Spørsmål om Creative ZEN og minnekort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om Creative ZEN og minnekort

Hei allesammen.

Jeg har alvorlige problemer med min splitter nye ZEN 4 GB fra Creative. Produktomtalen sier at denne takler både SD og SDHC. Vel, dermed bestilte jeg med to stk. av merke TwinMOS. Spilleren burde være kjent, denne.

Problemene melder seg når jeg skal aktivere minnekortet i menyen. Først kommer det opp en melding om at spilleren søker kontakt med kortet. Dette tar over et minutt! Når innholdet kommer fram på displayet går det ikke å spille av filene. Skal jeg tilbake i menyen, låser spilleren seg og jeg må resette spilleren. Bruksanvisninga sier også at kortet skal komme opp som ekstern disk under `Min datamaskin` ved tilkobling. Spilleren fungerer fint på alle andre funksjonene. Mistenker derfor kortet for å lage problemene her.

Det jeg lurer på, er om noen har erfart det samme/noe lignende? Er TwinMos et ræva merke? Er 8 GB "for mye" for den lille kroppen (kredittkortstørrelse). Burde det ha vært SD, ikke SCHC? Har kontakta både nettbutikken jeg handla varene fra og Creative med spørsmål i saken. Produsenten av kortene blir jeg vel ikke klokere av å spørre. Kommer med mer dersom det er noen interesse for det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten korreksjon: Etter at ZEN har fått oversikt over innholdet på kortet (1 min. 5 sek.), tar det 1 og et halvt minutt før melodien starter etter at play-knappen er trykt inn.

Jeg er ikke noen stoppeklokke-freak, men man stopper da ikke opp midt i det man ellers holder på med og daller med denne dingsen?! Om man skulle "glemme seg" og gi spilleren en annen ordre, f.eks. om å gå tilbake til hovedmenyen, så låser vidunderet seg. Forhandler ber meg kontakte Creative og spørre meg fram. De mener også det må være kortet som forårsaker forsinkelsen.

Noen andre som har dårlige erfaringer med SDHC-kort fra TwinMOS (6 Mbytes/s, 8 GB)?

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den henger og må restartes har jeg opplevd OFTE uten bruk av minnekortet.

Begynner å bli veldig frustrerende å måtte ha med seg en liten nål i lommeboka...! :-(

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut av litt av hvert om spiller og minnekort, og om komplett.no sin vareretur. Spilleren er helt OK og jeg er storfornøyd med min Creative ZEN 4 GB. Men kortet var ei sinke. Etter testing av to nye Kingston SD-kort på 4 GB fant jeg ut at det var TwinMOS-kortet på 8 GB som ikke fungerte.

Fikk det andre 8 GB-kortet returnert til komplett.no og fikk retur av beløpe tetter lang og anstrrengende mail-korrespondanse. Det er kjipt for oss kunder at jo større nettbutikkene blir, dess verre blir oppmerksomheta om kundens behov og rettigheter. Og dette skjer uten at service og priser nødvendigvis står i samsvar, synes jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •