Logitech Harmony One - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 77 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1526
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå begynner det å løsne med valget av innganger på min 50px700. Fant noe som heter "InputHdmi1", "InputHdmi2" og "InputHdmi3", da funker det fint

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan disse fjernkontrollene styre motoriserte dreamscreen lerreter?

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dreamscreen v2 ligger i databasen.
    Fungerer veldig bra med mitt.

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Kan disse fjernkontrollene styre motoriserte dreamscreen lerreter?
    Ja det går fint, noe som passet meg bra også!!

Det ligger under husholdnings apparater ved innlegging av nye komponenter, da finner du dreamscreen i listen!!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Da er det ut å kjøpe i morgen.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå intensivtestet fjernkontrollen i dag og har funnet noen negative sider ved siden av de innlysende positive.

Først et det sannsynligvis finnes en løsning på:
    Når jeg velger en kanal med nummer over 10 fra favorittlisten så bruker den så lag tid på å sende signalet at dekoderen min tror det er to forskjellige. Feks om jeg skal på kanal 15 så går dekoderen først til kanal 1 og så til kanal 5. Jeg har satt kommandointervall og signalblokkering til 100ms men i praksis så tar det minst 0,5 sek fra dekoderen tar i mot "1" signalet til "5" signalet kommer. Noen forslag?

Noen kilder til irritasjon:

- Det korteste kommandintervallet er på 100ms! Dette gjør at jeg ikke kan bla meg fort nedover kanallisten på dekoderen. den venter 0,1 sekund mellom hver gang den flytter markøren ett hakk ned. Antall trykk stiller seg også pent og pyntelig i kø slik at markøren fortsetter å hoppe nedover etter at jeg har sluttet å trykke.

- Fjernkontrollen "holder" signalet lenge. Dette fører til at hvis jeg feks skal til kanal 2 men blokkerer signalet ett øyeblikk så oppfatter dekoderen det som 22. Dette høres kanskje ut som ett ikke problem, men i prosessen å legge fra seg fjernkontrollen er det veldig fort gjort å bryte forbindelsen ett øyeblikk.

Når jeg setter ting ned på "papiret" her så tar jeg meg selv i å tenke at noe er feil med mine innstilliger. 0,1 sek burde jo være fort nok hvis jeg bare slapper av litt i tommelen. Og det med dobbeltsignal ville jo heller ikke vært noe problem om den bare holdt signalet gående i 0,1 sek. Dette kombinert med at det visuelt tar minst 0,5 sek mellom hver kanal kommando blir registrert på dekoderen leder meg til å tro at jeg har en feil i oppsettet mitt. Jeg får prøve å løse det på prøv og feil metoden. Noen som har noe å bidra med? Som ser hva jeg kan ha gjort feil?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du også prøvd justeringene under troubleshoot?
    Nå vet ikke jeg hva slags dekoder du har men det er vel mulig å sette på 0 ms.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mulig og sette den til 0ms! Det fungerte mye bedre på get boksen min og på 3800!
    Ellers så tar det en evighet..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min i går. Jeg ser den har muligheter, men det er utrolig mye som må tweakes i krøkkete software før ting fungerer og ser ut slik jeg vil ha det. Blir nok mange timer framover til dette...

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har du også prøvd justeringene under troubleshoot?
    Nå vet ikke jeg hva slags dekoder du har men det er vel mulig å sette på 0 ms.
    Tusen takk! det løste en helt del for meg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har store problemer med å få Harmony One til å lære nye IR-koder.

Under vista er det overhodet ikke mulig å få den til å detektere noe som helst, mens i XP går det noen ganger, men veldig ustabilt. Programvaren bruker også en evighet på å oppdatere endringer i fjernkontrollen.

Jeg har også en 885 som helt fint detekterer IR både under Vista og XP, opplasning av endringer til denne går også betraktelig raskere.

Hva tror dere er One'en min smådefekt?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Vista og har ingen problemer. Oppdager koder med en gang og oppdateringa av fjernkontrollen går også kjapt (gjorde ihvertfall det sist jeg testet for en tre-fire dager siden).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Ja det er mulig og sette den til 0ms! Det fungerte mye bedre på get boksen min og på 3800!
    Ellers så tar det en evighet..
    Får du til og gå fritt i menyen på 3800 ???
    Får ikke gå nedover i menyen jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En snodig greie jeg oppdaget i dag. Når jeg trykker på "Off" på fjernkontrollen så slår den av apparatene slik den skal, men Fjernkontroll Displayet slår seg ikke av. Den lyser konstant. Når jeg trykker på andre knapper og legger den fra meg så slukker disp etter noen sekunder. Noen andre som opplever det samme, er det evnt kun en innstilling?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    En snodig greie jeg oppdaget i dag. Når jeg trykker på "Off" på fjernkontrollen så slår den av apparatene slik den skal, men Fjernkontroll Displayet slår seg ikke av. Den lyser konstant. Når jeg trykker på andre knapper og legger den fra meg så slukker disp etter noen sekunder. Noen andre som opplever det samme, er det evnt kun en innstilling?
    Harmony fjernkontrollene (vet ikke om alle har dette, men det er slik på 895 også) har en bevegelsessensor som gjør at lyset i fjernkontrollen tennes når du tar den opp eller beveger på den. Hvis du klarer å holde den stille i hånden lenge nok så slukker nok lyset skal du se.

Du kan også justere (i softwaren) hvor lenge du vil at lyset skal være på før det slår seg av. Jeg har min innstillt på 10 sekunder og vurderte å sette det ned til 5 sekunder. Jo mer du blir kjent med fjernkontrollen, jo kortere tid trenger du lyset vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også opplevd det at den blir liggendes med lyset på, virker nesten som den henger seg opp, blitt veldig oppmerksom på det etter at jeg kom ut i stuen her en morgen og fjernkontrollen lå fremdeles og lyste, man kan vell si det sånn at det var ikke så mye strøm igjenn på den da.

Nå forlater jeg den ikke uten å forvisse meg at den slår seg av.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man handler via Logitechs nettsider så kan man bruke rabattkupong. 20% rabatt med koden JELLYBATTLE2A

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tro hvor lenge denne koden fungerer viss det kommer inn en hav av bestillinger med denne koden

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tore2000
    Jeg venter i spenning på disse flotte sorte logoene med nordiske kanaler. De tar seg utrolig mye bedre ut i det sorte displayet på One enn de hvite linket til på en annen post i denne tråden.
    Hilsen Tore
    Jeg har laget noen versjoner for NRK-kanalene og TV2. Selv om jeg vet de ikke er perfekte, så funker de bra i displayet.

Se vedlegg.

Side 9 av 77 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •