Grado sr225 og hodesettforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grado sr225 og hodesettforsterker?

Heisann

Solgte anlegget mitt for en stund siden, men savnet litt godlyd. Jeg bestemte meg for å invistere i ett godt headsett, valget falt på Grado sr225. Bestilte de fra USA, betalte 1500 kr for de Fikk de her om dagen, kjempebra lyd! Synest ikke de er noe ubehagelig å ha på som noen mener, de lekker derrimot mye lyd, så det burde være ganske stille rundt deg

Så over til spørsmålet: Jeg kobler disse telefonene til en bærbar (acer 5920), En stasjonær ( lydkort Onkyo pc90) Og en ipod. Vet det er lett å presse mer godlyd ut av disse hodetelefonene hvis jeg kjøper en hodetelefonforsterker eller noe liknende. Er det noen som har noen linker/tips? Har ikke så mye penger igjen så 8-900 er egentlig maks av det jeg har lyst til å gi nå

Takk for svar.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av juleribba
    Heisann

Solgte anlegget mitt for en stund siden, men savnet litt godlyd. Jeg bestemte meg for å invistere i ett godt headsett, valget falt på Grado sr225. Bestilte de fra USA, betalte 1500 kr for de Fikk de her om dagen, kjempebra lyd! Synest ikke de er noe ubehagelig å ha på som noen mener,
    Har hatt Grado selv (bruker AKG og Sennheiser idag) og de ble mer behagelige etter at jeg bøyet hodebøylen slik at presset mot tinningene ble mindre. Men komforten er ikke på høyde med Sennheiser og AKG (Grado-hodetelefoner er ikke akkurat kjent for sin komfort). Etter å ha lyttet i flere timer med disse hodetelefonene kan det fort bli litt varmt rundt ørene.

de lekker derrimot mye lyd, så det burde være ganske stille rundt deg
    Det er jo åpne dynamiske hodetelefoner, så det er ikke å rart i

Så over til spørsmålet: Jeg kobler disse telefonene til en bærbar (acer 5920), En stasjonær ( lydkort Onkyo pc90) Og en ipod. Vet det er lett å presse mer godlyd ut av disse hodetelefonene hvis jeg kjøper en hodetelefonforsterker eller noe liknende. Er det noen som har noen linker/tips? Har ikke så mye penger igjen så 8-900 er egentlig maks av det jeg har lyst til å gi nå
    Hodetelefonforsterkere i den prisklassen låter generelt sett ikke noe spesielt bra, men de gir i det minste et lite løft i lydkvaliteten sammenlignet med vanlige hodetelefonutganger. Har selv testet flere hodetelefonforsterkere, og den eneste jeg kan komme på som kanskje er verdt å prøve er Rega Ear. Men jeg synes denne støyet litt for mye, så du må nesten prøve deg frem.

Hvis du er villig til å betale mer, så vil jeg anbefale X-Can v3, som jeg bruker selv og som jeg er meget fornøyd med. Denne rørforsterkeren koster ca. 4500,-. Høres kanskje litt mye ut, men lydkvaliteten er veldig bra, prisen tatt i betraktning.

En annen ting du bør huske på er innspillingstiden: Det kan ta noen timer før hodetelefonelementene er spilt inn. Alle hodetelefonene jeg har hatt de siste 10 årene (inkludert Grado) har fått bedre lyd etter noen dusin timers spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gradoer klarer seg generellt bra uten ekstra forsterker, men en liten forskjell vill du nok merke.
    hvis du er ute etter en portabel forsterker til f.eks ipod er c&c box+ ett bra og rimelig alternativ.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •