Anbefal ørepropper

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefal ørepropper

Hei.
    Jeg skal kjøpe meg noen nye ørepropper, og lurer derfor om noen har noen å anbefale
    Jeg vil ha noen som sitter inni øyret, som ikke er ubehagelige å ha i lenge, støydempende og ellers god lyd

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpe mine Sony MDR-EX71 via e-bay for latterlige £0,99 (ja, du leste riktig) - frakt var 5-6 ganger dyrere, men allikevel - de koster ca kr 500 hos Spaceworld her hjemme!

Lyden er upåklagelig (RoKo har også disse til sin Sony mp3 spiller og HAN er kresen.......hehe)

Proppene sitter fantastisk godt i mine ører mog jeg kan ha dem på i timesvis. Mye av støyen utenfor dempes også veldig bra, men de har ikke aktiv støyreduksjon.

Men prisen mann, prisen!

Du finner endel på e-bay fremdeles, men ikke så latterlig billig som mine, dessverre:

sony mdr-ex71, MP3 Accessories, A V Accessories Cables items on eBay.com

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Lyden er upåklagelig (RoKo har også disse til sin Sony mp3 spiller og HAN er kresen.......hehe)
    Ja, jeg har disse, men jeg bruker dem ikke... Jeg er jo kresen, må vite... ;-)

Neida, de er egentlig utrolig gode, uansett pris. Tilhører Sonys beste serie ørepropper.

Selv benytter jeg elektrostatiske ørepropper, og enkelte ganger M-Audio sine IE-30 som, i tillegg til god lyd, også er signalfølsomme. Kan kjøre dem på halve styrken ut fra spilleren. Men kanskje noe dyre? (IE-30 koster kr. 2600, Stax ca. 3800)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye rare tilbakemeldinger. Kommentar?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukerfeil.... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Brukerfeil.... ;-)

Noe sånn ja. Både du og jeg har disse og bruker dem mer eller mindre.

Ører er forskjellige - proppene passer spesielt godt til mine ører, men kan kanskje være for store til andres.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger vel med tre ulike størrelser på selve gummiringene også, noe som BØR føre til at de skulle passe de aller fleste?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impulsbestilte uansett et par sånne fra eBay, kostet meg totalt en hundrelapp. Håper det går bedre enn med Koss The Plug, de fikk jeg rett og slett ikke inn i ørene. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shure og Etymotic Research har også meeeget bra ørepropper.

-jacjan

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shure er utrolig bra hvis du vil ha isolasjon og bass uten at det blir for slitsomt. Er ikke slitsomme på høyt volum heller.

MEN de blir jo alltid ødelagte. Levetid typ 4-12 måneder. Jeg har hatt tre sett. Går alltid tilbake fordi jeg er glad i dem men angrer på det når ledningene begynner å bli ødelagt!

Jeg har gitt opp dyre ørepropper, finn et godt par Sony som nevnt over til rundt 500-lappen så er du kommet en lang vei Tør ikke satse på noe til 4000-5000 kr. for det er fort gjort å røske ledninga litt og sitte igjen med kun lyd i en kanal.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, når det gjelder Sony-pluggene - hvorfor ikke bare kjøpe en slik: Sony NWZ-A815 MP3 Spiller hvit - Netshop.no - pc data foto minne digital ?

Da får du disse ørepluggene med i pakka. Alt til den nette sum av kr. 495,- :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hoi

Jeg har shure e530.De er sinsyke!!! he he .Håper ikke jeg får ødelagt de.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GN ReSound Norge - Etymotic hodetelefoner

Etymotic har fin lyd, velbalansert og herlig

Jobber i firmaet som leverer disse.. Har laget meg et sett med ER4 hvor jeg har tatt avstøpning av øret og laget meg custom propper av dette.. Ettersom disse er tilpasset brukerens ører sitter de GODT, gode å ha i, selv om man bruker de på f.eks. joggetur hvor man vanligvis svetter endel.. Kan lages helt tette (da får man en økning i bassen) eller med ventilering (alt fra 0,8mm til 4mm). Lydmessig er dette det mest perverse jeg har opplevd innen ørepropper. ER4 koster litt over 2000 + ca. 1000 for øreavstøpning og custom propper. ER6 er betydelig billigere, men har likevel god lyd, mye bedre enn f.eks. CX300 mange sverger til. Custom proppene er ingen nødvendighet, men jeg anbefaler deg/dere til å få dere slike.. Kan brukes på ALT av ørepropper, ikke bare Etymotic sine.. Har laget mange sett til f.eks Sony sine EX71s (eller hva de nå heter igjen )

Stikk innom butikken vår på Grensen i Oslo og prat med de som jobber der om nøyaktige priser og hvilke sett som passer deg best.. "Lyd i Sentrum" heter sjappa.

PS: Skal nevnes at disse proppene vi lager av avstøpene demper lyd utenifra MYE om det ikke settes på ventilering. Brukes mye av musikere som monitorpropper..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Tja, når det gjelder Sony-pluggene - hvorfor ikke bare kjøpe en slik: Sony NWZ-A815 MP3 Spiller hvit - Netshop.no - pc data foto minne digital ?

Da får du disse ørepluggene med i pakka. Alt til den nette sum av kr. 495,- :-)
    Ja, det er latterlig billig for en god mp3 spiller inkl. gode propper.

PianoBlack: man må ikke finne på å kjøpe de Sony'ene til 500 kroner i norske butikker når man får dem for 1/5 av prisen på ebay

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    PianoBlack: man må ikke finne på å kjøpe de Sony'ene til 500 kroner i norske butikker når man får dem for 1/5 av prisen på ebay

For all del, penger spart er jo bare digg Lurer om E-Bay har bra priser på Etymotic Research også, de har jeg ikke prøvd enda.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •