Tips Ipod Touch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips Ipod Touch

Er mulig jeg er litt dummere enn gjennomsnittet, men det er to ting med touchen som har irritert meg grenseløst. Men så i dag fant jeg svaret på begge to!
    Kan godt hende jeg er den eneste som har slitt med dette, men jeg tenkte å dele det likevel.

Problem 1:
    Æ, Ø og Å. Har slitt og bannet lenge over dette, og ble i grunnen litt skuffet over at det var så enkelt! Og enda værre var det at det var lillebror som fant ut av det!
    Løsning:
    Om du holder inne A eller O på tastaturert, får du opp spesialtegn under bokstaven. Litt klønete at når du slipper, blir det borte. Du må altså trekke fingeren til ønsket bokstav. Krøkkete, men det funker.

Problem 2:
    Redigere ikoner på skrivebordet.
    Løsning:
    Er samme greie her. Hold fingeren på ett av ikonene, og de begynner å hoppe og danse. Nå kan du flytte på dem, slette dem eller definere flere skrivebord. Litt kjekt nå etter at siste firmware kom, og du kan legge ut snarveier til nettsider...

Håper dette var til hjelp for noen som har slitt med det samme som meg!
    Og om det er noen som har andre tips, er det bare å fyre løs!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten... En ting til som neppe er en nyhet, men kanskje verd å nevne. Ved å gå inn i video-listen og trekke til en av sidene, har du mulighet til å slette videofiler uten å koble til itunes. Er ikke helt sikker på hensikten, men det kan jo kanskje være litt greit...?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Akeem!
    Jeg er nok litt dummere enn gjennomsnittet selv, jeg får ikke den siste oppdateringen til å fungere! Inne på itunes står det at ipoden har den nyeste programvaren (1.1.3) Men kan alikevel ikke forandre på skrivebordet, lage snarveier osv, har heller ikke kommet noen mail funksjon..... Har du noen formening om hva jeg har gjort feil tro?

Hilsen
    Sveinung

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung
    Hei Akeem!
    Jeg er nok litt dummere enn gjennomsnittet selv, jeg får ikke den siste oppdateringen til å fungere! Inne på itunes står det at ipoden har den nyeste programvaren (1.1.3) Men kan alikevel ikke forandre på skrivebordet, lage snarveier osv, har heller ikke kommet noen mail funksjon..... Har du noen formening om hva jeg har gjort feil tro?

Hilsen
    Sveinung
    Jeg slet med det samme selv. Står masse tips og greier på ulike forum på nettet, men jeg fikk ikke de til å funke.
    Jeg gå utifra at du har lastet ned oppdateringen allerede, men ikke fått den over på ipoden. Jeg tror grunnen til det er at maskinen din ikke er atuorisert (registrert) hos iStore.
    For å gjøre dette går du inn på Butikk -> Autoriser datamaskin.
    Deretter høyreklikker du på ipoden din og velger overfør kjøp. Dette funket bra for meg ihvertfall.
    Håper det hjalp!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd "overfør kjøp" nå! Trodde du var inne på noe, men ingen forandring..... prøvde å koble en kamerat sin ipod til! Men akurat det samme, det ser ut til at den blir oppdatert! stokkes om på rekkefølgen hos snarveiene, samt at den nederste linjen der hvor vi har Musikk, video osv... blir markert på en annen måte. Ellers ingen forandring! :S

Koster denne oppdateringen noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Da er jeg ikker sikker på hva problemet kan være.
    Selve oppdateringen til 1.1.3 koster ikke noe, men programpakken koster ca. 150 kr.
    Programpakken inneholder karttjeneste (mot google earth), aksjekurser, vær, mail og notatblokk.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en sak jeg lurer på med podcaster på Touch.

Lastet ned noen podcaster på Touch via trådløst, når jeg senere syncroniserte med Itunes så slettet den de jeg hadde lastet ned trådløst selv om jeg ikke hadde hørt på de? Den er satt opp til å slette podcaster som er hørt på, men dette var ulogisk.

Forøvrig er det fantastisk å zoome inn og ut på bilder med å dra to fingre mot eller fra hverandre :-D Dette vet sikkert alle som har touch, men sier det for sikkerhets skyld.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har koblet ipoden min til en headamp med en minijack-stereokabel.

På headampen er det en usb 6 pol inngang. Om jeg kjøper et adapter vil jeg kunne spille musikk via usb kabelen, og la dacen i headampen konvertere signalet?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har "slukket skjermen" og hører på musikk/podcast. Da kan du få opp play-pause-skip-volum med å dobbeltklikke på den runde knappen under skjermen.
    Da slipper du å trykke- slide virtuell tastlås for så å sette på pause el.lign.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •