Finnes det en slik 'dings'?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det en slik 'dings'?

Har fundert mye på dette, og her er problemstillingen / løsningen jeg jobber med:

1. Hjemmekino med HTPC i dedikert TV stue.
    2. Signalkabel fra HTPC til stereoanlegg i 'dagligstua'.
    3. HTPC spiller musikk fra en server i nettverk.

Finnes det en eller annen dings (fjernkontroll) som gjør at jeg kan kontrollere musikken i stua (som kommer fra htpc)? Ser for meg en fjernkontroll / palm-pc av noe slag med touchskjerm, så jeg kan ha noe cover-flow liknende grensesnitt på. Poenget er å slippe å ha laptopen stående tilkoblet til stereoanlegget for å spille av musikk fra nettverket. På forhånd takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Sånn jeg forstår det vil du ha en fjernkontroll til pcen, og den må ha innebygget skjerm for at du skal kunne bla i musikken. Det kan gjøres med en palm eller lignende som kjører remote desktop av det som foregår på htpcen.

Jeg ser ikke helt at dette er den mest elegante løsningen når musikken allerede er tilgjengelig på nettverket. Hvis poenget er å bli kvitt laptopen finnes det mange fine løsninger med fjernkontroll som henter musikk fra nettverket, feks squeezebox og sonos, istedetfor å bruke htpc som signalkilde. Da vil du jo også kunne bruke de to rommene samtidig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Etter litt lesing, så ser det ut som Squeezebox er løsningen. Men den dingsen skulle veldig gjerne også vært universalfjernkontroll...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aller enkleste og billigste er å benytte Salling Clicker. Benytter det selv og det fungere utmerket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •