Spm ang Logitech H1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm ang Logitech H1000

Leste 15 sider av posten om logitech h1000 før jeg ga opp, så hvis spørsmålene er postet fra før, så beklager jeg.

Vurderer å kjøpe denne fjernkontrollen, men lurer på en del ting først:

- Kan man endre på knappene i originaloppsettet?

- Er det mulig å lage egne knapper med egne funskjoner? Tenker å lage egen knapp med navn og egen funksjon. Går dette ann i både hovedmeny og under de forskjellige komponentene?
    Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har en nad fjernkontroll med en knapp for power on og en knapp for power off. På Sunwavekontrollen jeg har fra før, så er jeg begrenset til låst layout, så da må jeg velge hvilken knapp som skal få lov til å være "power", den andre må være noe annet "Stereo, Phono" osv..

- Finnes det støtte for denne til HTPC? Bruker mediaportal. Eller må jeg skaffe en mediacenter-kontroll for så å lære opp H1000.

Beklager hvis dette er "irriterende" spørsmål som har blitt spurt før.

--
    Gunnar

** Edit: Bestilte den jeg, så får jeg finne ut om den er no tess selv

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med egen power on og off knapp er ikke noe problem. Har dette på min Denon DVD spiller selv, og det legger Logitechen inn automatisk selv.

Man har også mulighet å si at man har separat eller at det er samme knapp for av og på.

Har selv ikke funnet noen metode å endre tekst osv på menyene. Eller legge inn flere knapper på hoved menyene. Men jeg tror det skal gå ann.

Tror det også skal være mulig å lage egne profiler for forskjellige familie medlemmer. Men har ikke peiling på hvordan.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke endre utseende på knappene hvis det er det du lurer på, bare endre teksten som står under.

Når det gjelder problemet du mevnte med en knapp for power on og off, så er ikke det noe å tenke på. H1000 fikser det.

Når det gjelder knapper for hver enkelt komponent, så kan du få frem så godt som alle knappene som er på originalfjernkontrollen.

Når dette er sagt, så er jeg ikke så veldig begeistret for H1000, synes responsen på knappene i LCD displayet er for treg, hadde vært bedre med fysiske knapper, det er kjappere, men så mange knapper er det jo ikke plass til naturligvis.
    Og du må beregne maaange timer til tweaking for å få den til å fungere optimalt.

Er sånn passe fornøyd, men vil ikke bytte tilbake til den forrige fjernkontrollen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den, hadde den i en uke og solgte den videre. :-P

Med mindre man går til anskaffelse av extenderen, så er den håpløs. Jeg sitter 2-3 meter unna komponenta, og jeg må virkelig sette armen i sving ettersom komponenta mottar sine signaler. Det er garantert at et komponent ikke vil reagere. Men, det har jeg faktisk forståelse for, for dette skjer jo ofte med vanlig fjernkontroll også.

Et annet problem er som du sier razortec. LCD-displayet er altfor treigt og jeg savner flere hardbuttons. Det er også alt for mye dødfelt på fjernkontrollen som gjør den større enn det den trenger å være.

For all del. Det er en flott fjernkontroll til 1000-1500, men 2500 er den virkelig ikke verdt, ennå.. Sitter å vurderer om jeg skal gidde å bestille en harmony one, men jeg er i tvil.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan

Med mindre man går til anskaffelse av extenderen, så er den håpløs. Jeg sitter 2-3 meter unna komponenta, og jeg må virkelig sette armen i sving ettersom komponenta mottar sine signaler. Det er garantert at et komponent ikke vil reagere. Men, det har jeg faktisk forståelse for, for dette skjer jo ofte med vanlig fjernkontroll også.
    Akkurat det problemet har ikke jeg, kan til og med snu kontrollen feil vei, og fortsatt få den til å virke, det er vel noe av det jeg er mest fornøyd med. Merkelig..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk hatt to typer harmony 1000 i hus, og begge var like ille. Ble lei av å trykke helpmenyen hver bidige gang og spesielt da det var slik at en av komponenta ikke gikk til riktig kanal (..fordi jeg ikke peker rett på komponenten).

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Akkurat det problemet har ikke jeg, kan til og med snu kontrollen feil vei, og fortsatt få den til å virke, det er vel noe av det jeg er mest fornøyd med. Merkelig..
    Har heller ikke hatt noe problemer med rekkevidden.
    Har dog et annet problem; IR-ekstenderen har forsvunnet fra fjernkontrollen etter en oppgradering på ny maskin og jeg får ikke lagt den til igjen. Har oppgradert i timesvis uten at det hjelper. Har fjernet den tråldöse signalomformeren fra programmet og lagt den til igjen, men får ikke koblet den opp mot fjernkontrollen. Setter pris på all hjelp her.
    En ennen ting er at jeg har lagt til noen tillegsfunskjoner/knapper, men av en eller annen grunn legger programmet til enda et par ekstraknapper jeg ikke vil ha. Snodig. Har värt veldig fornöyd med kontrollen i det siste, men nå er den altså vanskelig igjen. :evil:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æsj, irriterende at ingen andre har hatt dette problemet. Kanskje jeg sitter for nære da, slik at vinklen blir større? Kan vel umulig være? Jaja, nå er den i hvert fall solgt.

Kan dessverre ikke hjelpe deg med det AW. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min en stund nå, og har stort sett bare positive erfaringer. Synes det er relativt gode muligheter for egen programmering og oppsett av kontrollen. Kan legge til eller fjerne knapper under de ulike "aktivitetene". Funker bra! Har ikke slitt spesielt med at komponenter ikke reagerer, men sliter litt med å få recieveren til å gå til riktig input. Har ikke funnet noen god løsning på dette enda. Endte med å hente frem reciever-kontrollen i tillegg (bare for å slippe å knotte meg gjennom den kronglete hjelp-menyen på h1000).
    De knappene man ikke har tilgang til i de programmerte oppsettene ligger tilgjengelige under relativt ubrukelige undermenyer. Her ligger de hulter til bulter, og bytte mellom de forskjellige sidene med knapper går tregt. Dette er også en grunn til at jeg har valgt å hente frem recieverkontrollen. Oppsett av reciever og mer "avansert knotting" er fortsatt mye enklere og raskere på standard kontroll (bruker forøvrig ekstrakontrollen til Denon, da hovedkontrollen er enda mer ubrukelig enn H1000).
    Men alt i alt til daglig bruk er jeg svært fornøyd med H1000! Til og med min ikke så praktisk anlagte samboer er fornøyd med den. Har ingen problemer med å anbefale den til andre. (Jeg har imidlertid ikke prøvd noen tilsvarende.)

Det skal også gå an å scripte små snutter og tilegne egene knapper, men jeg har ikke testet dette. Har ikke hatt behov foreløpig...
    Men når du spør om du kan lage egne knapper med eget navn og funksjon, gompan, så skal dette være mulig til en viss grad. Du kan, så vidt jeg vet, ikke gi den eget navn, men det skal ikke være noe problem å gi den egen funksjon. Dette fungerer imidlertid kun i hovedmenyen (under aktivitetene), og ikke under de enkelte komponentene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Men når du spør om du kan lage egne knapper med eget navn og funksjon, gompan, så skal dette være mulig til en viss grad. Du kan, så vidt jeg vet, ikke gi den eget navn, men det skal ikke være noe problem å gi den egen funksjon. Dette fungerer imidlertid kun i hovedmenyen (under aktivitetene), og ikke under de enkelte komponentene.
    Jeg fikk laget ny knapp i tekst med funksjon, men det hjalp ikke stort når undermenyene er håpløst treige. Ikke nok med at du må trykke et par 3 ganger før du kommer inn på selve menyen, men det tar faktisk lang tid å rote det frem også. Jeg syns det er uakseptabelt å benytte seg av en "ekstra" fjernkontroll når man har gått til innkjøp av en som skal ta alt og støtte alt. Gikk tilbake til sunwaven min enn så lenge. Med fare for å virke bitter - den var i hvert fall verdt pengene

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke ekstraknappene er noe problem.
    Aktiviteter -> egendefinerte knapper -> Ekstraknapper og legg til det du vil med valgfri tekst. Disse kommer man enkelt til ved å trykke på stjernen nede i høyre hjørne.

De quotene jeg legger ut her, har hjulpet meg gjennom mye:

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av DypBassen
    Syns kontrollen er litt sløv med å styre recieveren min. Har en pioneer ax4asi-s og jeg må peke rett på recieveren for å kontrollere den. Alt annet skrur seg på uten at jeg må peke på dem. Litt irriterende noen ganger når recieveren ikke skrur seg på/ av. Den er også litt treg med å sende signalet selv om delay er på 0. Blir til at jeg trykker flere ganger også plutselig har jeg kommet mye lenger enn jeg ville (tenker da spesielt på volum). Jeg tror mye av dette blir fikset i en nyere firmware versjon. Ellers er jeg veldig fornøyd med kontrollen. Bare man bruker mye tid på den, blir den etter hvert bedre enn man skulle tro

Dette kan justeres bort. Sannsynligvis er det må du sette inter-komponent delayen høyere. 1000 ms f.eks.
    Det at signalet er tregt kan du også fikse, men ikke ved å justere kommando delayen. Det er en sak som er gjemt inne i feilsøkingssystemet i programvaren, ikke i det vanlige menyene, hvor du bestemmer hvor lenge signalet skal sendes hver gang. Du kan her velge verdier fra 0 til 5. Sett denne til 0 for komponentene dine så vil du se at de reagerer mye mer responsivt på f.eks volum opp/ned.

Trykk på feilsøkingsknappen -> Velg komponent -> Vis flere problemer -> xxxx ser ikke ut til å motta alle kommandoene riktig -> Komponenten er for følsom for enkelte kommandoer (f.eks. øker lydstyrken for raskt når du skrur opp lyden) -> Velg 0

Så fungerer det nok mye bedre!!

Slå av forsterker:
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av AndersT2
    Jeg har ett problem med at min ikke slår av forsterkeren min. Jeg satte i driveren at det er samme knapp, men det hjalp ikke. Den finner riktig funkjon når jeg bruker hjelp på kontrollen.

Vil den lære dette av seg selv etter hvert? Eller må jeg fortsette å prøve meg frem til jeg får det riktig i driveren?

Øk inter-komponent delayen på forsterkeren. Prøv med f.eks 1500 ms

Komponenter -> forsterker -> Juster intervallene -> Signalblokkering <-- (øk denne)

Tekst-TV:
    For å få tekst-TV så må man lage egen aktivitet. Trykke legg til ny aktivitet, så kommer valget tekst-tv opp. Der velger man om man vil bruke TV eller GET til det.

Ettelleranet:
    Har du prøvd å legge inn delay mellom komandoene?

Evt, sette TV på A (og kun A), dekoder og receiver på B (siden de virker hele tiden), og resten på C og D alt etter som?

Valg av inngang:
    Det med valg av inngang virker som å være svært vanskelig på enkelte TV'er, inkludert min egen. Dersom du har egne knapper for hver inngang på fjernkontrollen er saken enkel, da bruker du bare denne metoden (metode 2) siden den er den eneste som fungerer noe særlig. Selv har jeg ingen direkteknapper for innganger på originalfjernkontrollen, men i Harmony databasen lå det direktesignaler for alle innganger, og alle bortsett fra HDMI fungerer.
    Metoden min her ble da å be TV'en om å sette til RGB (som er inngangen over HDMI i listen) ved påslag vha direkteknapp, for så å manuelt scripte at den skulle åpne input menyen og bla et steg nedover og dermed velge HDMI. De tre andre metodene man kan velge for inngangsvelging (1, 3 og 4) fungerer svært upålitelig her hos meg.

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av dakjos
    Orginal kontrollen min har egne ingang knapper,alt fra inngang 1 til 5+pc..
    Men hvor legger jeg inn disse?

Utrolig dårlig hvis denne kontrollen ikke klarer å sette til riktig inngang,spør du meg er da vitsen borte..Dette skal ordnes med et trykk,ikke surre rundt i menyen og bruke hjelpe assistanten hele tiden..

Da skal dette være planke. Du må sørge for at du har lang nok oppvarmingstid for TV'en slik at du er sikker på at den er klar til å motta kommandoene. Deretter sørger du for at metode 2 er valgt for å velge inngang (egne knapper per inngang) og da vil du få spørsmål om hvilke knapper i databasen som skal benyttes for å velge hvilken inngang.

Fra stereo til surround:
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Razortec
    Jeg skulleogså likt å få til egne knapper på skjermen der jeg vil ha dem. For å bytte fra 2 til 7kanalers lyd på recieveren min må jeg bla alle 14 sidene for å komme til det alternativet
    Men Logitech er jo kjent for å lage bra hardware, mens softwaren er utrolig elendig! Det tror jeg gjelder absolutt alle produktene deres.

det er jo bare å legge til den funksjonen i tillegsmenyen. Eg har selv lagt til displaydimming, tekst og audio funksjon under "stjerne" menyen ved dvd avspilling. Under cd avspilling har eg en "surround mode" knapp å trykke på under denne menyen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Jeg syns det er uakseptabelt å benytte seg av en "ekstra" fjernkontroll når man har gått til innkjøp av en som skal ta alt og støtte alt.
    Ser poenget ditt, men ser det likevel ikke som noe problem. Tanken var å få seg en kontroll som kunne forenkle den daglige bruken, og til det er den absolutt tilfredstillende og vel så det! Når man først har fått satt den opp slik man vil, trenger man i teorien ikke å gå inn i listene over knapper uder de ulike komponentene i det hele tatt.
    Eneste jeg ser som et irritasjonsmoment er problemene med input på recieveren. Dette er helt sikkert en smal sak å fikse, om jeg bare gidder å ta meg tid til å titte på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes ikke ekstraknappene er noe problem.
    Aktiviteter -> egendefinerte knapper -> Ekstraknapper og legg til det du vil med valgfri tekst. Disse kommer man enkelt til ved å trykke på stjernen nede i høyre hjørne.
    Ah! Takk! Nå skal det programmeres

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget ditt, men ser det likevel ikke som noe problem. Tanken var å få seg en kontroll som kunne forenkle den daglige bruken, og til det er den absolutt tilfredstillende og vel så det! Når man først har fått satt den opp slik man vil, trenger man i teorien ikke å gå inn i listene over knapper uder de ulike komponentene i det hele tatt.
    Eneste jeg ser som et irritasjonsmoment er problemene med input på recieveren. Dette er helt sikkert en smal sak å fikse, om jeg bare gidder å ta meg tid til å titte på det.
    Det med input, legges enkelt inn første gang, så lenge man hvet hvilke komponent som går til hvilke inngang. Har aldri hatt problemer på det punktet.

Problemet er vel hvis Denon ikke har egne signaler for de forskjellige inputene, men jeg ville tro en så avansert produsent som Denon er, at de har dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det med input, legges enkelt inn første gang, så lenge man hvet hvilke komponent som går til hvilke inngang. Har aldri hatt problemer på det punktet.

Problemet er vel hvis Denon ikke har egne signaler for de forskjellige inputene, men jeg ville tro en så avansert produsent som Denon er, at de har dette.
    Regner i grunnen med at det bare er å sette opp litt lenger delay etter oppstart...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til... Har lagt inn en del egendefinerte knapper nå, men får dem ikke til å ligge i samme rekkefølge på kontrollen som jeg legger dem inn i softwaren.
    Er jo forsåvidt ikke noe problem. Bare litt rart... Fler som opplever det samme?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til... Har lagt inn en del egendefinerte knapper nå, men får dem ikke til å ligge i samme rekkefølge på kontrollen som jeg legger dem inn i softwaren.
    Er jo forsåvidt ikke noe problem. Bare litt rart... Fler som opplever det samme?
    Ja, jeg får til og med knapper jeg ikke har lagt inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •