Råd: Styr unna Logitech Harmony 1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd: Styr unna Logitech Harmony 1000

For ca 8-10 år siden kjøpte jeg en Marantz (Phillips) fjernkontroll som var programmerbar. Man kunne koble den til serieporten på datamaskinen, og via et enkelt program kunne man tegne knapper og figurer for å lage sitt egne bilde for fjernkontrollen til stuelekene. Læringen var grei nok, man pekte bare på den med originalfjernkontrollen, så lærte den kodene. Du kunne (og kan fremdeles) gå på internett for å hente både ferdige skjermbilder, knappeoppsett, og kontroller til ulike enheter. bakdelen er at programvaren funger ikke på nyere OS enn windows 95, og den krever at datamaskina har en serieport (de fleste nye laptoper har ikke dette)

Dette var 8-10 år siden

Nå til jul fikk jeg en ny Logitech Harmony 1000 fjernkontroll av dama.
    Den var tynn, flott, har USB grensesnitt og er dyr. Veldig dyr.
    En CD med medfølgende programvare var enkel å installere gjør at du kan koble fjernkontrollen til internett og på den måten få tilgang til nesten 200 000 ulike komponenter. Deretter velger du bare hva du selv har, så sørger fjernkontrollen for å laste det ned. Suverent!

Greit nok, men til tross for en fargerik skjerm så får jeg ikke tegnet en eneste strek selv med noen som helst software. Det har Logitech bestemt.
    Reklamen sier “tilgang til over 170 000″ komponenter, men dette er bare grunnleggende tilgang. Jeg kan ikke utføre kommandoen “justér volumet på venstre høyttaler” fra denne fjernkontrollen, fordi dette ikke finnes blandt de 170 000 komponentene som Logitech skryter på seg å ha.
    Jeg har en EAD Theatermaster Encore som den originale fjernkontrollen har daua på, og det Logitech har til denne er stort sett kanalvelger og volum opp/ned + noen få VELDIG grunnleggende kommandoer.

Jeg kan HELLER ikke bruke softwaren til å ta kontakt med noen andre som faktisk HAR en komplett liste over kommandoer til EAD Encore, og få oversent som en eller annen slags fil - programvaren støtter ikke dette.

Min 10 år gamle Marantz trenger lading ca. 1 gang i måneden. Den går bare ikke tom for strøm. Den har også rekkevidde. Den nye, og dobbelt så dyre Logitech fjernkontrollen klarer knapt 2 dager før den sier at den vil i laderen. Og rekkevidden er til å le av. Jeg må faktisk reise meg fra sofaen og gå bort til anlegget for at den skal kunne klare å utføre det den skal på enkelte av mine komponenter. Logitech selger selvsagt signalforsterkere til sine fjernkontroller. Grådige jævler!

Logitech har med Harmony 1000 laget en fjernkontroll med elendig rekkevidde. Den klarer ikke 4.5 meter! Batteriet dør på 2-3 dagers normal bruk uten lader, og du kan IKKE lage ditt egne brukergrensesnitt til den svære skjermen - det er logitech's way eller the highway.

Om du bare har 2-3 komponenter i stua, så trenger du ikke en Harmony 1000. Har du fler, så anbefaler jeg at du styrer unna. dette er en dårlig kontroll, med dårlig rekkevidde, og dårlig software.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen problemer med rekkevidden på min, men jeg sitter rundt 3 meter unna. Alle knapper og funksjoner kan læres fra originalfjernkontrollen dersom en funksjon ikke er helt støttet eller fungerer ordentlig i den versjonen som ligger i databasen på nett, så skjønner ikke helt hva du mener med å styre balansen f.eks. Støttes det av originalfjernkontrollen støttes det av Harmony 1000. Du forventer vel ikke at den skal gjøre noe som det ikke finnes støtte for originalt?

Jeg har aldri hatt behov for å endre på brukergrensesnittet selv så det bryr jeg meg ikke om.
    Jeg er faktisk meget fornøyd med min. Den klarer alt jeg ber den om, bortsett fra å skifte automatisk til HDMI på min tv fordi tv'en min er litt vanskelig på dette området, og jeg ikke har orket å legge sjela i å få det til å fungere. Manuelt går det fint.

Lading er ikke noe tema siden jeg bare setter den i sin faste plass i ladeenheten hver kveld når jeg er ferdig med den for dagen. Der står den like fint om natten som når den er slengt på stuebordet.

Man er imidlertid avhengig av å tweake latencyer, kommandohyppighet o.l for å få en like snappy følelse som med originalkontrollene, hvis ikke er alt sirup og halvtregt og ting virker litt tilfeldig.

Alt i alt kan jeg i hvertfall anbefale denne på det varmeste med nyere software og en liten innsats med tweaking og oppsett av aktiviteter siden standardforslagene ofte fungerer svært dårlig mtp på knappelayout o.l (den gamle softwaren hengte seg ofte opp).
    Dette gjelder selvfølgelig så lenge man sitter innen rekkevidde, men det hørtes rart ut at 4.5 meter er for langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow..

Det var en knusende dom.

Selv har jeg en simplere harmony.. 525 eller noe.
    (den de selger overalt til omlag 500kr)

Er godt fornøyd med å ha fått stuet vekk fjernkontroll til reciver, pj, dvd-spiller, tuner, hdmi-switch.
    (den gjør forøvrig det greit på alt utenom min force satelitt tuner, må ofte trykke flere ganger for at det skal skje noe på den)

Men sant skal være sant.
    Sitter i grunn å venter på en universal universalfjernkontroll.

Ser i nye vimenn at phillips skal slippe en ny sak, den kan man styre pcer med og. Muliig du bør kikke litt på den siden harmony konseptet ikke gjør deg glad.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg irriterer meg over at den i ny og ne blar gjennom kanalene i et rasende tempo uten å stoppe. Ellers er jeg veldig godt fornøyd. Når de får fikset problemet vil jeg si det er en drømmekontroll.
    Og på egendefinerte knapper(?) kan du selv skrive inn hva du vil kommandoen skal hete, så noe kan du ihvertfall designe selv.

Fjernkontrollen er for dyr til å ha slike bugger, men når dette en gang blir fikset er den verd pengene.
    Jeg vet at Logitech tar dette seriøst, jeg har selv fått et spørreskjema fra dem som tok nesten en halv time å fylle ut. Det gikk i detaljer på hva man synes kontrollen mangler og hva man skulle ønske den har, hva man vil endre etc. Grundig spørreundersøkelse. Jeg tipper problemene blir løst snart.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    wow..

Er godt fornøyd med å ha fått stuet vekk fjernkontroll til reciver, pj, dvd-spiller, tuner, hdmi-switch.
    (den gjør forøvrig det greit på alt utenom min force satelitt tuner, må ofte trykke flere ganger for at det skal skje noe på den)
    Jeg er også godt fornøyd med min Harmony 1000, selv om den ikke er perfekt. Kunne godt vært litt mindre og mulig å styre med ei hånd.

Litt off topic men når det gjelder Force så er det mulig å fikse. Jeg kontaktet Logitech support med en annen sak, og da spurte jeg om Force i tillegg.
    Prøv å send en mail til Shafiq_Shamji@logitech.com. Du må oppgi brukernavnet ditt hos Logitech. Han må gå inn på kontoen din å gjøre noen forandringer der.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine 20 øre:
    Det ble atfor mye tweaking av kommandoer før jeg fikk et resultat jeg var noenlunde fornøyd med - i tilegg virket det som glassbordet jeg har stående fremfor komponentene blokkerer for signalet - må reise meg (huff) fra sofaen for å være sikker på at komponentene reagerer.

Dersom noen ønsker å kjøpe en Logitech Harmony 1000, så har jeg en slik til salgs! Ligger på AVtorget!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av funksjonene du etterlyser kan programeres, du er bare utolmodig.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare ett problem, at ting går sakte. Som å kjøre Vista på en pentiumII.

Vet at det kan fikses, har bare ikke tatt meg tid til det enda Men det skal jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden så lite det skal til for at dere skal bli fornøyd! Jeg ville trodd at dere forventet bedre kvalitet fra et så dyrt produkt. Som sagt, Marantz/Philips har en identisk løsning som er ca. 10 år gammel, og som er bedre på avstand, programmerbarhet, batterikapasitet, og det å dele enkeltkomponenter med andre brukere over internett.

Vi snakker egentlig om en programmerbar radiosender/IR sender. Mobiltelefoner er jo billigere enn denne rakker'n!

10 år etter Marantz kommer denne dårlige kopien som koster dobbelt så mye, og som gir lite tilbake. Det eneste jeg kan si er : kjøp softwaren min! Er dere fornøyde med den fjernkontrollen, så kommer dere til å DIGGE softwaren min også, bare gi meg et par dager til å lære meg assembler.. fint jeg kan loppe noen for penger!

Seriøst, dette ER et dårlig produkt - ja det funker fint på kort avstand og enkle produkter, men da trenger man heller ikke denne sværingen - da holder det med en hvilken som helst programmerbar fjernkontroll.

Når Logitech bruker som salgsargument at de støtter 175 000 apparater, da bør de støtte de FULLT ut, og ikke bare delvis - det hadde ikke vært tillatt å markedsføre produktet slik her i landet. Du kan ikke si "joda, vi har støtte for VCR-805" dersom man ikke kan stille klokka på video'n via fjerrisen. Da er den IKKE støttet. Den har da det vi kaller for "partial support" på engelsk, eller "delvis støtte".

Nei, gutter, dere er ikke maskuline nok! Slå i bordet, skrik ut noen velvalgte nordnorske/trønderske fraser og gi Logitech tilbakemelding på at de ikke slipper unna å levere denne typen makkverk uten at det blir lyd av det!

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg testa harmony 1000, men jeg har en harmony 525....i en skuff.
    Makan til bedriten sak har jeg aldri vært borti. Tungvint programvare og klossete kontroll.
    Det er mye kjappere å bruke originalkontrollene i motsetning til å samle alle i 525.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere; Harmony 1000 støtter alle kommandoer til fjernkontrollen den skal erstatte, så jeg ser ikke helt problemet her. Får du det ikke til å fungere, mistenker jeg at du ikke har satt deg nok inn i programmeringsmulighetene. Det er riktignok noen småting jeg savner i layouten, men vet ikke om andre kontroller som har dette eller som jeg er interessert i å ha. Jeg bruker min til å styre TV, DVD-recorder, surround-prosessor og snart min PS3. Den har alle kommandoene til disse komponentene, det gjelder bare å finne ut hvor de ligger og hvor man vil ha dem. Har en relativt stor stue og har overhodet ingen problemer med å styre noen av komponentene fra 5-6 meter unna. Når det gjelder batterikapasiteten er det ikke verre enn at man setter den i dockinstasjonen over natten, så er den oppladet.

De virkelige problemene med kontrollen bør kunne fikses etterhvert med en oppgradering.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal i grunn ikke så lite til for å bli fornøyd. Jeg har et produkt som gjør akkurat det jeg vil at det skal gjøre, den er stabil og den gjør det meget bra! Nesten alt du klager på kan ordnes med en smule egeninnsats og vilje.

Det høres for meg ut som om du rett og slett ikke liker måten logitech har valgt å gjøre ting på og da har du definitivt valgt feil kontroll. Dette synes jeg dreier seg mer om smak og forventninger enn om at Harmony 1000 ikke løser oppgaven sin. Det er også feil kontroll dersom du forventer at det skal være plug and play.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    Nå har ikke jeg testa harmony 1000, men jeg har en harmony 525....i en skuff.
    Makan til bedriten sak har jeg aldri vært borti. Tungvint programvare og klossete kontroll.
    Det er mye kjappere å bruke originalkontrollene i motsetning til å samle alle i 525.

Har selv en 525, som nå har erstattet kontrollene til: Tv, Pj, Paraboltuner, Dvdspiller, Receiver..

Den funker som gull.. Og å trykke på "se på tv" og alt kommer på og i rett modus, det er supert.. Ser noe mer cleant ut enn å ha 5 stk kontroller på stuebordet også.. Men som vanlig, så har vi jo alle en oppfatning, og du har din

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er om det finnes noen bedre fjernkontroller enn Logitech. Er det noen som har prøvd Vexo?
    VEXO remote control design

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig og dyr (Vexo): GEAR Online - Ruwido Vexo

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet Logitech Harmony 1000 selv, men hører om mange som er fornøyd.
    Selv har jeg hatt Philips Pronto i mange år, og må si meg veldig godt fornøyd med den. Lærekurven er lit brå, men det går fort over. Dette er vel samme type du har hatt, Kutch, men dette er en nyere modell med USB tilkobling.
    Med Pronto'en kan du lage alt fra bunn selv, og hvis du ikke vil bruke "learning-mode" finner du det meste på Welcome to Remote Central: Universal Remote Control Reviews & More! allikevel.

Alle universal-fjernkontroller har sine "hangups". Det gjelder bare å finne den som har hangups du kan leve med.
    Pris vil altid være viktig, men hvis du ikke bryr deg om det, er både Nevo SL (9000,-) og Royal Philips Electronics - Pronto Philips iPronto (fra 5000--->20000,-) to utrolig gode programmerbare fjernkontroller.

Den dagen universale fjernkontroller også dekker RF kommer jeg til å løpe å kjøpe ny. Men foreløpig holder Pronto'en stand, kanskje i tillegg til en Harmony 885 i stua.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeh har også en gammel Pronto (Marantz RC5000i) som fungerer utmerket. Displayet er litt tregt å skifte bilde, men ellers er det bare velstand. Batteriet holder i måneder, den har en senderstyrke som kan koke vann og er tilnærmet fritt programmerbar. Helt topp!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batterilevetid på 2-3 dager er jo bare helt latterlig. :???: Takk for advarselen Kutch! Harmony 1000 styrer jeg glatt unna da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner rett og slett ikke problemet med ladingen når det følger med en kjempefin dockingstasjon man kan sette den i om natten? Det er det dockingstasjonen er tiltenkt.

Hvorfor er folk så i mot å gjøre dette?

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Hm Ja

Kan ikke si at H-1000 var særlig bra nei.
    Så derfor er min nå solgt, tapte selv sagt masse penger på det.
    Men har lekt litt med noen Marantz F-kontroller det er saker det.

Så for de som liker å bruke det alle andre må bruke så kan de bruke H-1000.
    Men jeg skal ha meg en Marantz f-kontroll, det funker da, og man kan lage sine egne knapper og funksjoner.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •