Universal remote og PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Universal remote og PS3

Heisann,

er på jakt etter en universal fjernkontroll som kan styre alt jeg har og da er PS3'en et lite problem. Jeg har funnet noen løsninger, men de er enten litt halvveis, hackish eller dyre. Så jeg lurte på om noen andre her på forumet har hørt om noen andre løsninger.

Det jeg har funnet ut:

1. Hvilken som helst vanlig IR universal remote + IR adapter. Det finnes til og med pakker som gjør dette ganske så elegant: Darklite™ DVD Remote //edit: Fant ut at denne ikke er universal, men fungerer kun på PS3
    Det store minuset med denne løsningen er at man ikke kan skru på PS3'en med fjernkontrollen. Og jeg vil gjerne ha denne funksjonen også når jeg først skal ha en universal remote.

2. IR adapter som også fikser på og av: PS3 IR Upgrade with Power ON/OFF Control
    Men jeg synes det er et lite minus med en litt hackish look på en ellers så elegant konsoll.

3. Fjernkontroll med innebygd bluetooth! Er vel dette jeg vil ha, men har kun funnet 1 fjernkontroll som har dette hittil og det er VAVE100 Universal SideShow Remote Control . Det store minuset med denne er pris og den "fine" windows media center knappen. En annen ting, er at jeg ikke har sett noen som faktisk har brukt denne opp mot en PS3 enda, så det er ikke garantert den fungerer bra.
    edit2: Noen hadde sendt inn en epost og spurt om PS3-støtte og fikk dette svaret: "We are currently working with Sony in order to get the code for the PlayStation3, stay tuned to our website for updates."

Så med fare for å gjenta meg selv; det jeg lurer på er om noen har sett andre bedre/billigere løsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem.
    Har en Logitech Harmony 1000 som ikke støtter PS3.
    Men har også en PSP maskin og denne kan slå på PS3 maskinen etter at den nye programvareoppdateringen kom sist uke.

Men er likevel på jakt etter en dings som gjør at Harmony kontrollenmin også fungerer men ingen butikker jeg har spurt i har hørt om noe slikt...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv denne: (bare uten on/off) og synes på ingen måte at denne skjemmer ut konsollen. Du skal faktisk se godt etter for å i det hele tatt se den. Fungerer utmerket og har samme finish som konsollen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logitech

Sitat Opprinnelig postet av demo
    Kontrollene til Logitech støtter disse mot PS3, hvis jeg ikke husker helt feil.

Programmerte min nye 895 her om dagen, og når jeg satte opp PS3 så
    poppet det opp ett vindu med anbefaling til disse produktene.
    Ett av dem støttet av/på også, hvis jeg ikke husker feil.

Jeg antar at resten av kontrollerene ifra Logitech også støtter disse.

Mvh Smiley :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smiley
    Kontrollene til Logitech støtter disse mot PS3, hvis jeg ikke husker helt feil.

Programmerte min nye 895 her om dagen, og når jeg satte opp PS3 så
    poppet det opp ett vindu med anbefaling til disse produktene.
    Ett av dem støttet av/på også, hvis jeg ikke husker feil.

Jeg antar at resten av kontrollerene ifra Logitech også støtter disse.

Mvh Smiley :-)
    Jeg har IR2BT som er en liten boks (ca 7x12x2cm) som tar imot IR-signal fra din universalfjernkontroll og videresender til PS3 over BT. Dermed kan boksen stå hvor den er lett å treffe med IR mens PS3en kan settes der man ønsker..
    Har hatt den en ukes tid og den fungerer supert for meg. Den kan bruke batterier (2xAA) eller strøm fra USB, men ikke fra PS3 sine USB-porter da disse er strømløse når PS3 er skrudd av.
    IR2BT har alle funksjoner som du finner på Sonys BR-Remote inkl av/på.

Jeg kan i alle fall anbefale produktet, eneste minus er at den er litt dyr (spesielt siden posten skal ha en hundrelapp for å tollklarere pakken). For noen er det sikkert også en minus at det er en egen boks, og ikke bare en usb-dongle.

--Daniel

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen nye gode ideer her?
    har bestilt Harmony 885, og ønsker å legge bort PS3 fjernkontrollen...
    ikke sååå farlig om av/på ikke fungerer, bare dongelen er liten og ikke vises så godt :-)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    noen nye gode ideer her?
    har bestilt Harmony 885, og ønsker å legge bort PS3 fjernkontrollen...
    ikke sååå farlig om av/på ikke fungerer, bare dongelen er liten og ikke vises så godt :-)
    Er vel ingen bedre ideer enn IR2BT på markedet enda...

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener jeg har sett en IR-fjernkontroll med en veldig liten usb-dongle til rundt 10$ på ebay. finner den ikkje igjen. denne er støttet i Logitechs database.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    mener jeg har sett en IR-fjernkontroll med en veldig liten usb-dongle til rundt 10$ på ebay. finner den ikkje igjen. denne er støttet i Logitechs database.
    Har prøvd flere av IR-donglene, og syns responsen i IR-til-BT boksene er bedre, i tillegg til at man får av/på funksjonalitet. Donglene mangler dessuten mange funksjoner som man har på BT-fjernkontrollen. Men billige er de, det skal de ha...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes et nytt alternativ som benytter akkurat samme prinsipper som IR2BT osv, men den blir er rimligere.

Hvis du har gått til innkjøp av en offisiell BT-fjernkontroll se denne:
    YouTube - IR4PS3 Integration

Videon viser en "slakting" av BT-fjernkontrollen hvor man setter inn et kontrollerkort som tar mot IR. Han som selger den skal ha USD $40 for enheten men den krever at du har litt utstyr tilgjenglig. Den er også diskutert på andre forum The IR4PS3 Works just as promised - AVS Forum

Dokumentasjon: IR4PS3 - Windows Live SkyDrive

Her er svaret jeg fikk fra han før bestilling
    Hi,

I do have large email volume. Please read carefully this email and the documentation. This will keep me as efficient as possible. Most FAQ are in this email and PDF.

Payment will be done to a PayPal account and shipping is normally done on the next business day.

All technical details are in the PDF manual. You can get this IR4PS3 documentation and some configuration files at the following link IR4PS3 - Windows Live SkyDrive (I'll email the file if you can't fetch it there, please use Explorer).

Choose one option:

Option A: ‘Do It Yourself’ IR4PS3 kit @ 40$/each (solderless solution, instructions are in the PDF manual and on YouTube) – you must provide the Sony BD remote module to complete the assembly.

Option B: Fully assembled/tested unit that include the ‘Do It Yourself’ IR4PS3 kit @ 40$/each + Sony BD remote module @ 28.20$ Tx in/each, for a total of $68,20/each. WARNING: This option is always subject to local store availability.

Add to this, shipping with Canada Post services:

Please calculate the shipping rate (this is variable) to your location:

Parcel of 15.00cm x 20.00cm x 3.00cm weighing 0.08kg (use 0 Kg if you can't enter the weight)
    from location H9J 4B1 (this is my postal code) to your location (province/state/country).

Please use the Total (with Fuel surcharge) displayed, not just the Base Price.

I can consolidate shipping cost if you order more than one unit. Package size and weight will need to be adjusted. In general, it's the same cost for up to 3 units.

*snip shipping til canada/usa*

For International customer, calculate the shipping rate to your location by clicking here. Please use one of:

Xpresspost International or Small Packet International Air (no tracking number - Not responsible for package lost in this case).

The total US$ should be:

Option A or B + Shipping of your choice = Total to pay in US$

I'll email the PayPal account if IR4PS3 interests you.
    Beste av alt, han lager dette på hobbybasis og har ikke opprettet noe bedrift for produktet. Dermed sender han varen som gave til deg når den er klar ergo mindre 1000kr er momsfritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bygget saken sammen og det var kjempe enkelt!

Konfigurerte min Harmony One fjernkontroll med IR4PS3 kodene og nå har jeg full kontroll på PS3'n via IR.

Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    large - gidder du å sette opp en liste/how-to for å gjøre det med PS3'en?
    Altså, man trenger Logitech Harmony One, IR4PS4 codec'en og en IR til bluetooth konverter? .. hvilke IR til BT er å anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dingy:
    For å vite hvilken IR-løsning du skal velge må du stille deg spørsmålet: Skal du slå av/på PS3'n med IR?

Hvis nei kan du kjøpe hvilken som helst PS2/PS3 variant IR, de fungerer godt til sitt bruk.
    Amazon.co.uk: PS3 Mini Media Remote (PS3): PC & Video Games
    Logic3 PLAYSTATION 3 Blu-Ray Dvd Remote Control (PS3): Amazon.co.uk: PC & Video Games
    Amazon.co.uk: Competition Pro Blu-Ray and DVD Remote Control (PS3): PC & Video Games
    (Flere finnes fra søket Amazon.co.uk: ps3 remote )

Hvis ja må du velge en av disse løsningene:
    PS3IR-PRO The Ultimate Solution for controlling your PS3 ($100 USD)
    IR2BT, Online Store ($150 USD)
    eller IR4PS3 (40 USD)

Sistnevnte har fått IR-kodene inn i Logitech databasen, dvs at hvilken som helst logitech fjernkontroll som støttes av databasen kan du bruke IR4PS3 på. Dette stemmer nok også for de andre løsningene, men jeg har kun testet IR4PS3.

IR4PS3 krever også at du har en orginal PS3 fjernkontroll som du kan kjøpe for under 200 kr fra diverse butikker i utlandet, evnt her: Sony Playstation 3 Bluray Fjernkontroll, 711719689287 hos Yaha - Tilbehør spesialisten
    Hvis du ikke har en slik fjernkontroll fra før er nok Schmartstuff sin variant like gunstig, men det valget må du ta selv.

Deretter kan du bygge den sammen slik videoen viser: YouTube - IR4PS3 Integration

Tilslutt må jeg si at Sony har driti seg ut når det gjelder innføring av BT-fjernkontroller uten at noen egentlig har "giddi" å fulgt dette opp. Vi får håpe at NextGen konsoller følger "verdenstandarden"

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å kjøpte meg One no og er på utkikk etter en slik IR til BT sak.

Jeg har bare sett på IR2BT, men jeg syns denne blir fryktelig dyr...

Finnes det ikke noe billigere på markedet?

Er det noen plass i norge å få tak i noe sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Nå har jeg bygget saken sammen og det var kjempe enkelt!

Konfigurerte min Harmony One fjernkontroll med IR4PS3 kodene og nå har jeg full kontroll på PS3'n via IR.

Anbefales!
    Ser ut som en sak jeg MÅ ha!! Men bare lurer, kan den gå på batteri eller kun ps?

Noen som har testet den med logitech? Får man alle funksjonene eller bare power on/off?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joaredge:
    Den går ikke på batteri. I bruksanvisningen står det at du kan bruke en universal power adapter eller en mini-usb til usb kabel for power.

Du får alle funksjoner via IR som f.eks navigasjon, kryss, sirkel, trekant osv osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så det i bruksanvisningen idag.
    Må man sende mail ang bestilling? Så ikke noe webadr...
    Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du må sende mail ang bestilling. Han gjør dette bare på hobbybasis, men det er akkurat like bra som de andre løsningene. Billig blir det også hvis man har en BD-fjernkontroll fra før

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Og siste spm, hva er mailadr? Mulig jeg er blind...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •