Logitech squeezebox duet eller wireless dj system?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer keksen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech squeezebox duet eller wireless dj system?

Hei, jeg har sett logitech wireless dj system i bruk og ble ganske så imponert, men har ikke sett squeezebox. Noen som har kjennskap til det ene eller andre, eller begge?? Og om man har en logitech harmony av ett eller annet slag, kan man da kun kjøpe squeezebox duet reciver, eller trenger man hele pakka her?!?

Dette ble mange spørsmål på en gang, men forhåpentlig er det noen der ute som gidder å svare. Se forøverig anlegget mitt jeg venter på:

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...te-anlegg.html

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp duet (og en dac?) og ikke tenk mer på det.

Fett anlegg foresten..

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Kjøp duet (og en dac?) og ikke tenk mer på det.

Fett anlegg foresten..
    tenkte du på dac til ps3--->forsterkeren eller? men holder det med duet reciver og hormony one?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Kjøp duet
    Uten tvil!

Les:
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keksen
    tenkte du på dac til ps3--->forsterkeren eller? men holder det med duet reciver og hormony one?
    tenkte squeezebox --> dac --> forsterker.

Holder ikke med harmony one.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen forslag til dac da???

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe forslag til Dag, men til info skal du være rimelig hifi-freak og kresen for å trenge en ekstern Dac..
    :-)

Så du kunne jo først prøve uten, den interne er meget bra den.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, prøv først uten. dersom du føler lyden trenger et "løft" så test med ekstern dac

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor mye må man legge i en dac for at det skal være bra nok? Non tips til dac?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan budsjettet er, men Sonos bør også vurderes. Bedre enn SB + Duet, men naturligvis dyrere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    .. Sonos bør også vurderes. Bedre enn SB + Duet, men naturligvis dyrere.
    Den påstanden tror jeg du skal dokumentere og argumentere hardt for.. :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Den påstanden tror jeg du skal dokumentere og argumentere hardt for.. :-)
    Hvorfor det? Det er bare å prøve de 2 systemene..... evn. lese litt. Sonos er et mer påkostet system på alle mulige måter.

SB har alltid vært en billig og god løsning for å spille av MP3. At Logitech lager en fjernkontroll, gjør det ikke automatisk til det beste og mest allsidige systemet på markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Det er bare å prøve de 2 systemene..... evn. lese litt. Sonos er et mer påkostet system på alle mulige måter.

SB har alltid vært en billig og god løsning for å spille av MP3. At Logitech lager en fjernkontroll, gjør det ikke automatisk til det beste og mest allsidige systemet på markedet.
    Tjaaa.
    L&B og andre som har testet Duet mener jo at den er en fullverdig Sonos erstatter.Hva mener du med SB og MP3 avspilling?Den støtter jo flere formater enn Sonos.Støtter forresten Sonos WMA lossless nå?En fordel for noen er vel at Sonus har sitt eget trådløse nett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kommentar var skrevet med et smiletegn, men det er ingen tvil om at Sonos nå på alle måter har fått en fullverdig konkurrent.
    Dersom du tror at Sonos er High Class, mens Slim er noen billige og ok greier bør du nok teste produktene litt..
    At Sonos er dyrere gjør det ikke automatisk til bedre.

Igjen, :-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er både squeezebox og harmony one bestilt...og en dac, ble en billig dac, men håper den funker. Home HIFI Så får vi se hvordan det blir. Jeg gleder meg ihvertfall til alt er på plass i stua nå. Følg med her: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...te-anlegg.html så kommer kanskje bilder etterhvert!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Tjaaa. L&B og andre som har testet Duet mener jo at den er en fullverdig Sonos erstatter.
    De skriver vel utfordrer, ikke erstatter.

Og til tross for det, så er det en del fordeler med Sonos:

*1,5 ganger så stor skjerm
    *2 hånds operasjon av fjernkontrollen -> bedre ergonomi. Vet dette er smaksak, men etter å ha eid IPOD og lign. enheter virker det (for meg) mer hensiktsmessig å kunne styre med begge hender.
    *Sonos sitt rullehjul fungerer mer eller mindre likt som IPOD. Duet sitt fungerer ikke like bra IMO (men sannsynligvis bra nok). Generelt er Sonos kontrollen mer responsiv.
    *Linjeinngang (veldig fint for eksterne kilder som TV/CD-spiller etc etc)
    *Sonos er mer eller mindre 100% stabilt uten noe dropouts. Duet-brukere melder om problemer slik som dette; "The Duet receiver had real trouble keeping signal and synch between rooms, which appeared to be endemic to my house and setup".
    *Subwoofer-utgang
    *Ingen problemer med sync i flere rom. Dette har flere rapportert om på SB/Duet.
    *Bedre zone-kontroll for multirom. Lettere å fjerne/legge til soner, justere volum. Færre tastetrykk.
    *Mulighet for forsterker innebygget i mottaker (ZP100).
    *Håndkontrollen til Sonos er bygget svært solid, mens Duet har mer plastfølelse. Har lest om en rekke brukere som har mistet sin Sonos-kontroll i gulvet, ivrige barnefingre etc etc. uten noe problem. Har selv hatt en kontroll på et fuktig lite bad over lengre tid, og har måtte tørke av vannsprut mer enn en gang. Hadde aldri testet noe lignende med en duet.
    *Ikke avhengig av PC eller trådløst nettverk.
    *Sonos bruker kun båndbredde av en radiostasjon når den streamer fra nettet til flere rom.
    *Eget nett.
    *Har vært på markedet lenger, noe som gjør det mer sannsynlig at flere bugs er rettet opp.

Når det gjelder fremover, så er jeg også litt skeptisk til Logitech. Historisk sett så er det konsernet mest opptatt av å spy ut nye og billige produkter så fort som mulig, uten mye tanke på å videreutvikle det de allerede har sluppet. Kundeservice har vel ikke vært Logitech sitt sterkeste felt heller. Sonos sitt system har derimot holdt seg ekstremt godt siden det kom, og de har ikke byttet ut en eneste komponent. Sonos er også kjent for å lytte på brukerens ønsker når de videreutvikler ny firmware/software.

Nå begynner Sonos å bli flere år gammelt, men det er merkverdig at det fortsatt ikke finnes noe produkt som parkerer det ift. brukervenlighet, GUI, muligeter, kvalitet etc. Ganske imponerende med tanke på at dette er et dataprodukt. Men jeg tror allikevel at det kommer til å dukke opp mye spennende i tiden som kommer (blant annet Duet/SB som nå kom), så Sonos bør kanskje vurdere en real hardware-oppgradering snart om de skal klare å holde den posisjonen de har i markedet i dag.

Sitat Opprinnelig postet av melle
    Hva mener du med SB og MP3 avspilling? Den støtter jo flere formater enn Sonos.Støtter forresten Sonos WMA lossless nå?.
    WMA Lossless, tja jeg vet ikke. Trodde ikke dette var veldig vanlig. Jeg har over 2 terabyte musikk kodet i en rekke ulike format jeg ikke har kontroll over, og har aldri hatt et eneste problem med noen av de filene. Kan være at jeg faktisk ikke har noen WMA lossless. Har en derimot store mengder WMA lossless, så burde man kanskje sjekke opp dette ja..... Personlig anbefaler jeg FLAC når en legger over sine CD`er.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du tror at Sonos er High Class, mens Slim er noen billige og ok greier bør du nok teste produktene litt..
    Vet ikke hva du legger i high-class, men jeg har ikke skrevet noe slikt. Det er dog ikke til å stikke under en stol at logitech-produkter har mer plastfølelse enn mange av konkurentene (dette gjelder vel egentlig det meste fra Logitech). Og vi kan vel være enig om at det er et billigt system. Eller vet du om noe billigere? Faktisk syntes jeg Sonos også er rimeligt ift. hva som finnes på markedet....

Testet slim har jeg gjort. Har både SB og Sonos foran meg nå mens jeg skriver dette innlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mye riktig i det du skriver, selv om ditt svar er tydelig preget å være skrevet av en Sonos-fanboy, men du er tydeligvis veldig opptatt av dette med "Logitech".
    Som du sikkert vet, men overser så er dette egentlig ikke Logitech produkter, de kom inn som eier for ikke alt for lenge siden.
    Alle Slimdevices produkter er utviklet av de i Us og det skal fortsatt være alle de opprinnelige folkene som fortsatt jobber med dette, men under en ny og større paraply.

Når det gjelder kundeservice så har jeg ikke førstehåndserfaring fra det, men ifølge svært mange på f.eks diskusjon.no er de veldig greie, krever stort sett at man bare kutter av ledningsstumpen og sender inn så får man nytt produkt.. Ihvertfall når det gjelder mus til 99 kr :-)

Ellers går mange av dine punkter at Sonas har innebygd forsterker, subwooferutgang, linjeinngang, slikt ønsker jeg overhodet ikke, fordyrer produktet. Du liker at den er 2-hånds, det gjør ikke jeg, du liker større skjerm, joda, det er et stort +, men Controller skjermen har samme oppløsning osv.
    I det hele tatt er det 2 litt forskjellige produkter for litt forskjellig målgruppe kanskje.

Sonos er sikkert et kjempebra, velprøvd og solid kvalitetsprodukt som koster mye mere enn f.eks Duet, spesielt dersom man vil ha flere spillere.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mye riktig i det du skriver, selv om ditt svar er tydelig preget å være skrevet av en Sonos-fanboy, men du er tydeligvis veldig opptatt av dette med "Logitech".
    Du fikk ikke med deg at jeg har en SB her? La oss ikke synke på det nivået at vi begynner å kalle hverandre "fanboys".

Som du sikkert vet, men overser så er dette egentlig ikke Logitech produkter, de kom inn som eier for ikke alt for lenge siden.
    Alle Slimdevices produkter er utviklet av de i Us og det skal fortsatt være alle de opprinnelige folkene som fortsatt jobber med dette, men under en ny og større paraply.
    Det av erfaring denne nye "paraplyen" jeg er skeptisk til. Men for all del, det er en subjektiv betrakning. Jeg handler forøvrig mye utstyr fra Logitech (type mus/tastatur etc).

Ellers går mange av dine punkter at Sonas har innebygd forsterker, subwooferutgang, linjeinngang, slikt ønsker jeg overhodet ikke, fordyrer produktet.
    Hva du personlig ikke har behov for av funksjoner er vel strengt tatt ikke noe godt argument for om et produkt er bedre enn noe annet. Diskusjonen her var om Duet er en fullverdig konkurrent.

Når det gjelder kundeservice så har jeg ikke førstehåndserfaring fra det, men ifølge svært, svært mange på f.eks diskusjon.no er de veldig greie, krever stort sett man bare kutter av ledningsstumpen og sender inn så får man nytt produkt.. Ihvertfall når det gjelder mus til 99 kr :-)
    Tenkte vel mer på support ift. bugs og andre problemer kunden måtte oppleve. Flere som klagde på Harmony etter at Logitech kom inn i regnestykket. Syntes ikke Logitech har vært så flinke på det punktet, men det er heller ikke så lett for et firma på den størrelsen.

Jeg er ikke negativ til Duet (selv om det høres slik ut), jeg syntes bare at Sonos er et mer gjennomført som et multirom system. Det er selvfølgelig en subjektiv mening, men når du etterspør argumenter må jeg nesten komme med mine betrakninger. Jeg syntes ikke jeg fortjenter å bli stemplet som fanboy for det. Logitech er billigere, og sannsynligvis mer enn bra nok løsning for veldig mange. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ingen baktanke med ordet "fanboy", ikke snakk om å synke noen sted, var ikke klar over at det er negativ ladet, men la meg bare si "fan" da..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •