trådløs IR-forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trådløs IR-forsterker?

Heisann,

Jeg har satt alle komponentene i lukket skap og trenger et eksternt IR-øye for å styre dem. Leter derfor etter en IR-forsterker og fant en løsning her. Vil dette fungerer med feks en logitech harmony one? Er det noen som har erfaring med denne IR-forsterkeren?

Håper aller helst på å få tak i en forsterker som oppererer trådløst, men setter pris på andre forslag også. Det trenger ikke koste skjorta, bare det fungerer slik det skal gjøre.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfaring med denne. Bestilte i sin tid direkte fra next generation i usa. Jeg bygde ir-proben inn i en XTZ Class A-100 forsterker (som hadde noe dårlig original fjernkontroll). Dette fungerte som lovet. Du kan se et par bilder i tråden her.

Kan anbefales.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Men styrer denne flere enheter samtidig, eller blir den låst til kun en?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at det kanskje er dette jeg leter etter: NetOnNet*- Prispresser på hjemme-elektronikk

Jeg er bare ute etter en mottaker som jeg kan peke på med harmony one (IR) og få signalet sendt inn i tv-benken. Får bare håpe at denne linken ikke forsinker prosessen så mye at det blir plagsomt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Takker for svar. Men styrer denne flere enheter samtidig, eller blir den låst til kun en?
    Styrer vel egentlig så mange enheter man vil. (medfølgende ir-prober til ca 4 komponenter, men en sukkerbit og et lass-irprober senere så kan man styre mere)

Ser jo at du har funnet løsnignen du lette etter.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe det går. Skjønner helt hvordan denne linken fra fjernkontrollen og denne mottakeren fungerer, men det er sikkert ikke noe mer hukos pokus enn jeg tror.

Takk for hjelpa

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løfter frem denne igjen.

Jeg er også ute etter et produkt som "videresender IR-signalene fra fjernkontrollen til bokser som står i en TV-benk.

Det jeg lurer på ang. "Digital IR bender" er om det er en begrensning på 3 produkter som kan styres? Og må de eksterne "IR-øynene" stå helt inntil de enhetene som de skal sende signaler til?

Jeg hadde egentlig planer om å henge disse 3 IR-øynene oppi "taket" på TV-benken slik at de kunne sende signaler til alle enhetene jeg har stående i TV-benken (som er flere enn 3). Vil det fungere? I teorien er det jo ingen begrensning her, så latterlig om de har lagt inn denne begrensningen...

Produktets hjemmeside her.

Noen som kjenner til andre produkter med samme funksjonalitet som evt. ikke har noen slik begrensning?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Løfter frem denne igjen.

Jeg er også ute etter et produkt som "videresender IR-signalene fra fjernkontrollen til bokser som står i en TV-benk.

Det jeg lurer på ang. "Digital IR bender" er om det er en begrensning på 3 produkter som kan styres? Og må de eksterne "IR-øynene" stå helt inntil de enhetene som de skal sende signaler til?

Jeg hadde egentlig planer om å henge disse 3 IR-øynene oppi "taket" på TV-benken slik at de kunne sende signaler til alle enhetene jeg har stående i TV-benken (som er flere enn 3). Vil det fungere? I teorien er det jo ingen begrensning her, så latterlig om de har lagt inn denne begrensningen...

Produktets hjemmeside her.

Noen som kjenner til andre produkter med samme funksjonalitet som evt. ikke har noen slik begrensning?
    Min erfaring er at slike produkter kan drive flere enn ett ir-øye, så dersom du får tak i flere ir-øyer så er det bare å kjøre "sukkerbit" og koble ett frem til hvert produkt. Du trenger ikke ha ir-øye _helt_ opp til produktet.

Jeg har prøvd det med flere ir-øyer på logitech harmony-settet, på "around the house remote extender", på Extron MediaLink og på Crestron.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •