Harmony 1000 + lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmony 1000 + lerret

Hei..

Noen som kan hjelpe meg med dette ?

Jeg har nylig kjøpt Harmony 1000 og vil så gjerne "legge inn" fjernkontrollen til lerretet mitt på den.

Siden det ikke er IR på fjernkontrollen til lerretet, kan det da hjelpe ved å kjøpe The Harmony RF Wireless Extender ?

Håper noen kan hjelpe meg..

Mvh Klubbiz

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket lerret har du? Dersom det er z-wave teknologi så går det kanskje? Jeg er usikker. Har du forresten htpc i systemet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hvilket lerret har du? Dersom det er z-wave teknologi så går det kanskje? Jeg er usikker. Har du forresten htpc i systemet?

Jeg vet rett å slett ikke hva lerret jeg har.. Og heller ikkje hvilken teknologi den har. DU skjønner jeg er ikke hjemme så jeg får ikke sjekket det opp.. Ja, jeg har htpc...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret med IR - enkelt. Men du sier det ikke er ir?
    Lerret med RF - kan være vanskelig
    Lerret med RF(Z-wave standard) - kan være enkelt.

Det du _kan_ gjøre, hvis du allerede styrer projektor og htpc fra harmony-kontrolleren er å kjøpe et phidget usb interface kort (med relè-utganger), modifisere lerret-fjernkontrollen litt og legge en makro f.eks på "projektor_på"-funksjonen i harmony, slik at relè1 lukkes og "trykker inn" "lerret-ned" på den originale modifiserte lerret-fjernkontrollen.

For "projektor_av", vil da f.eks relè2 lukkes og "trykker inn" "lerret-opp".

Det er litt stress, det må jeg ærlig innrømme, men en (dårlig?) løsning, det er det i alle fall!

Tror første punkt vil være å finne ut hva slags teknologi fjernkontrollen bruker

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Lerret med IR - enkelt. Men du sier det ikke er ir?
    Lerret med RF - kan være vanskelig
    Lerret med RF(Z-wave standard) - kan være enkelt.

Det du _kan_ gjøre, hvis du allerede styrer projektor og htpc fra harmony-kontrolleren er å kjøpe et phidget usb interface kort (med relè-utganger), modifisere lerret-fjernkontrollen litt og legge en makro f.eks på "projektor_på"-funksjonen i harmony, slik at relè1 lukkes og "trykker inn" "lerret-ned" på den originale modifiserte lerret-fjernkontrollen.

For "projektor_av", vil da f.eks relè2 lukkes og "trykker inn" "lerret-opp".

Det er litt stress, det må jeg ærlig innrømme, men en (dårlig?) løsning, det er det i alle fall!

Tror første punkt vil være å finne ut hva slags teknologi fjernkontrollen bruker

Supert! Jeg skal prøve dette .... Tusen hjertlig takk for hjelpen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •