Phillips pronto - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har prøvd å laste ned å installere siste versjonen av Remote Database?

Når jeg prøver å "Restore my database" og velger den nye filen så får jeg bare "Database restore Failed!"

Men holder på å laste ned ProntoEdit Professional 2.1 nå, så kanskje den funker bedre.

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg brukte Remote Database brukte jeg funksjonen "Open other database i PEP2. Bruke så valget "Add to my database" for å legge inn komponenter jeg hadde behov for.
    Du behøver ikke å kjøre en restore for å bruke andre databaser.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg svææært fornøyd med TSU-9600. Noen hevder nok at den er litt vanskelig programmerbar, uten at jeg vet så mye om dèt, for min elektriker satte den opp og skreddersydde den etter mine behov. Styrer alt av lys, bilde, lyd, ja til og med utluftings-vifta i min kino

..Må bare få byttet ut PS3 som benytter seg av blue-tooth. Har en BDP-LX08 fra Pioneer i bestilling..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    Når jeg brukte Remote Database brukte jeg funksjonen "Open other database i PEP2. Bruke så valget "Add to my database" for å legge inn komponenter jeg hadde behov for.
    Fikk lastet ned PEP2 nå jeg og, og da fungerte alt utmerket

Var å snoket litt på tråden din, å kikket litt på pronto oppsettet ditt.
    Kan du legge det ut når du blir "ferdig"? Kjekt å se hvordan andre har gjort det, å få litt innspirasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått brukt PEP 2 i noen timer nå, å det er mye bedre/lettere å jobbe med enn PEP1. Den muligheten med å kunne justere på linje horisontalt/vertikalt hjalp en del med finjusteringen.
    Men en ting jeg ikke fikk til var å lage egene kodesider og linke til aktiviteter. Fikk til å linke til den riktige siden, men ikke til den riktige aktiviteten...

Legger ved mitt siste utkast. Langt ifra ferdig men det begynner å funke bra for meg
    Startet med mange macros men gikk etterhvert bortifra det. Ble bare krøll med det utstyret som kun har "power toggle" og ikke "on/off". Nå bruker jeg bare noen "idiotsikkre" macros, + linker til hverenkelt fjernkontroll.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FrodeT
    Startet med mange macros men gikk etterhvert bortifra det. Ble bare krøll med det utstyret som kun har "power toggle" og ikke "on/off". Nå bruker jeg bare noen "idiotsikkre" macros, + linker til hverenkelt fjernkontroll.
    Det er da den eminente funksjonen "power sense" på RFX9600 kommer til nytte. Merker forskjellen mellom strømtrekk i standby og stømtrekk i "on" og så bruker du dette videre i logikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hadde vært noe Kan man programere det uten prontoscript?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    Kolla punkt #28 i FAQ

Royal Philips Electronics - Pronto

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det er da den eminente funksjonen "power sense" på RFX9600 kommer til nytte. Merker forskjellen mellom strømtrekk i standby og stømtrekk i "on" og så bruker du dette videre i logikken.
    Powersense funksjonen fungerer kun på maks 30VDC. Fungerer greit så lenge komponenten som skal toggles har 12V trigger ut. Det er en 5V utgang, slik at det er enkelt å koble på utstyr som kun trigger et rele ved påslag. Siste alternativ er på komponenter som har 230VAC kontakt ut for oppstart av andre komponenter (spesielt receivere), da er det bare å montere en 12V adapter som trigger en power-sense inngang.

Men ofte er det snakk om enkelt utstyr som overhode ikke har noen utganger, og ikke kan annet enn å toggles (for eksempel Get sin dekoder). Da må en ha en sensor som føler på enten video, bilde eller rett og slett senser på en diode og gir et lukket/åpent signal eller en spenning ut. Xantech og Elan har en del slike produkter som etter sigende fungerer utmerket, men det er mulig en må inn med et ekstra rele og strømadapter. Siste alternativ er å bruke en enhet som merker forskjell på strømtrekket til apparatet. Tror det siste alternativet nok koster mer.

Men når en VET alt det her, er det mye lettere å velge komponenter som er fornuftig bygget i første omgang, da med RS-232 og kommandoer for alt.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå installerte jeg nettopp prontoedit v2.0, og må si jeg likte v1.1 bedre. Likte ikke at man kun kan se en skjerm om gangen, eller vet noen om det går å åpne flere skjermer samtidig ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Siste alternativ er å bruke en enhet som merker forskjell på strømtrekket til apparatet. Tror det siste alternativet nok koster mer.

Men når en VET alt det her, er det mye lettere å velge komponenter som er fornuftig bygget i første omgang, da med RS-232 og kommandoer for alt.
    Såklart, power sense blir en "nødløsning" i forhold til RS232 og diskrete koder.
    Jeg var nok litt uklar i min forrige post ser jeg, for jeg er klar over at man trenger 3de parts hardware for å sense strømtrekk på 230V utstyr

Uansett svært greit å ha tilgang til funksjonen, hvis man f.eks har komponenter man ellers er svært fornøyd med (og som kanskje koster en bit) uten å ha RS232, så kan man i alle fall være sikker på at man kan stole på om de er av/på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Såklart, power sense blir en "nødløsning" i forhold til RS232 og diskrete koder.
    Jeg var nok litt uklar i min forrige post ser jeg, for jeg er klar over at man trenger 3de parts hardware for å sense strømtrekk på 230V utstyr

Uansett svært greit å ha tilgang til funksjonen, hvis man f.eks har komponenter man ellers er svært fornøyd med (og som kanskje koster en bit) uten å ha RS232, så kan man i alle fall være sikker på at man kan stole på om de er av/på.
    Powersense är ofta enda sättet att ha kontroll på ON/OFF på satellitboxar, de saknar nästan alltid diskreta kommandon. Man använder enklast stift 9 på deras scart kontakt för att kontrollera status.

MVH

Peter /Altavox

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •