iPHONE - du verden!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPHONE - du verden!

Jr. fikk i dag sitt nye leketøy, iPHONE.

16gB minne, kjøpt på apple.com og levert til en USA adresse for så å bli sendt med post hjem til oss.

Totalkostnad m/frakt: USD590, ca kr 3000,-

Så var det å "låse den opp" for norsk SIM kort og til norsk språk.
    Dette fikset han selv via guide iPlus - komplett NORSK opplÃ¥sing • ipod1

Førsteinntrykk: en utrolig allsidig sak
    - telefon
    - iPOD touch
    - palm/organizer
    - wi-fi
    - foto (2megapixel kamera)
    - kart (både live på wi-fi og mulighet for lagring)
    - spill

NÅ ble jeg misunnelig..........................

edit:
    3 helt utrolig merkelige ting:
    a) ingen EQ på lyd som iPOD Video eller Nano har
    b) kan ikke koble til med andre minijack enn Apple's egne - plastkappen i enden av jack'en er for tjukk - DET er joe helt høl i hodet
    3) bluetooth fungerer tydeligvis bare til/fra andre Apple bluetooth produkter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2mB kamera? Du mener vel 1,3 mp?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt den selv. Aldri hatt makan til telefon, og jeg har hatt mange. Utrolig mange morsomme funksjoner. Om ikke revolusjonerende, så i allefall pakket inn på en måte som overgår alt annet.

Det eneste jeg savner, som bruker telefonen både privat og i jobb, er ordentlig støtte for Exchange. Det kommer heldigvis i juni med den neste firmwaren. (beta nå er uaktuelt)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rMx
    ikke mB nei, megapixel:

Camera
    2.0 megapixels

Apple - iPhone - Tech Specs

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rMx
    Nope, 2mp!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten like bra som Nokian min bortsett fra at jeg har Officepakke, e-post, 5mp kamera og GPS

Edit: Og MMS?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    my bad! Da har jeg visst 2 mp på telefonen min da

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jr. fikk i dag sitt nye leketøy, iPHONE.

16gB minne, kjøpt på apple.com og levert til en USA adresse for så å bli sendt med post hjem til oss.

Totalkostnad m/frakt: USD590, ca kr 3000,-

Så var det å "låse den opp" for norsk SIM kort og til norsk språk.
    Dette fikset han selv via guide iPlus - komplett NORSK opplÃ¥sing • ipod1

Førsteinntrykk: en utrolig allsidig sak
    - telefon
    - iPOD touch
    - palm/organizer
    - wi-fi
    - foto (2megapixel kamera)
    - kart (både live på wi-fi og mulighet for lagring)
    - spill

NÅ ble jeg misunnelig..........................

edit:
    3 helt utrolig merkelige ting:
    a) ingen EQ på lyd som iPOD Video eller Nano har
    b) kan ikke koble til med andre minijack enn Apple's egne - plastkappen i enden av jack'en er for tjukk - DET er joe helt høl i hodet
    3) bluetooth fungerer tydeligvis bare til/fra andre Apple bluetooth produkter
    Bluetooth funker FINT med andre enn apple sine produkter. Jeg har 4gb iPhone og har hatt den siden oktober i fjor.

Når det gjelder minijacken så er dette svineriet på iPod Touch også, veldig dumt, men man får kjøpt overganger.

Dama har 8gb versjonen, hun spikket litt i plasten på Koss Porta PRO og nå passer de helt fint.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bedre GUI på iPhone enn på min HTC TyTN II og Nokia E51, men jeg har OfficeMobile, push-epost via exchange, fulltastatur og mulighet til å innstallere programmer etter mitt eget forgodtbefinnende:-)

Men jeg må innrømme at iPhone er et lite skritt videre. Hadde iPhone hatt mulighet til å synce mot Exhange og hatt en Officepakke hadde jeg ikke vært i tvil om hvem telefom jeg hadde kjøpt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Mye bedre GUI på iPhone enn på min HTC TyTN II og Nokia E51, men jeg har OfficeMobile, push-epost via exchange, fulltastatur og mulighet til å innstallere programmer etter mitt eget forgodtbefinnende:-)

Men jeg må innrømme at iPhone er et lite skritt videre. Hadde iPhone hatt mulighet til å synce mot Exhange og hatt en Officepakke hadde jeg ikke vært i tvil om hvem telefom jeg hadde kjøpt...
    push mail/kontakter/kalender via exchange kommer med firmwareopdateringen i juni. Dette er en funksjon jeg også virkelig gleder meg til. Håndtering av office dokumenter finnes det en løsning på allerede via tredjeparts sw om jeg ikke tar feil.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Nesten like bra som Nokian min bortsett fra at jeg har Officepakke, e-post, 5mp kamera og GPS

Edit: Og MMS?
    Holde deg oppdatert gutt.

iPhone kan i dag lett ta imot og sende MMS. GPS vil komme på sikt(og Google maps er mye tøffere og kjekkere å bruke enn det nokia bruker)

Kraftig e-post leser med mange funksjoner er også med. En ligende office pakke har jeg også lagt inn.

5MP kamera har jeg ikke, men i stedet brukes DSLR.

En fungerende(!!) nettleser er i hvert fall ÈN ting din Nokia mangler! Ja, den fungerer, men er ikke i nærheten av Safari for iPhone!

Gratulerer med kjøp forresten. Har hatt min iPhone siden november, er fortsatt strålende fornøyd!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Bluetooth funker FINT med andre enn apple sine produkter. Jeg har 4gb iPhone og har hatt den siden oktober i fjor.

Når det gjelder minijacken så er dette svineriet på iPod Touch også, veldig dumt, men man får kjøpt overganger.

Dama har 8gb versjonen, hun spikket litt i plasten på Koss Porta PRO og nå passer de helt fint.
    Minijacken: iPod Touch lider IKKE av dette "svineriet". Det er kun iPhone som har dette problemet. Dette problemet fikses lett ved innkjøp av f.eks denne: Adapter Earphone Mini Jack 3.5mm for Apple Phone - eBay (item 280214053441 end time Apr-07-08 15:20:26 PDT)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Nå har vi prøvd å sende et bilde eller en mp3 fil fra en SE telefon, fra en Nokia telefon og fra en PC - ingen av disse klarer dette.

Må være noe i Bluetooth oppsettet på iPHONE'n vil jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Hva mener dere med at minijacken ikke passer? Har ikke noe problemer med det på touch ihvertfall. Har noen forskjellige headsett/propper som jeg bruker (Denon, Shure, og Koss PortaPro), og i mine øyne er det ikke noen problemer... Har ikke testet på iPhone, da. Så kan jo hende de har funnet på en eller annen genistrek på den.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nå har vi prøvd å sende et bilde eller en mp3 fil fra en SE telefon, fra en Nokia telefon og fra en PC - ingen av disse klarer dette.

Må være noe i Bluetooth oppsettet på iPHONE'n vil jeg tro
    Det kan også være at de enhetene du har prøvd å sende fra ikke klarer å gjenkjenne hvilke tjenester iPhoe støtter gjennom BT.

Leste at GPS ble brakt på banen her tidligere; det er også noe min HTC TyTn II har. I tillegg har jeg HSDPA på denne og E51'en min. Dette er også et STORT pluss. Men det er klart at iPhone er mange hestehoder foran alt gjeldene på markedet i dag (med unntak av Series 60v3 (les Nokia E/N)) og så fort de får plass HSDPA/Exchange-støtte/Skikkelig Officepakke så er det ikke noe å lure på lengre.

Nettleseren (Safari) er en DRØM å bruke, og generell GUI er så smooth at det kløøør i fingrene mine:-) Nå skal det nevnes at Google Android også kommer på banen snart, det kommer også ti lå bli en spennende utfordrer! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite tips:

Finn en tapetkniv, tollekniv, saks, barberblad etc bare det er passe skarpt og går ann å holde i, å vri rundt noen ganger i hullet der du kobler på headset.

Selve den interne "jacken" ? er nemlig standard headset.
    Apple har så klart laget hullet trangere enn standard for å ha en unnskyldning til å selge dyre adaptere som tillegsutstyr.

Jeg forstår godt at noen er redde for å leke handyman på en nyanskaffet iphone, men om du tar det gradvis sitter pluggen like godt som noe annet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så opptatt av kamera på mobilen, men etter å ha hatt med Nokia N73 på ferie da den ankom markedet så ser jeg ikke på det som en ulempe. En rekke ganger man kun har telefonen tilgjengelig og gjerne vil forevige noe, enten via video eller bilde. Mao kjekt å ha...

HSDPA har jeg på min HTC TyTn II, og det burde være et minimum på en multimediatelefon av det kalibret IMHO. Surfing går *så* mye raskere. Desverre er det Microsoft på den telefonen.... :neutral:

Men alt annet på iPhone er jo et kvantumstep innenfor mobiltelefoner. GUI etc er jo helt knall. Trykket en del på den da jeg var i New York, og fikk definitivt mersmak. Når den dukker opp i 32gb/64gb versjon, med skikkelig bredbånd og innebygget GPS tror jeg nok Visa-kortet skal varmes opp.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være at de enhetene du har prøvd å sende fra ikke klarer å gjenkjenne hvilke tjenester iPhoe støtter gjennom BT.
    Og hvordan fikser jeg dette?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig. Jeg har begge (TyTN II og iPhone). Brukergrensesnittet til Apple er genialt, men herregud så store mangler telefonen har i forhold til TyTN II. Funksjonaliteten til Windows mobile, pakket i brukergrensesnittet til Apple, det hadde vært en heftig telefon!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Funksjonaliteten til Windows mobile, pakket i brukergrensesnittet til Apple, det hadde vært en heftig telefon!
    Spikeren på hodet dette her Gorm... Synd det er slik at man er bundet til enten eller... Må bare si at selv om iPhone får mulighet til å synce mot Exchange, så er E-post leseren i Windows Mobile overlegent alt annet som finnes på markedet i dag.

De som ikke har prøvd Windows Mobile mot Exchange 2007 har gått glipp av noe stort:-) Møteinnkallelser, html-støtte, søk i HELE e-postkontoen (kjekt når man har tusenvis av mail i innboksen, men kun synker siste 2 uker på mobilen) osv...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •