Logitec Harmony 525 problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitec Harmony 525 problem

Har gått til annskaffelse av en universal fjernkontroll av typen i overskriften, men sliter litt med den. Har brukt noen timer og klødd meg et par ganger i hodet uten at jeg riktig forstår hva jeg gjør feil.

Da jeg skal ha fjernkontrollen til å velge signalkilde på tv'n skipper den to og to kilder i stedet for en. Jeg har prøvd å legge inn signalet manuelt, men det har ikke hjulpet noe. Alle andre komandoer har jeg klart å få kontrollen uten problemer.

Er det noen her som har hatt samme problem eller som vet hvordan dette eventuelt kan løses?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å gå inn i programmet og rediger hvor lenge den skal sende hvert signal. tror dette vil funke.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd litt forskjellige innstillinger i forhold til dette, men til nå har det ikke hjulpet.

Et mer konkret tips for hva som kanskje må justeres hadde hjulpet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    jeg har prøvd litt forskjellige innstillinger i forhold til dette, men til nå har det ikke hjulpet.

Et mer konkret tips for hva som kanskje må justeres hadde hjulpet
    Prøv justeringen "for følsom", sett denne ned et par hakk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På utstyret jeg har finnes det en eget signal for hver enkelt inngang. Jeg slet med det samme som deg, men når jeg fant ut av hva som betydde hva var det en enkel sak å få ting til riktig inngang.

Når jeg f.eks. ser på TV skal TVen min stå til Input3 mens recieveren skal stå til Input 1. Når jeg skal spille XBOX skal TVen min stå til input2 og recieveren til input2. Jeg fant ut at IR signalet som het HDD/DVD (lastet inn fra databasen til Logitech) gjorde slik at recieveren gikk rett til input1 uansett hvilket input den stod i fra før av.

Det tok tid å finne ut av hva som betydde hva, men det var verdt det til slutt for nå funker alt perfekt uansett hvordan jeg trykker meg frem og tilbake på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk løst problemet nå ved å endre følsomheten.
    Med tanke på det miversen83 sier har jeg fått det til med min hegel forsterker, men ikke med tv'n. Så det blir det nok fortsatt litt prøving og feiling.

Har blitt en del timer med justering av kontrollen, men nå begynner den endelig å ta form, så det er utentvil ikke et produkt jeg vil anbefale for de som ikke er intressert og synes det er morro å utforske tekniske gadgets. Men selv er jeg nå fornøyd med den

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett. Tålmodighet og interesse er et must hvis man skal kunne bruke en programmerbar universalfjernkontroll som dette. Når man programmerer fjernkontrollen gjør den mye selv, men det fungerer aldri slik du vil ha det. Jeg brukte mange timer første gangen for et par år tilbake for å få alt til å fungere perfekt og det ble så som så. Nå som jeg har fått meg litt nytt utstyr gikk det mye bedre og nå er alt slik jeg vil ha det. Samboeren min er i alle fall veldig glad for denne fjernkontrollen for det hadde nok blitt litt mye med fire forskjellige dirigenter på stuebordet :-D

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    obs. feilpostet