Logitech Harmony One - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 77 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 1526
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er jo helt utrolig at de har byttet ut one med one +, når one + har ferre funksjoner og ser helt lik ut. Pluss må i dette tilfellet stå for prisen da? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes volumjusteringa på harmony one er så treg i forhold til fjernkontrollen til min denon reciver. Hvor/hvordan kan man stille hastigheten på dette?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes generelt alle knappene er litt tregere en knappene på original kontrollen jeg..
    Min tråd

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er kun på volum knappene jeg legger merke til dette. Justere lyden 5-10 hakk opp eller ned går enten veldig sakte eller så raser det avgårde uten kontroll..

Tenkte kanskje man kunne justere intervaller ellernoe som kan forbedre dette litt? Noen som har prøvd eller er det kun meg som synes det går tregt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony One med RF og IR ?

Dette har kanskje vært svart på tidligere men er det mulig å bruke Harmony One med både IR og RF ?
    Vet at den vel egentlig kun leveres med IR men kan den også bruke RF med noe tilleggsutstyr ?

Har en Pocorn Hour C-200 i anlegget mitt som jo bruker RF mens resten av utstyret bruker IR.

Petter

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penge58
    Dette har kanskje vært svart på tidligere men er det mulig å bruke Harmony One med både IR og RF ?
    Vet at den vel egentlig kun leveres med IR men kan den også bruke RF med noe tilleggsutstyr ?

Har en Pocorn Hour C-200 i anlegget mitt som jo bruker RF mens resten av utstyret bruker IR.

Petter
    Den støtter ikke RF nei, noe som har vært spørsmål opp til flere ganger i denne tråden og da særlig med tanke på diverse lysdimmingsystemer, heller ikke med ekstrautstyr..men skal ikke si det HELT sikkert.

Søk litt direkte i denne tråden så finner du trolig mer ut om det. Jeg savner også RF siden jeg bruker Koppla lysdimming fra Ikea, men har slått meg til ro med at jeg (dessverre) må ha to fjernkontroller framme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    Den støtter ikke RF nei, noe som har vært spørsmål opp til flere ganger i denne tråden og da særlig med tanke på diverse lysdimmingsystemer, heller ikke med ekstrautstyr..men skal ikke si det HELT sikkert.

Søk litt direkte i denne tråden så finner du trolig mer ut om det. Jeg savner også RF siden jeg bruker Koppla lysdimming fra Ikea, men har slått meg til ro med at jeg (dessverre) må ha to fjernkontroller framme

Takk....jeg skal søke litt mer i tråden her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logitech med RF

Dette ekstra utstyret fra Logitech skal fungere fra RF til IR. Komplett.no - Logitech Harmony RF-IR extender
    Nå ser det ikke ut som den fungerer sammen med Harmony one i overskriften.

Derimot har Harmony one sin storebror:
    Komplett.no - Logitech Harmony Remote 900,
    innebygd RF-teknologi.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta

Det går fint hvis du bruker en jbmedia.de kontroller. En liten boks som kan styre kopla dingsene dine og en setter opp forskjellige scenarioer. Denne boksen tar imot ir og skrur på/av kopla dingsene via rf som du har spesifisert. Bruker en slik kontroller til å styre mine nexa strømbrytere og dimmere. Bruker harmony til å styre lyset da.

Kjell

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikazee
    Dette ekstra utstyret fra Logitech skal fungere fra RF til IR. Komplett.no - Logitech Harmony RF-IR extender
    Nå ser det ikke ut som den fungerer sammen med Harmony one i overskriften.

Derimot har Harmony one sin storebror:
    Komplett.no - Logitech Harmony Remote 900,
    innebygd RF-teknologi.

Sjekket forum til Networkmediatank og fant ut at akkurat når det gjelder Popcorn Hour C-200 så kan man kjøpe en IR mottaker som man kobler på eksternt og da kan man bruke Harmony One men jeg er litt skeptisk til å gå vekk fra RF til IR siden jeg er veldig glad i RF kontrolleren jeg har til Popcorn. Aller helst ville jeg hatt RF på alt utstyr men det går jo ikke.
    Får tenke litt på hva jeg gjør. Harmony One er mye rimerligere enn 900 og en IR mottaker koster rundt 150 kroner om men ikke bare bygger en selv.

Newcomer yazfat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penge58

Petter
    Kjøpte denne til min c-200. Da kunne jeg bruke Harmony One til c-200
    Komplett.no - Popcorn Hour IRK-200

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony one+

Vurderer å gå til anskaffelse av en Harmony one.
    Jeg ser at den nå finnes i 2 utgaver, en one og en one+.
    Det er kun one+ som er tilgjengelig fra Logitech sine sider, men one utgaven er fortsatt tilgjengelig i nettbutikker rundt omkring, og da også som regel noen hundrelapper rimeligere enn one+.

Når jeg leser lenger opp i denne tråden kan det se ut som om one+ gir færre valg og muligheter enn "den gamle" one.

Kan dere bekrefte at så er tilfelle? Etter litt søking rundt omkring så jeg på logitech sitt supportforum at det virket som om one+ kunne programmeres både med software på pc og gjennom en nettportal (myharmony). Nettportalen ser ut til å være en enklere og mer begrenset programmering av fjernkontrollen, men det skulle fortsatt være mulig å bruke pc-programvare til programmering også. Hvis det stemmer, vil ikke da mulighetene være like for programmering av begge?

I så tilfelle vil det vel lønne seg å gå for one+ ?

Noen som kan øse av sin kunnskap og erfaring? :-D

Takker.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Gå til komponent-fanen i programmet.
    Velg feilsøking på den aktuelle komponenten.
    Velg dette alternativet.
    Vedlegg 59734
    Reduser denne verdien.
    Vedlegg 59735
    Dette har mange ganger løst "dobbeltrykk-problemet" hos meg.
    F.eks. når man trykker 1 så blir det 11.
    Noen som vet om dette også gjelder for Harmony 600?

Edit: det var det samme, nå virker den som den skal den også

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ann å bytte ikoner på aktiviter? Har lest en stund på nettet nå og ikke funnet noe fornuftig fra senere tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktivitets knappen gir feil HDMI!

Har i dag kjøpt meg harmony one og adapter til ps3!
    Alt gikk fint og VELDIG kjapt og få opp igjennom Myharmony.com

Men når jeg var ferdig med det skulle jeg legge til en systemknapp for og åpne THX på min tv, og da måtte jeg installere den versionen som er på data.

Og da mista jeg jo alt greit nok....men når jeg var ferdig med det og syncet den med Myharmony.com igjen klikka den. Etter 2 forsøk funket den.

Men problemter er no aktivitet knappen "Se TV". Alle enhetene mine er av og jeg trykker "se tv" tven slår seg på på hdmi1 som den skal og tv boksen starter som den skal, men etter 3 sec skifter tven til hdmi2. Har slettet aktiviteten og lagt den inn på nytt og det samme skjer forsatt.

Noen som har samme problem eller vet hvordan jeg kan fikse det?
    Kontrollen virker DRIT bra og er KJEMPE fornøyd men må få fiska ditta med hdmi start:S

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i aktiviteten å sjekk at det er HDMI 1 som ligger der.
    Det står normalt ting i parantes på HDMI kontaktene, og hvis man ser dem når man programmerer fremfor å se nummerene så kan det godt bli feil.

Hvis du står i en annen aktivitet som ikke bruker HDMI 1 på TVen, og bytter til "Se TV" bytter den da riktig? Hvis alt kun er koblet til TVen med HDMI 1, så prøv å sett TVen til feil HDMI inngang og test.

Vanligvis så er det underoppstarten at Harmonyen er for kjapp til å sende signalene at den ikke får det med seg, da stiller man intervallene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hdmi 1 på rett aktivitet og det er rett fra tven og, probleme er at det kommer rett men 3 sec etter skifter den av en grunn til hdmi2 :/

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis du står i en annen aktivitet som ikke bruker HDMI 1 på TVen, og bytter til "Se TV" bytter den da riktig?.
    Ja da bytter den helt riktig og slår av de enhetene som ikke skal vær på "se TV"

Men jeg bruker myharmony.com til og konfigurere den...der er ikke så mange valg muligheter.....Er det bedre og bruke programvare på data isteden?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Hei,

Uten å vite hvilkene produkter du har så kan dette høres ut som du har ett HDMI-CEC problem. Dette er ett system som sørger for kommunikasjon mellom tv AVR,DVD,PVR etc via hdmi kablene. Dette systemet må være deaktivert for å ikke jobbe mot hva din Harmony fjernkontrol gjør. LG kaller dette for SIMPLINK,Panasonic for VIERALINK, Sony for BRAVIALINK etc...Dette systemet er satt til PÅ/ON på tv...din AVR normalt satt til AV/OFF.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He

Hei,

Det gamle programet er fremdeles per idag det beste alternativet. Databasen har den mest omfattende samlingen av produkter og IR koder og programmet gir deg fremdeles bedre kontroll. Dog er ikke bruker grensesnittet like bra som MyHarmony.com.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!

Men funka ikke og disable simplinken på lg'en min så blir vel og ofre de fine "favorite" bildene fra myharmony og instalere programmet på dataen isteden

Side 73 av 77 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •