Logitech Harmony 885 og bla. HDMI problemer og flere komponenter reagerer på samme s.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony 885 og bla. HDMI problemer og flere komponenter reagerer på samme s.

Jeg får ikke min Harmony fjernkontroll til å velge HDMI inngangen på tvn. Den finner fint alle andre innganger, men ikke HDMI. Jeg har en LG 37LB1 lcd tv.
    Noen som har vært borti dette før?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg får ikke min Harmony fjernkontroll til å velge HDMI inngangen på tvn. Den finner fint alle andre innganger, men ikke HDMI. Jeg har en LG 37LB1 lcd tv.
    Noen som har vært borti dette før?
    Anbefaler deg å prøve å sende en e-post til Logitech om akkurat det. Har du flaks legger de ut oppdatering på din konto som funker. Tror det har vært litt vekslende hell fra forumbrukere som har prøvd å få hjelp fra logitech, men noen har fått det, så det er jo verdt førsøket!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Sendte dem en mail nå - så får vi vente og se hva dem gjør=)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Fant du ut av det eller? Jeg har en 47LB2RF og sliter med eksakt samme problem.. :S

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk dem til å kikke på konfigurasjonen min, og dem prøvde å rette på det, men uten hell. Til slutt ville dem at jeg skulle ringe inn, for å prøve å få hjelp da. Men har ikke ringt, tviler på at det vil hjelpe noe bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Jeg har forøverig funnet en litt bedre løsning nå. Fant ut at InputRGB switcher mellom RGB, HDMI1, HDMI2 og Component. Og InputRGB/DTV setter den alltid på RGB. Så slik jeg har satt opp nå er at fjernkontrollen ALLTID sender InputRGB/DTV før den skifter inngang. Skal jeg på AV1 eller noe da så skifter tven først til RGB også til AV1. Det er litt unødvendig, men da kan jeg sende InputRGB/DTV - InputRGB så ender TVen på HDMI1. Litt tumlete og unødvendig, men da får jeg i alle fall brukt HDMI1. HDMI2 blir fortsatt ubrukelig..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slasktrat
    Okei.

Jeg har forøverig funnet en litt bedre løsning nå. Fant ut at InputRGB switcher mellom RGB, HDMI1, HDMI2 og Component. Og InputRGB/DTV setter den alltid på RGB. Så slik jeg har satt opp nå er at fjernkontrollen ALLTID sender InputRGB/DTV før den skifter inngang. Skal jeg på AV1 eller noe da så skifter tven først til RGB også til AV1. Det er litt unødvendig, men da kan jeg sende InputRGB/DTV - InputRGB så ender TVen på HDMI1. Litt tumlete og unødvendig, men da får jeg i alle fall brukt HDMI1. HDMI2 blir fortsatt ubrukelig..
    For å fortsette tanken din... Hva med å legge x antall "pil_ned" og "enter" i makroen? Da kommer du jo faktisk frem til HDMI2 også, uten å bruke "se og trykk". Jeg har vurdert det samme selv, men bare ikke kommet så langt. Det er tiltak å gjøre endringer på harmony-oppsettet siden ir/rf-omformeren er rimelig vanskelig tilgjengelig i benken min...

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    For å fortsette tanken din... Hva med å legge x antall "pil_ned" og "enter" i makroen? Da kommer du jo faktisk frem til HDMI2 også, uten å bruke "se og trykk". Jeg har vurdert det samme selv, men bare ikke kommet så langt. Det er tiltak å gjøre endringer på harmony-oppsettet siden ir/rf-omformeren er rimelig vanskelig tilgjengelig i benken min...

DrE
    Høres jo ut som at det kan funke, men hvordan lager jeg makroer da?

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med akkurat det samme på min LG 32-LX2, alle direkteinganger fungerer utenom HDMI.... Jeg må legge inn direkteknapp til DVI, og dereter "InputStart" og "InputNext" for å få den til å skifte til HDMI... Litt tåpelig for å si det mildt.

Har mailet Logitech om det nå i håp om at de kontakter LG og får fatt på den riktige IR-Koden:-) Regner med det er den som er feil.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gi lyd om dere får det til, dem greide ikke å fikse det for meg.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var desverre negativt svar fra Logitech. Allikevel skal de ha for kjempeservice. Kjappt svar, og ikke minst har de vært inne på min konto, og endret direkte på TV'modellen slik at den skifter til DVI, og deretter over til HDMI, uten at jeg trenger å lage denne macroen for hver aktivitet jeg trenger den til. :-)

Legger ved hele svaret under.

Dear Anders,

Thank you for your recent inquiry about your Harmony Remote

We are sorry to hear of the difficulties you have been experiencing. Sometimes our database does contain the discrete input commands as you have found, however they may or may not control your device. The Harmony was designed to mimic your original remote's input switching however it is preferable to use these codes whenever possible. We have noticed that you added a custom action to bring up the Input menu, cycle down and select the HDMI input. We have modifed the actual TV device on your account to reflect this. If you create any activities in the future, the Harmony will know how to get to the HDMI input. For this reason we have removed the custom actions from the activity, as they are now built into the TV device itself. Please update your remote for the changes to take effect.

If you would like further information and other tips on customizing your remote please visit the FAQ portion of your Harmony member website. To access, Click “Support”, then click “FAQ” while logged in your harmony member page.

We hope that we were able to assist you in resolving this issue, however if you are still experiencing any difficulties with your Harmony Remote, please feel free to contact us again. Please click the link below for our support hours and contact information.

Support Hours and Contact Information

Regards,

Harmony Technical Support

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *kan slettes*

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HTPC reagerer på funksjoner som sendes til tvn. Si at jeg sitter å ser på film og så ønsker jeg å skru opp volumet på tvn. Når jeg da gjør dette reagerer også HTPCn som plutselig hopper i filmen(spoling eller lignende). Er det mulig å lære HTPCn at den ikke skal reagere på diverse IR signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne fjernkontrollen en læringsfunksjon? Altså at man retter den originale fjernkontrollen man har mot Harmony for så å "lære" Harmonyen hver tast man måtte ønske å få lagt inn? Ser ps.no selger denne til halv pris nå, så vurderer...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror man skal også ha en mulighet hvor man kan lære den opp fra en annen fjernkontroll eller man kan taste inn modell navnet så skal den finne fjernkontrollen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •