Hvilket headset? Jo, Beyerdynamics 770 pro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilket headset? Jo, Beyerdynamics 770 pro

Hei!

Nå er det snart på tide med lange timer i bil, tog og fly og jeg trenger derfor nye hodetelefoner. Det er ikke lenge til avreise, så jeg trenger så rask hjelp som mulig!

Avspilleren vil bli en Ipod Nano.

Jeg har et par jeg har sett meg ut. Beyerdynamics dt-770 pro. Det som er problemet her er at jeg frykter at de er for tungdrevne for poden :!:

Håper noen kan si meg om dette er situasjonen. Jeg vil jo ikke at poden er tom for batteri etter 15min. Jeg vil heller ikke ha så lavt lydnivå at...ja!

Altså er 770 pro for tungdrevne for en Ipod?

Kom gjerne med andre forslag, men de MÅ kunne bli drevet av poden. Prisområde 1-2000. De må også være behagelige å ha på. Jeg hører stort sett på hip hop.

Når det gjelder motstanden er jeg litt uvitende. Er høy ohm tungt å drive, eller motsatt?

Er 80ohm eller 250ohm lettest for musikkspiller?

Håper på raske svar ;-)

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beyer dynamic dt770 pro

Kan ikke annet enn å anbefale disse. men kjøp de som har 32 ohms motstand. spiller høyt nok og utrolig detaljert. bruker disse selv på ipod nano. suverent bra hodetelefoner.

løp og kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dt-770 pro 80 ohms selv.
    Anbefaler de virkelig!
    En Ipod klarer dra disse greit nok, kommer litt ann på hvor høyt du skal spille. Jeg personlig kunne trengt et par hakk til med volum.
    Sikkert bra for hørselen min at de ikke gjør det
    Mulig man får litt mer trøkk med 32 ohms utgaven.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er til reise så er det vel kanskje greit å holde seg til lukket løsning?
    Eller med "støyredusering" alà Bose?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jess

Da er Dt 770 pro kjøpt inn og det spiller fantastisk! De er lukket og demper det meste av støy. Har riktignok bare hørt et par låter, men veldig bra inntrykk!

Ipoden drar dem opp på et akseptabelt volum, og akkurat passe høyt om du har tenkt til å høre barnebarna dine snakke til deg

Anbefaler dem videre!

Newcomer cavanagh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan påvirker de batteritiden på nanoen sammenlignet med andre hodetelefoner du har prøvd?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Dette har jeg desverre ikke funnet ut ennå, fordi jeg kjøpte dem for kun få timer siden.

Men når jeg tenker på det tror jeg ikke poden automatisk regulerer utgangsstrøm etter hva man putter på den. Det vil si jeg tror det er samme hva man har på ipoden av headset. Det som er forskjellen er jo at hvis det er tungdrevent må man jo skru opp volumen mer. Med 770 pro må volumen nesten i bånn for å få det høyt. Derfor vil det jo ta mer strøm ettersom du må skru opp volum mer for å oppnå samme lydnivå.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senheisser PX-200 bør funke utmerket på oppsettet ditt.
    Hardware.no - Prisguide - Sennheiser PX 200

De ser noe pinglete ut, men spiller fantastisk, lette å ha på, samt at de lukker godt. Billig er de også

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jojo

Takk for tipset

Men jeg kjøpte beyer 770 nå nettopp, så de blir en stund

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt tilbehør hører til....

Ibasso D2 Boa
    Pocketdock
    Disse har jeg kjøpt inn til mitt headsett, og klarheten i lyd er betaglig ved avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Deler til Beyer? Hvor?!

Noen formening om hvor man kjøper deler til Beyer D-Headsets?
    Har selv 770, men den delen som holder den ene høreklokken på plass har falt av.
    Den sorte skråplastdingsen med en bitteliten skrue på har jeg altså mistet. Og hvor kan man kjøpe en slik dings,mon tro?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svenne
    Noen formening om hvor man kjøper deler til Beyer D-Headsets?
    Har selv 770, men den delen som holder den ene høreklokken på plass har falt av.
    Den sorte skråplastdingsen med en bitteliten skrue på har jeg altså mistet. Og hvor kan man kjøpe en slik dings,mon tro?

Googler og googler men det eneste jeg finner er denne siden: Beyerdynamic Dt 770 Pro Professional Headphones Spare Parts
    Men jeg tror dette bare er en samleside for nettbutikker med prissammenligning.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MEN til alle der ute som er på utkikk etter hodetelefoner i klassen under 2000kr: Beyer Dt 770 er en sikker vinner! Jeg vet det er noen som mener at de kan ha litt mye bass og fyldig lyd, men jeg må si meg uenig. Jeg har spilt alt fra rolig akustisk til rock og hip hop på disse, og jeg har aldri vært noe annet enn strålende fornøyd!

Lav-ohms versjonene kan også greit drives av portable musikkspillere. Jeg bruker f.eks. 1. generasjons Nano, og skrur sjelden volumet helt i bånn - da det begynner å bli ubehagelig høyt. Dog har jeg lagt merke til at Ipodene har fått mindre strøm i utgangen etterhvert som generasjonene går.

770 er også meget gode på å holde støy ute, og man kan sitte med dem på i timesvis uten at det blir ubehagelig.

Newcomer Stig@tle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men...

vet noen om steder man kan teste headsets? (til bruk på iphone 3g)
    har ører som ikke klarer å få plugger til å sitte.. iallefall ikke koss plug, iphone org buds.. osv..
    kan det finnes plugger som passer til øra mine ?

helst plugg med mic.. - derfor- må de testes før innkjøp.. er lei koss portapro lyden... og at orginale iphone plugga detter ut hele tia.. drittlei.. vil ha fet lyd - er en fyr med mye bass og mye diskant smak.. (alle knotta til høyre)

takker for all hjelp..

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mulighet for å teste headsets i de fleste store avdelingene til elektronikkjedene.

Også i butikker som f.eks. Ljudia som har litt utvalg kan man få teste. Her testet jeg en del headsets før jeg bestemte meg i hvert fall.

Newcomer Stig@tle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk

tusen takk - får vel leite bedre ... har ikke klart å finne noen på romerike.. men mangler elkjøp på lørenskog.. lefdal hadde ikkeno... så ittno på expert.. så får vel ta en tur til elkjøp...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •