usikker på om jeg vil ha ipod.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

usikker på om jeg vil ha ipod.

jeg trenger en ny mp3 spiller etter at min creative zen vision M 30G gikk i bakken og tok kvelden for godt.
    Jeg vil ha noe med mye hardisk kapasitet, og mulighet for videoavspilling både på spiller og til eksterne kilder som TV osv...
    så jeg titter jo på denne ipoc classic 160 gig spilleren. men så hører jeg så mange snakke dritt om ipod så jeg blir litt usikker. stemmer det blandt annet at man MÅ bruke itunes for å overføre musikk?
    kan ikke noen ipod fans skryte litt av den her og prøver å overtale meg..

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som du sier.

Jeg har da ipod nano, er ganske fornøyd med den, lang levetid (batteri messig),
    tar ikke veldig stor plass i lomma og er ikke super dyr lengre.

Noe av det som jeg syntes er dumt er det at itunes er dumt, eq'n er rar og at hvis du ødelegger dekselet så er det dyrt og bytte det.

Uansett så vil jeg anbefale deg å kjøpe en

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe et produkt der produsenten skal styre hvordan du skal få lagt musikken inn på enheten med kopisperre foran og bak. Hva var egentlig galt med Creative?
    Ipod er sikkert et bra produkt, men jeg for min del nekter å kjøpe det av prinsipp.
    Overføring av musikk skal være "drag and drop" skal ikke være nødvendig med noe ekstra program må installeres for å legge in musikken en vil ha.
    Dette var min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aye, jeg mener også det, derfor jeg trenger noen gode ord om det skal være aktuellt.

hva er egentlig alternativene i dag, uten om creative zen M 60g?

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det i julegave :P

Uansett, hvis du kjører windos vista, gjør deg klar for barnesykdommer. :P

men det er en god avspiller....

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hva var egentlig galt med Creative?
    Overføring av musikk skal være "drag and drop" skal ikke være nødvendig med noe ekstra program må installeres for å legge in musikken en vil ha.
    Hørtes ut som om creative ikke tålte å gå i bakken. Hadde jeg fått en krone for hver gang jeg hadde plukket ipoden opp fra asfalten....

Man kan bruke andre program enn itunes til å synke, men tror ikke du vil etter å ha prøvd. Drag and drop - ja særlig, bedre å bare koble til og la teknologien ta seg av resten. Med 8000 sanger blir det mye drag og lite drop.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, la teknologien gjøre det, der har begge program som du kan bruke, bortsett fra at på Creative kan du velge om du vil bruke det eller ikke. Har du sanger på en fremmed PC du vil ha, er det bare å koble til og føre over, ingen unødvendige programmer må innstalleres.

Når det gjelder å miste den i bakken så har vel trådstarter vært litt uheldig tror jeg.

Høres vel nesten ut som selger for Creative, men jeg er bare sterk motstander av iTunes, Kopibeskyttelser og andre ting som gjør det tungvindt for forbruker.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper man Ipod støtter man kommunisme!

Selv har jeg god erfaring med Creative og Sansa.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk

Selv har jeg god erfaring med Creative og Sansa.
    bare tull, kjøp ipod. Alle dere ipod hatere kan gå å legge dere. Ipoden min tåler alt! og jeg digger å slippe å bruke drag and drop. også ser den jo bra ut også, skulle ønske den var en dame lizm. lenin og stalin og sånn var jo lizm bra i teorien da lizm, de ville jo bare at alle skulle få like mye mat og hasj og traktorer, kopibeskyttelse er jo bra lizm. tenk om du var fattig musiker og ble konkurs av at folk lasta ned og drev med kopiering lizm. Ipod er best lizm... hva med en walkman? kasetter er jo tøft lizm

neida. hva med archos 605??

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    hehe... Ja det er akkurat det man gjør....;-) :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    bare tull, kjøp ipod. Alle dere ipod hatere kan gå å legge dere. Ipoden min tåler alt! og jeg digger å slippe å bruke drag and drop. også ser den jo bra ut også, skulle ønske den var en dame lizm. lenin og stalin og sånn var jo lizm bra i teorien da lizm, de ville jo bare at alle skulle få like mye mat og hasj og traktorer, kopibeskyttelse er jo bra lizm. tenk om du var fattig musiker og ble konkurs av at folk lasta ned og drev med kopiering lizm. Ipod er best lizm... hva med en walkman? kasetter er jo tøft lizm

neida. hva med archos 605??

Lizm lizm lizm lizm.......................... hva med andre ord?!

Jeg har både creative og ipod. Kjøpte ipod classic 160GB, fordi jeg har en creative ipod docking station som jeg ville teste ut. Docking station har en fin crystalizer som oppretter ganske mye av mp3 musikk faktisk.. Men ellers har jeg ikke testa podden så mye ut enda... Jeg synes creative er bra! Drag and drop er det letteste!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg dra i gang noen Apple vs Microsoft diskusjon her men Windows Media player syncer musikk mot alle mp3-spillere som støtter drag and drop. Da står man fritt til å velge mp3 spiller (bortsett fra Ipod, Olympus og sikkert noen til ).

Syns Ipod er utrolig pene og bra produkter men av prinsipp liker jeg ikke at jeg må installere iTunes nettbutikken på maskina mi for å få overført. Pluss at jeg MÅ registrere meg på iTunes med visa-kort bare for å få lastet ned albumcover...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at du må reg med visa for å laste ned albumcover stemmer ikke..det slapp værtfall jeg...har en ipod nano 8gb og er storfornøyd med den..kan være enig at det er litt tungvindt at du MÅ bruke itunes for å synhce..spess om du er hos en kompis og ønsker deg noen sanger fra han... da har du to valg..laste ned itunes på pcen hans, noe som kan være vrient..eller det jeg pleier..

koble ipoden til pcen..så får du den opp som en egen flyttbar stasjon på min datamaskin...lager en mappe der og kopierer all musikken fra kompisen dit..du kan ikke da spille av disse filene..så da må du kopiere dem tilbake på pcen når du kommer hjem for så å synche tilbake med itunes...fungerrer fint det, men om sagt litt tungvindt hehe

Marius

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør også vurdere Sony NWZ-A818, spesielt hvis du er opptatt av lydkvalitet og batterilevetid. Er ikke fullt så pen som Ipod Nano, men ikke langt ifra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har også noen fiffige spillere ute, med bedre batteritid enn både Ipod og Creative sine spillere. Itillegg har de radio, touch knapper, blåtann til f.eks. trådløse hodtelefoner og mye mer.
    Vil først og fremst anbefale Samsung T10 og Samsung P2.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig godt fornøyd med min nano. Aldri noe tull med den. At jeg faktisk må betale for musikken jeg laster ned har jeg ingen problemer med.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er hvertfall iPod det eneste og beste valget når det gjelder mp3 spillere. Mye annet er rett og slett dritt. Høres cheesy ut, men slik er det faktisk...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lei iPod nå. Har hatt Nano en stund nå, men blir nok byttet ut snart. Spesielt batterilevetiden skuffer. Holder bare i 15 timer. At man MÅ bruke iTunes er heller ikke positivt.

Min neste MP3-spiller blir Cowon D2. Latterlig navn sier dere kanskje. Men den har det aller, aller meste:
    - 8 GB minne (kanskje lite, men utvidbart med SD/MMC minnekort)
    - 50 timer batteritid (!)
    - Farge- og touchskjerm
    - Støtte for MP3, FLAC, Ogg Vorbis, WAV, WMA, mm
    - Video- og bildestøtte
    - DAB/FM radio med opptaksfunksjon
    - Drag and drop filoverføringssystem
    - Mye annet mer eller mindre nyttig (tekstfiler, spill/flash, innebygd mikrofon, tegneprogram, ordbok, mm)

Lydmessig er denne ekstremt bra. Skrytes opp i skyene og vinner omtrent alle lydtester den deltar i. Sjekk omtaler på cnet.com/anythingbutipod.com.

Grundig omtale hos iAudioPhile.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man bruker sharepod slipper man og bruke itunes...da fungerer ipoden som en vanlig minnepinne nesten.

SharePod

Har ikke brukt det selv enda siden ipoden min kommer i posten om få dager, så hvorfor anbefale det da sier sikkert noen.
    Har lest litt om det og det skal visst fungere helt perfekt.ser bra ut på linken over også,

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du trenger ikke iTunes

Som kingkong sier må du ikke ha iTunes.

Mediamonkey har også innebygget støtte for overføring til iPod og går iTunes en høy gang når det gjelder brukervennlighet og funksjonalitet.

Jeg har hatt iPod touch 32gb snart to uker og det eneste jeg er misfornøyd med er iTunes......

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •