key" er der under prosessen, slik at jeg får programmert den til å kunne gjøre spilleren sonefri.
    For jeg trenger jo denne for å "lagre" hver kommando jeg skal lære fjernkontrollen.

Men en slik knapp er vel standard på alle slike kontroller, bare at det er ulike navn på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om det er en slik type lærings-knapp på denne fjernkontrollen?
    Eller kan den kun lære andre fjernkontroller ved innlasting via usb?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •