Logitech Harmony One - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 77 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1526
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Føler for et lite utbrudd her. Har nå to Harmony One i hus, og er fornøyd med selve fjernkontrollene. Det jeg ikke er fornøyd med, er den mildt sagt ELENDIGE programvaren for å konfigurere fjernkontrollen. Det er pokker ta meg et virkelig makkverk laget av pappskaller. Det er et totalt mislykket forsøk på å lage et program for dummies. Ufattelig kronglete hvis man vet akkurat hva man skal justere/endre, for som regel må man trykke Neste/Next et lass med ganger selv om man bare har endret en liten ting. I tillegg er det tregt som fy om dagen, antar de har kapasitetsproblemer på serverne sine.

Programmet er rett og slett altfor lite avansert. Nå er det relativt lenge siden siste versjon kom, så kanskje vi kan håpe på at de jobber med noe nytt og bedre.

Måtte bare lufte ut litt.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kunne ikke sagt det bedre selv, har dog ikke HOne men H1100, men men samme opplegget selv.

For å fortsette sutringen, jeg ønsket meg en ekstra aktivitet for å høre på nettradio med recieveren, men det var ikke mulig siden all komponentene er brukt i andre aktiviteter??!! Programmet er greit det forsåvidt, men skulle helt klart hatt muligheten for avanserte innstillinger, evt. et program til for avanserte brukere.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Harmony One har havnet i skuffen for lenge siden. Bare tull og problemer og elendig programvare. Toppet seg da jeg endelig fikk Logitech-folka til å ordne problemer med å "bla" i av-inngangene på Pana-tven og de sletta mye annet jeg hadde ordna. Da gadd jeg ikke gå gjennom dritten for n-te gang.

*sjekker blodtrykket*.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er generelt veldig fornøyd med min, men er enig i at det kunne vært litt mer man kunne gjøre selv i programmet. Det tar tid å konfigurere alt slik at man til syvende og sist blir fornøyd. Spesielt med 9 komponenter og 10 aktiviteter.

Det jeg imidlertid syns er mest irtriterende er at man ikke finner hdmi-switcher og dac'er i den store komponent databasen deres.
    Og hvordan legger man inn en komponent som ikke finnes i databasen?
    Dette burde absolutt ikke være noe problem egentlig, men det er det dessverre........synd men sant.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Det jeg imidlertid syns er mest irtriterende er at man ikke finner hdmi-switcher og dac'er i den store komponent databasen deres.
    Og hvordan legger man inn en komponent som ikke finnes i databasen?
    Dette burde absolutt ikke være noe problem egentlig, men det er det dessverre........synd men sant.
    Man finner dem. Har selv funnet min Monoprice HDMI switch i databasen. Men man må lete på riktig plass.

Det er heller ikke noe problem å legge til noe man ikke finner. Det er bare å lette til utstyret på vanlig måte. Altså velge type og produsentnavn. Så skrive inn navnet på komponenten. Når de ikke finner den, så sier du bare at du har den originale fjernkontrollen, og legger til knappene for denne manuelt.

Det er slik utstyret havner i databasen. Logitech selv kjøper ikke alt utstyret selv for å få det lagt inn, eller får alt fra produsentene.

HDMI Switcher ligger under Forsterker og A/V-bryter

Hva heter DACen din, så finner jeg kanskje den også. Er ikke kjent med de.

Det burte vært en enkel søkefunksjon hvis man ikke viste hvor man skulle lete.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega fant ut at Harmony One kan slå av og på PlayStation 3 uten mottakeren for dette. Hvis man har koplet PS3 direkte i TVen, så sendes disse signalene over HDMI kabelen.

Han har den koplet direkte for å få 3D bilde, men taper da selvfølgelig HD lyd. Men burte ikke de signalene også greie å bli sendt via en forsterker?

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag for å få satt opp Electrocompaniet Prelude PD1 på en Harmony One.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Min Harmony One har havnet i skuffen for lenge siden. Bare tull og problemer og elendig programvare. Toppet seg da jeg endelig fikk Logitech-folka til å ordne problemer med å "bla" i av-inngangene på Pana-tven og de sletta mye annet jeg hadde ordna. Da gadd jeg ikke gå gjennom dritten for n-te gang.

*sjekker blodtrykket*.

Så hva bruker du nå?

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker fint hos meg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Harmony One har havnet i skuffen for lenge siden. Bare tull og problemer og elendig programvare.
    Er ikke en time ekstra brukt på oppsett vel verdt fordelene det gir på lang sikt?

Sett opp og sjekk alle komponentene før du lager aktiviteter. Bytt om på standardoppsettet om du synes det er mer logisk med enkelte funksjoner på andre knapper. Legg inn ekstraknapper på trykkskjermen om det er noe som ikke passer inn på tastene.

Å legge inn en komponent som ikke finnes i databasen, er ikke vanskeligere enn å peke og klikke med original-fjernkontrollen.

Det lille jeg selv har opplevd av problemer, har hatt samme årsak: At ulike komponenter i en aktivitet bruker de samme tastene. Derfor må man alltid gå inn i tasteoppsettet i hver aktivitet, og sjekke at tastene er tildelt den mest brukte funksjonen.

Det kan også være smart å legge til ekstrakommandoer ved oppstart og/eller avslutning av hver aktivitet. For ikke å snakke om å vurdere nøye om komponenter som ikke er brukt i en aktivitet, skal slås av eller stå på når man skifter aktivitet.

M.a.o.: Med tålmodighet og systematikk er det lett å få alt til å virke. Er man utålmodig og satser på prøving og feiling uten å tenke gjennom hva man gjør, kan man få problemer.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Man finner dem. Har selv funnet min Monoprice HDMI switch i databasen. Men man må lete på riktig plass.

Det er heller ikke noe problem å legge til noe man ikke finner. Det er bare å lette til utstyret på vanlig måte. Altså velge type og produsentnavn. Så skrive inn navnet på komponenten. Når de ikke finner den, så sier du bare at du har den originale fjernkontrollen, og legger til knappene for denne manuelt.

Det er slik utstyret havner i databasen. Logitech selv kjøper ikke alt utstyret selv for å få det lagt inn, eller får alt fra produsentene.

HDMI Switcher ligger under Forsterker og A/V-bryter

Hva heter DACen din, så finner jeg kanskje den også. Er ikke kjent med de.

Det burte vært en enkel søkefunksjon hvis man ikke viste hvor man skulle lete.
    Aha...jeg har tydeligvis ikke lett godt nok nei.
    Fant jo switchene nå under AV-bryter.
    Takk for tipset!
    Fant ikke nøyaktig den jeg var ute etter men en lignende modell fra Grandbeing å ta utgangspunkt i.
    Skjønner ikke helt hvorfor de ligger gjemt under forsterker-menyen da men...
    Når det gjelder DAC er det ikke noen spesielle jeg har kikket etter.
    Bare sett etter DAC'er generelt men ikke funnet noen.
    De ligger vel gjemt et "lurt" sted de også da sikkert...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder DAC er det ikke noen spesielle jeg har kikket etter.
    Bare sett etter DAC'er generelt men ikke funnet noen.
    DACer med fjernkontroll kan telles på én hånd. De fleste av disse kan også brukes som forforsterkere, så du finner dem sikkert som det.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....hva betyr DAT, som ligger under både "Musikkspiller" og "Flere komponenttyper"?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    DACer med fjernkontroll kan telles på én hånd. De fleste av disse kan også brukes som forforsterkere, så du finner dem sikkert som det.
    Det har du jaggu rett i :-D
    Og det virker jo også ganske logisk så jeg burde vel egentlig klart å tenkt ut dette selv ops:
    Takk for tipset!

Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen
    Noen som har forslag for å få satt opp Electrocompaniet Prelude PD1 på en Harmony One.
    Nå som vi vet at DAC med fjernkontroll = Forforsterker.....

Logitech Harmony One-skjermbilde-2010-12-29-kl-14-32-40-png
    Ikke spør meg om hvorfor denne DAC'en ligger i kategorien FORSTERKER og har symbol som en AKTIV SUBWOOFER hehehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....hva betyr DAT, som ligger under både "Musikkspiller" og "Flere komponenttyper"?
    "Digital Audio Tape".

Retro Thing: Whatever happened to DAT?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da vet jeg det.
    En slik unit kommer nok neppe til å havne i mitt oppsett...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter x-antall timer så fikk nok være nok. Så uttalelsen om "en time ekstra brukt" stemmer dårlig med min erfaring. Svaret på hva jeg bruker nå er enkelt. Jeg bruker de 3 fjernkontrollene jeg har bruk for. Mye raskere enn HO i mitt tilfelle. Nå hører det med til historien at jeg har flytta og har ikke tenkt å sette opp hele anlegget før vi har bygget hus, men det blir ikke Harmony One som skal brukes uansett i det nye oppsettet.

Fint dere er fornøyd. Det er ikke jeg.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter x-antall timer så fikk nok være nok. Så uttalelsen om "en time ekstra brukt" stemmer dårlig med min erfaring. Svaret på hva jeg bruker nå er enkelt. Jeg bruker de 3 fjernkontrollene jeg har bruk for. Mye raskere enn HO i mitt tilfelle. Nå hører det med til historien at jeg har flytta og har ikke tenkt å sette opp hele anlegget før vi har bygget hus, men det blir ikke Harmony One som skal brukes uansett i det nye oppsettet.

Fint dere er fornøyd. Det er ikke jeg.
    Problemet er ikke selve fjernkontrollen, det er den elendige softwaren til Logitech. Det som er så dumt er at alternativene til Logitech er få, Philips har jo f.eks gitt opp Pronto-serien sin. Det var nok det aller beste alternativet.

Jeg orker ikke mange fjernkontroller, så jeg jobber meg gjennom Logitech-softwaren, men ikke med et smil.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Problemet er ikke selve fjernkontrollen, det er den elendige softwaren til Logitech.
    Ja, for en Mac-bruker som meg, er programvaren en vits. Men det er en slags logikk i den, om man tar seg tid til å forstå den.

Det er forøvrig lettere å få til det man vil om man gjør oppsettet "manuelt", med utgangspunkt i "Verktøy"-malen -- i steden for å starte med "Høre på CD" eller lignende.

Og selv om jeg skulle bruke en time på å få en aktivitet perfekt, er det for meg veldig mye mindre bry enn å måtte bytte mellom 2-3 ulike kontroller hver j***a gang jeg skal spille musikk eller se film.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Problemet er ikke selve fjernkontrollen, det er den elendige softwaren til Logitech. Det som er så dumt er at alternativene til Logitech er få, Philips har jo f.eks gitt opp Pronto-serien sin. Det var nok det aller beste alternativet.

Jeg orker ikke mange fjernkontroller, så jeg jobber meg gjennom Logitech-softwaren, men ikke med et smil.
    Det er viktig å huske at Prontoen er laget for proffer. Mens Harmony er laget for at alle skal kunne bruke den. Det er ett valg Logitech har tatt. De få som kan programmere skikkelig vil klage. Mens Logitech vil slippe klager fra tusenvis siden det ikke er så veldig mye galt man kan få gjort.

Skulle selvfølgelig ønske at Logitech kunne hatt valgmuligheten, men skjønner deres valg veldig lett. Det er bedre å selge 1 million, enn 10 tusen enheter.

Side 67 av 77 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •