Råd: Styr unna Logitech Harmony 1000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå oppgradert fra pronto ru940 til tsu9400.
    Poenget er at tsu9400 har mulighet for toveis komunikasjon,fargeskjerm og flere faste knapper.
    Min 8 år gamle ru940 fungerer enda prikkfritt.
    Har prøvd å sette opp en harmony, men når du er vant med prontoedit4/profesional blir det et STORT tilbakeskritt.

Hadde heller kjøpt en gammel pronto modell på ebay en, en ny harmony.

9400 og 9600 er enda ganske nye, men sitter folk i hele verden og utvikler nye muligheter for å styre det aller meste. Web kamera på fjernkontroll skjermen, mediacenter, slimserver......... snart bussystemer eib/knx.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del problemer med div småproblemer,har nå alt blitt løst mye med hjelp fra bra kundeservice fra Canada..
    Gjelder bare å ha litt god tålmodighet med konfigurasjonen..

Nå fungerer den som en drøm
    Anbefales på det sterkeste!
    Og det med lading tar jeg ikke som et problem,hvor denne kontrollen står elegant i laderen sin

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg irriterer meg over at den i ny og ne blar gjennom kanalene i et rasende tempo uten å stoppe.
    Jeg hadde også dette problemet, men det forsvant når jeg stilte alle delayer o.l. ned til 100ms på alle komponenter. Hvis noen fortsett oppførte seg rart stilte jeg litt og litt opp på den aktuell komponenten til jeg ble fornøyd.

Jeg var også rimelig frustrert i begynnelsen, men alt løste seg ved oppdatering til nyest firmware, samt noen timer med tweaking. Nå er jeg kjempefornøyd og har akkurat installert en IR extender slik at jeg ikke trenger å peke på komponentene for å styre dem.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Jeg hadde også dette problemet, men det forsvant når jeg stilte alle delayer o.l. ned til 100ms på alle komponenter. Hvis noen fortsett oppførte seg rart stilte jeg litt og litt opp på den aktuell komponenten til jeg ble fornøyd.

Jeg var også rimelig frustrert i begynnelsen, men alt løste seg ved oppdatering til nyest firmware, samt noen timer med tweaking. Nå er jeg kjempefornøyd og har akkurat installert en IR extender slik at jeg ikke trenger å peke på komponentene for å styre dem.
    Takk for tipset! Jeg hadde faktisk planer om å gjøre nettopp dette i dag, for jeg merket god forskjell da jeg gjorde det med surroundprosessoren i går. Har selv IR-extenderen og er godt fornøyd. Tweaket litt i går etter at jeg fikk IR-USB til PS3, slik at jeg nå kan styre den med min Harmony 1000. Har forbedret min harmony på enkelte områder og blir mere og mere fornøyd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har kommet med en ny lekker fjernkontroll. Den kan være spennende. Den heter Prestigo SRU 8015 og kan kjøpes rimelig hos Pixmania.
    SRU8015/10 - Universal Remote Control - Remote controls - Recorders, DVD and home theatre - Philips

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har jeg ikke sett før.
    Er delvis enig med trådstarter, mye av problemene er at man ikkehar tid/gidder å tweake kontrollen i timesvis. Timesvis!!!! altså en fjernkontroll til denne prisen, det burde være fullstendig unødvendig å måtte holde på sånn, tenker medskrekk å gru på hvordan det hadde blitt hvis mine foreldre hadde kjøpt seg noe sånt, da hadde jeg måttet flyttet tilbake dit igjen for kunne hjelpe dem med dette. Kan ikke fatte å begripe at så mange godtar et produkt som dette. "Det er jo bare å bruke 2uker med tweaking så fungerer den" makan. Dette er definitivt det mest skuffende elektro produktet jeg har kjøpt noen gang.

Jeg burde vel egentlig ha visst bedre, jeg er jo fullstendig klar over at Logitech aldri noensinne har greid å lage software/drivere til sine prodkter som faktisk fungerer bra.

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Marantz

Noen som har tips om hvor (på nettet) jeg kan kjøpe Marantz fjernkontroller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gui

Svar fra Logitech kundeservice ang GUI (grafisk grensesnitt):
    "We are currently working on getting a GUI version, for the remote so you can change the button layout for customize your remote. This will come out in a later update, we do not have an ETA for this update yet. Please click the link below for our support hours and contact information.

Support Hours and Contact Information

Regards,
    Harmony Technical Support"

Vi får leve i håpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører logitec 885.
    veldig grei.

styrer:
    Dreambox 7025
    yamaha rxv3800
    denon dvd spiller
    hdmi fra pc
    kabeltv

veldig enkelt:
    trykker bare fks
    se på dreambox, - så skrur den på nødvendige komponenter med riktige innganger og utganger av seg selv.

no problem

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av next1
    Svar fra Logitech kundeservice ang GUI (grafisk grensesnitt):
    "We are currently working on getting a GUI version, for the remote so you can change the button layout for customize your remote. This will come out in a later update, we do not have an ETA for this update yet. Please click the link below for our support hours and contact information.

Support Hours and Contact Information

Regards,
    Harmony Technical Support"

Vi får leve i håpet.
    Vil jo eventuelt gi fjernkontrollen en forlenget levetid.
    Håper det blir andre ting som blir forbedret hvis de skal lage en stor update.

Newcomer Art-X sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Harmony 1000 til jul, har ikke hatt noe problemer med den.

Den fungerer som en drøm Skjønner ikke hvorfor dere klager over batteri levetiden da det er bare å sette den i docking stasjonen når den ikke brukes som nevn tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også min Harmony 1000 av dama til jul - storfonøyd!!

Ingen problemer, og utvider stadig funksjonene, neste nå er lysstyring.

Men jeg må legge til at jeg har juksa litt, har hatt Harmony kontrollere i flere år (siden den første kom) har vært en del knoting med de første, men med litt utforsking så ordner alt seg. Du kan gjøre så og si alle de innstillingene du har bruk for, men som sagt det krever at du setter deg inn i software. Litt problemløsing og utforskning er da ikke ille, er det ikke det som er halve morroa med gadgets da :-D

Jeg har justert ned lysstyrke på skjermen til ca min, slått av lydsignal og setter remoten på plass i dock når jeg husker det. Har ikke opplevd flatt batteri enda.

Harmony utfører nå også macroer, til de som ikke viste det.

Tips ved bruk av RF extender: om du opplever at signalet blir forstyrret av andre komponenter (det hender at tven reagerer på signal som skal til receiver, med det resultat at ingen av komponenetene reagerer) prøv å "assign to RF channel" i oppsett software. På den måten sendes signaler til eks. receiver bare til det "IR øyet" som ligger ved receiver osv.

Det var noen som nevte nødvendigheten av å justere parametere som tid mellom signaler, antall repetisjoner, signal intervall osv, må si meg enig i det. Ved å prøve seg frem med de parameterne forbedres brukervennligheten.

Et annet tips til nybegynnere er å gå inn i "button custom." og fjerne de "knappene" som er overflødige. På denne måten får du mindre knapper å forholde deg til under "devices" menyene.

Lukter nå på å pare Harmony + RF extender + X10 lysstyring. Om noen har erfaring eller tips om dette så blir jeg happy :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Nei, gutter, dere er ikke maskuline nok! Slå i bordet, skrik ut noen velvalgte nordnorske/trønderske fraser og gi Logitech tilbakemelding på at de ikke slipper unna å levere denne typen makkverk uten at det blir lyd av det!
    Kanskje du heller skulle bli maskulin nok til å åpne opp manualen? Nesten alt du klager på vitner om liten tålmodighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansemannnen
    Kanskje du heller skulle bli maskulin nok til å åpne opp manualen? Nesten alt du klager på vitner om liten tålmodighet.
    He he, bank i bordet, som om jeg skulle sagt det selv :twisted:

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg er også godt fornøyd med min Harmony 1000, selv om den ikke er perfekt. Kunne godt vært litt mindre og mulig å styre med ei hånd.

Litt off topic men når det gjelder Force så er det mulig å fikse. Jeg kontaktet Logitech support med en annen sak, og da spurte jeg om Force i tillegg.
    Prøv å send en mail til Shafiq_Shamji@logitech.com. Du må oppgi brukernavnet ditt hos Logitech. Han må gå inn på kontoen din å gjøre noen forandringer der.
    Mulig han kan løse problemet med min Harmony og Force også. Kontakter du ham på norsk eller engelsk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansemannnen
    Manualer er for mammaer. Produktet skriker jo "Se så lett jeg er å bruke" - greit om det var det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H1000 har wow-faktor nok og passer bra inn i stua. Var en drøm å kunne pakke bort alt av stygge fjernkontroller fra Canal Digital, Samsung, Harman/Kardon, med videre.

Det største problemet med den er at den er så TREIG! Vil du ha numpadden? Flott, vent 1-3 sekunder så skal du få den. En 10 år gammel mobiltelefon kjører store ringer rundt denne når det gjelder respons i menyene. Samme treighet finner du når du faktisk skal ha den til å gjøre noe. Selv med tweaking av delays med videre så er den bare håpløst treig.

Og til dere som har tro om at den blir "bedre med tiden" og får mulighet for å lage egen GUI, glem det! Logitech har nå kommet med en ny fjernkontroll, Harmony 1100. Den er sort, men ellers lik. Visstnok annen hardware og software (selv om layout på skjermen er lik). Forvent at utvikling på H1000 blir dumpet som våte gymsokker nå som H1100 er i butikken.

H1000 er svindyr og skuffer dessverre så jeg henger meg helt klart på en oppfordring om å IKKE kjøpe den.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg burde vel egentlig ha visst bedre, jeg er jo fullstendig klar over at Logitech aldri noensinne har greid å lage software/drivere til sine prodkter som faktisk fungerer bra.
    Denne syntes jeg var litt morro. :-)
    Jeg har alltid sverget til logitech nettop fordi både software og hardware pleier være bra saker. (har hatt en eneste logitech case opp gjennom årene)

Viss du hadde prøvd ett d-link produkt hadde du sikkert omkommet av overopphetet raseri utbrudd over sucky software. :-)
    Mang en boks med det navnet på har blitt regelrett øksemyrdet i raseri opp gjennom årene.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 1000 en meget bra fjernkontrol

Har brukt 885,895 og kjøpte Harmony 1000 når den kom
    synes disse fungerer perfekt og tror nok de fleste problemer er at bruker ikke gidder og sette seg skikkelig inn i programvare/oppsett

hadde en feil for ca 1 år siden, da ville den ikke oppdatere seg mer(fikk noe region feil), viste seg vel at den var av første produksjon og fikk tilsendt ny som har også har fungert perfekt... kjører den på stereo,tv,lys,rullgardin
    med masse activitis/macro

1100 har jeg ikke prøvet, leste at den er helt lik 1000, bortsett fra farge og noe bedre touch skjerm, blir da bortkastet og bytte til den fra 1000....

men jeg ville prøve noe nytt....
    kjøpte da Nevo SL, synes den var værre og sette seg inn i, tok litt tid og lære programvaren, ble 10 timer testing/programering i strekk
    men da ble det ok resultat, når man først skjønner programvaren er det jo ingen grenser :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Jeg vurderer å kjøpe en H1000, men blir usikker da jeg ser at mange klager over den. Ser at du er fornøyd Kong Arne. Jeg skal styre DVD spiller, Harman Kardon receiver, HDMI Switch. Jeg har vurdert denne da jeg ønsker å gjemme alle goodisene unna fra de små røverene i huset. Trenger derfor en RF eller et IR øye som kan komunisere inn til de ulike komponentene i skapet. Har du erfaringer med andre oppsett som ikke koster skjorta?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •